Ik heb het je net uitgelegd. Gewoon (apparaat met) andere MAC
direct op modem aansluiten (indien modem in bridged mode), modem rebooten (stroom eraf en erop), dan evt (als je niet gelijk verbinding hebt als modem online is) apparaat rebooten.
Telefoon zit via Wifi op dezelfde router, maar kan niet inloggen op het forum.
Ga via mijn telefoon een nieuw account aanmaken, wordt vervolgd.
Zucht. Het is een router. Een router doet NAT, dus alle interne IP adressen komen uit op één extern IP adres. Als daar iets mis is, zul je logisch geen verschil zien tussen apparaten. Haal die router er tussenuit dus, reboot modem, sluit PC direct op modem aan en kijk wat er dan gebeurt.
We vragen niet dat je alles weet, maar je mag echt een beetje meer inzet tonen. Als iemand iets voorstelt wat je niet begrijpt, op zoek gaan. Geef aan waar je vastloopt en vraag gericht om tips. Dan krijg je die ook. Doodleuk negeren en als iemand (licht gefrustreerd) vraagt waarom je er niets mee gedaan hebt aangeven dat je het niet weet gaat je echt niet verder helpen. Wij hebben geen probleem wat opgelost moet worden, dat heb jij. Wij willen helpen, maar dan moet je ons wel daarbij faciliteren, anders heeft zo'n topic ook erg weinig zin

Toch vreemd dat de helpdesk 30 minuten lang van alles geprobeerd heeft om mij te helpen, dus....
De helpdesk van die website? Nogal logisch dat Caiway's helpdesk je niet kan helpen als het gaat om een website wat zij niet in beheer hebben. Enige wat ik van hen verwacht is dat zij je linksom of rechtsom een ander IP gegeven zouden hebben (zoals ik hierboven ook probeer voor te stellen) om dat uit te sluiten.
Doet me denken aan de tijd 13 jaar terug toen ik werkte voor helpdesk van een computerfabrikant (niet eens een internetprovider...) en een kerel belde op met melding dat hij een groot probleem had, namelijk dat hij z'n creditcardgegevens had ingevoerd op een prOnsite en vervolgens het geld wel was afgeschreven maar hij geen toegang kreeg tot de gewenste content. Enige wat wij ermee te maken hadden was dat hij een computer van ons gebruikte om op het internet te gaan, die site te bezoeken en vermoedelijk de content te kijken (als dat zou lukken). Dan kun je zo iemand totaal niet helpen. Idem met Caiway hier - de site gaat misschien over hun producten en diensten, maar het zou voor hetzelfde geld whitehouse.gov kunnen zijn, zij kunnen er niets mee.