Ubee + Range extender internet issues

Pagina: 1
Acties:

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12 11:05
Hoi medetweakers,

Zit nu al eigenlijk maanden te kloten met het internet bij mij thuis.
Ik heb een range extender (pricewatch: TP-Link TL-WA830RE V2) aangeschaft alleen weigert deze soms te werken.

Probleem is er niet altijd maar speelt vaak op.

Huidige situatie:
Ubee modem/router (192.168.0.1)
Range extender (192.168.0.254)

Ik heb de range extender laten verbinden met mijn ubee modem/router dit gaat goed en hij extend het netwerk opzich goed alleen niet voor lang.
Ik ga richting zolder en maak verbinding naar de range extender op de 1ste etage, dit graag prima en ik verkrijg internet, na een tijd heb ik nog prima verbinding met de range extender alleen krijg ik geen internet toegang meer. Connectie is stabiel, heb een ip adres toegewezen gekregen etc. gateway van 192.168.0.1 dus alles zou goed moeten zijn zou je denken.

Ik hoop eigenlijk dat iemand hetzelfde of ook zo'n probleem heeft gehad en de oplossing weet.
Ik heb toen der tijd een workaround ingesteld door de DHCP server op mijn ubee modem/router uit te zetten en alleen die van de range extender te gebruiken maar dit werkt niet heel soepel want het werk alleen als ik de devices met hun mac adres in de range extender toevoeg als static leases. Het is een workaround maar als iemand wifi wilt hier in huis moet ik eerst hun device in de static lease lijst van de range extender zetten niet echt een handige manier natuurlijk.

Hoop dat mensen het snappen, weinig geslapen vannacht voortdurend tests gedaan.
Mochten mensen tips of hints hebben graag ik heb volgens mij wel alles uitgeprobeerd.

Range extender trouwens ook proberen te koppelen via WPS maar exact hetzelfde probleem.

Modem reset, range extender reset voor het geval dat maar ook geen oplossing geweest.

Persoon uit deze review (productreview: TP-Link TL-WA830RE V2 review door Verwijderd) heeft het zo aan de gang gekregen dus twijfel ook nog eens of mijn device corrupt is.

EDIT//
Ik zoveel uitgeprobeerd dat ik niet eens alles kan beschrijven maar mochten mensen vragen, ideeën o.i.d. weten vertel ze me graag!

[ Voor 3% gewijzigd door xeoMe op 18-12-2013 10:30 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-12 10:22
Denk dat je hier weinig positiefs gaat horen over het gebruik van extenders... die hebben nogal de neiging om niet te werken, zoöok jouw ervaring dus. :)

Staat de range extender halverwege tussen router/modem en de zolder? Verplaats de extender en kijk of je verbinding stabieler wordt.
Permanente oplossing; trek een UTP kabel naar de eerste verdieping en sluit een accesspoint (AP) aan, of een router in AP modus.

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:42:
Denk dat je hier weinig positiefs gaat horen over het gebruik van extenders... die hebben nogal de neiging om niet te werken, zoöok jouw ervaring dus. :)

Staat de range extender halverwege tussen router/modem en de zolder? Verplaats de extender en kijk of je verbinding stabieler wordt.
Permanente oplossing; trek een UTP kabel naar de eerste verdieping en sluit een accesspoint (AP) aan, of een router in AP modus.
^-- dit dus.

Range Extenders doen vaak meer kwaad dan goed, Een bedraad 2e accesspoint kan een hoop zorgen besparen ( en het vreet niet de halve bandbreedte op aan relay verkeer )

• xeoMe
Waar de range extender nu staat ontvangt bij 2/3 streepjes van de ubee modem/router.
met mijn telefoon/tablet op zolder ontvang ik ook 3/4 streepjes naar mijn range extender.

Deze range extender kan ik tevens als AP gebruiken of dit goed werkt is een andere vraag maar ik kan het vanavond even proberen, ik zal de range extender dan wel op zolder zetten dan heb ik maximaal bereik op zolder en ook voldoende op de 1ste etage.
Miepermans schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:01:
[...]

^-- dit dus.

Range Extenders doen vaak meer kwaad dan goed, Een bedraad 2e accesspoint kan een hoop zorgen besparen ( en het vreet niet de halve bandbreedte op aan relay verkeer )
Ik deze optie vanmiddag of vanavond even proberen wat zal de beste locatie zijn voor het AP?

Begande grond = ubee (goed bereik) veel activiteiten tablets en smartphones.
1ste etage = ubee (slecht bereik) zeer weinig activiteiten
zolder = Ubee (vrijwel geen bereik) veel activiteiten tablets en smartphones.

Ik kan de AP op de 1ste etage plaatsen voor een goede dekking of de ubee modem/router ze ding laten doen voor beneden en op zolder sterk bereik verkrijgen met de AP op zolder.

[ Voor 48% gewijzigd door xeoMe op 18-12-2013 11:05 ]

• Jolke
Dat ligt er dus maar net aan waar je vaak een goed bereik nodig hebt: iig probeer zo dicht mogelijk bij de AP te zitten met je device, dan heb je (meestal) het beste bereik - als je er tenminste geen magnetron tussen zet :). Als je zowel op zolder als op de eerste verdieping vaak zit, dan ergens tussen deze twee verdiepingen in zetten.

Edit: ow ja, wel natuurlijk AP hetzeflde SSID en sleutel meegeven, zodat je door het huis kan lopen zonder opnieuw te hoeven verbinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Jolke op 18-12-2013 11:22 ]

• xeoMe
Ga ik doen thnx.

Ik heb nu alleen 1 kabel naar zolder lopen voor mijn desktop om de AP aan te sluiten heb ik dus ook een gigaswitch nodig eigenlijk geen zin om aan te schaffen is er een andere optie daarvoor?

• Jolke
xeoMe schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:33:
Ik heb nu alleen 1 kabel naar zolder lopen voor mijn desktop om de AP aan te sluiten heb ik dus ook een gigaswitch nodig eigenlijk geen zin om aan te schaffen is er een andere optie daarvoor?
Ik heb moeite met zinnen die te lang
Geen andere optie, of je desktop gebruikt de kabel of je AP. Je kan overwegen om je desktop wireless te laten verbinden met het AP, maar dan verlies je een hoop snelheid.

• xeoMe
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:50:
[...]

Ik heb moeite met zinnen die te lang
Geen andere optie, of je desktop gebruikt de kabel of je AP. Je kan overwegen om je desktop wireless te laten verbinden met het AP, maar dan verlies je een hoop snelheid.
Op de 1ste etage heb ik nog een outlet beschikbaar ik zal daar me AP vanavond neerzetten kijken hoe de verbinding is.
Draadloos op me desktop is sowieso geen optie i.v.m. gamen.
Pagina: 1