Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
Hallo mensen bij toeval vond ik deze aanbieding http://www.besthomecinema.../klipsch-rb-51-zwart.html

Aangezien ik beperkt budget heb en voorkeur voor nieuw heb is dit aanrader voor dit geld? Ik heb nu een Bose Companion 2 ik neem aan dat ik kwa geluid er enorm erop vooruitga ?

Het is puur bedoeld voor muziek afspelen via HTCP met een Auzentech X-Fi Bravura 7.1.Twijfel echter tussen de volgende kandidaten:

Boston Acoustics A 25
Dali Zensor 1 2.0(ook iets duurder)
Boston Acoustics A 26

Soort muziek die wordt afgeluisterd vrij ruim echter geen hardcore/trance O-).

Alvast bedankt voor jullie medewerking 8)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, wat moet je hier nu op antwoorden... Elk merk/type speaker klinkt anders en wat de ene persoon mooi vindt klinken, vindt de andere persoon vreselijk. Geluid is erg persoonlijk. Koop dus nooit speakers op advies van iemand anders maar ga naar een winkel om ze te beluisteren en vergelijken. Alleen zo kun je een miskoop voorkomen. Klipsch staat bekend om hun typische geluid dus ik adviseer je om eerst te gaan luisteren of dit geluid jou bevalt.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Ik heb de vloerstaande luidspreker van dit type (RF52) en de Boston Acoustics A25 als rear (prijstechnisch interessante speaker).

Tevens dezelfde muzieksmaak als jouw en dan denk ik dat je het beste voor Klipsch kunt gaan. Klipsch mooi in het laag (gedetailleerd en strak), in het hoog vrij direct door de hoorn (moet je van houden), slechte opnames worden afgestraft. De Boston klinkt overall misschien wat "vlakker" (neutraler), minder kritisch.

Eigenlijk moet je zelf gaan luisteren. Maar misschien heb je er wat aan.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Amdwarrior
Ook maar als ik 1 van deze speakers koop ga ik mijlen ver vooruit kwa geluid wat ik nu heb neem ik aan?
Hokkie wat bedoel je precies met
n het hoog vrij direct door de hoorn (moet je van houden),
Ik ben niet echt zo audiofiel O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Amdwarrior op 18-12-2013 09:18 ]

• Hokkie

Hokkie

Hello

Amdwarrior schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:13:
Ook maar als ik 1 van deze speakers koop ga ik mijlen ver vooruit kwa geluid wat ik nu heb neem ik aan?
Welke versterker ga je gebruiken? Ik neem aan dat je daar over nagedacht hebt?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Een speaker van Klipsch geeft door hun toepassing van een hoorn tweeter een erg typisch geluid. Daar moet je van houden anders is het geen geschikte speakers voor jou. Dus daar is hij weer: gaan luisteren. :+

• Hokkie

Hokkie

Hello

Yamaha is prima op de Klipsch/Boston Acoustics.

Je zult er inderdaad op vooruit gaan. Overall zal het geluid voller klinken, meer detail. Ondanks er in de Bose verassend goed geluid zit, geloof ik.

Verder war DvdV zegt, koop niet blind een stel speakers, ga gewoon even langs de Mediamarkt (geen Klipsch, wel BA) of HifiCorner en luister ze even (hoeft geen hele middag te zijn).

• Hokkie

Hokkie

Hello

[...]

Sommige mensen vinden het geluid van Klipsch wat hard in het hoog (direct, sissend, live gevoel, gedetailleerd, etc.,etc.). Ik kan het niet goed verwoorden, tenzij (komt ie weer) je zelf luistert.

Door deze techniek, klinkt een slechte opname (bijvoorbeeld filmpje opgenomen met mobiel) echt nergens na. Doordat deze speaker zo "direct" klinkt, laat hij alles horen. Goede opnames GOED, slechte opnames nog slechter.

EDIT:

Heeft elke speaker bovenstaande, Klipsch benadrukt dit wat meer...

[ Voor 5% gewijzigd door Hokkie op 18-12-2013 09:29 ]

• Amdwarrior
Ook heel erg bedankt Hokkie dat is duidelijk omschrijving . Maar ik lees op Klipsch website dat Mediamarkt wel officieel dealer is.

http://www.klipsch.com/dealers/search

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Mogelijk heeft de mediamarkt wat van de goedkopere versies staan. De hificorner heeft vaak wel wat meer van Klipsch maar als je het wil beluisteren zul je dat waarschijnlijk aan moeten vragen. Ik geloof niet dat ze veel in de winkel hebben staan van Klipsch standaard.

Heb zelf de RB-81 mk1 als rears en de RF-83 mk1 als fronts. Bevalt erg goed. Je kan ook op Correct kijken voor de Klipsch speakers, die zijn vaak vrij goedkoop:
http://www.correct.nl/art...M=RB+klipsch&ARTNR=319820

• Hokkie

Hokkie

Hello

Amdwarrior schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:33:
Ook heel erg bedankt Hokkie dat is duidelijk omschrijving . Maar ik lees op Klipsch website dat Mediamarkt wel officieel dealer is.

http://www.klipsch.com/dealers/search
Ok sorry, wist ik niet. Maar bel wel even van te voren, want elke afdeling bepaalt "zelf" wat ze in het assortiment voeren. Klipsch verkoopt ook hoofdtelefoons en die hangen wel bij de MM, dus weet niet of ze de speakers hebben...

• Hokkie

Hokkie

Hello

warcow schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:36:
Mogelijk heeft de mediamarkt wat van de goedkopere versies staan. De hificorner heeft vaak wel wat meer van Klipsch maar als je het wil beluisteren zul je dat waarschijnlijk aan moeten vragen. Ik geloof niet dat ze veel in de winkel hebben staan van Klipsch standaard.
HifiCorner weet ik dat ze die hebben, onlangs nog geweest en geluisterd. Toen waren ze nog wat duurder en mijn budget onvoldoende :'( (vandaar de BA > gekocht bij MM voor 135,00 set)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hokkie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:28:
[...]

Sommige mensen vinden het geluid van Klipsch wat hard in het hoog (direct, sissend, live gevoel, gedetailleerd, etc.,etc.). Ik kan het niet goed verwoorden, tenzij (komt ie weer) je zelf luistert.

Door deze techniek, klinkt een slechte opname (bijvoorbeeld filmpje opgenomen met mobiel) echt nergens na. Doordat deze speaker zo "direct" klinkt, laat hij alles horen. Goede opnames GOED, slechte opnames nog slechter.

EDIT:

Heeft elke speaker bovenstaande, Klipsch benadrukt dit wat meer...
Het 'live-gevoel' is wat mij ook bekroop tijdens het luisteren (jawel, luisteren!). Ik deed een vergelijkende test bij een betere audio zaak, en werd meteen verliefd op het geluid.

De speakers van Klipsch zijn overal flink in de aanbieding, maar ik ga ze niet aanraden. Wat ík goed vind klinken vind jij misschien helemaal niks.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica