Toon posts:

Digital audio van PS3/Horizon MB op Z5500 via HDMI switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een HDMI switch uit Hong Kong ontvangen (besteld via eBay). De reden hiervoor was omdat wanneer ik een film met DTS afspeelde via de Rasberry Pi ik geen geluid had op mijn Logitech Z5500. De Rasberry Pi was met een HDMI kabel verbonden met de TV en vanaf de TV liep een optical audio kabel naar de Z5500. DD5.1 was geen probleem maar DTS werkte niet. Na uitzoekwerk blijkt dit te liggen aan het televisietoestel en is een HDMI switch met digital audio out een oplossing.

Mijn setup:

TV: Sony KDL-40W-5500
Mediaplayer: RasberryPi (raspbmc op USB 3.0)
Geluid: Logitech Z5500
NAS: Synology DS214+

Overig: Horizon Mediabox (UPC) en Playstation 3.

Met de HDMI switch werkt DTS nu perfect. Ook krijg ik netjes al het beeld door van de aangesloten apparatuur (Pi, PS3 en Horizon). Ik heb op de HDMI switch 3x audio out (optical, coax en stereo). Ik maak gebruik van de optical.

Nu zou ik het leuk vinden als ik het geluid van de Horizon Mediabox en de Playstation op de Z5500 kan afspelen via de HDMI switch. Ik heb bij beide apparaten de audio output ingesteld op 'HDMI'. Het geluid wordt nu afgespeeld op de TV maar niet via mijn Z5500, die geeft 'No digital data' aan.

Doe ik iets verkeerd of probeer ik nu iets voor elkaar te krijgen wat niet kan?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :)

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Ik weet niet wat voor een HDMI-switch je hebt, maar als je je mediabox en je Playstation ook beiden op die HDMI-switch aansluit zou het geluid gewoon over de optical kabel naar je Z5500 moeten lopen.

Werkt het geluid van je RPi ook als je 'm aansluit op een andere HDMI-input van je switch? Het zou namelijk in principe zo kunnen zijn dat elke HDMI-input het audio signaal op een andere output zet.