Toon posts:

Vlekken met Crossfire R270 setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn broer een handvol onderdelen verkocht, alles geassembleerd, getest en opgestuurd naar duitsland.

Na aankomst geeft ie aan dat ie vlekken heeft in beeld. Games van steam doen flikkeren constant, en rome total war doet het ook niet al te best. Ik kan niet echt debuggen vanaf een afstand omdat hij ruim 500 KM van mij vandaan woont. Hij wil de PC op ebay inmiddels verkopen en een kant en klare machine van ruim 2500 euro in huis halen :')

Wat kan de oorzaak zijn van vlekken met een crossfire opstelling? Het systeem is vooraf uitvoerig getest voordat het wegging. Dus echt een vol uur met Furmark en wat stress-test tools.

De voeding is een 650W be quiet, cpu een X6 1090T op 3.6GHz (Vrije multiplier), waterkoeling en een kast met een flinke ventilator aan de zijkant om met name die crossfire setup te kunnen koelen.

Updaten van drivers via Ati.com heeft niets geholpen. Ik voel me er wel een beetje ruk onder, want iemand zit nu met een PC die niet bruikbaar is in games. Ik heb 'm verteld dat wanneer die de verkoop echt door wil zetten hij de kaarten in ieder geval altijd retourneren kan, en hij er dan een oude GTX 760 er terug in steekt voor verkoop.

Artifacts zijn het niet; echt vlekken wat volgens mij een crossfire probleem is. Of de PCI bus staat te hoog, ik meen me te herinneren dat ik het op 103MHz heb gezet ofzo :+

Vandaag krijg ik wat foto's, en een diagnose of het direct gebeurd of pas in 5 minuten spelen. BF4 heeft dezelfde issues.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 17:38
Volgens mij moest de pci-e bus op stock blijven bij een X6, omdat dit meer problemen geeft dan baat heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik dus ook al aan... Maar het rare is is dat het niet weergeven werd met furmark. Wou namelijk zeker zijn dat die PSU het ook trok met 2x 150W aan kaarten en een lichtelijk oc'd CPU'tje.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Als je de CPU een beetje wil overclocken, kan je het best de FSB op de standaardsnelheid laten staan, en de multiplier een beetje omhoog zetten.

Ik raad je aan om even een BIOS reset te doen, om er zeker van te zijn dat het niet eventuele instellingen zijn die in de weg zitten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Vrije multiplier, geen FSB oc' aan te pas dus :)

Geheugen is ook in orde, PC draait verder prima. Het is alleen graphics, wat met elk spel misgaat.

Heb 'm uitgelegd hoe die de bios inkomt, en hoe die onder AI Tweaker de PCIE bus controleren kan. Als die inderdaad op 103Mhz staat ofzo terugzetten op auto, opslaan en rebooten.

Als het goed is moet het probleem dan verdwenen zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen temperatuurprobleem... het begint direct ondanks beide kaarten op 100% fan draaien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ydc7narCCFgpO6QE3YHHrrPh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6vV0gDgQ72cWDUJKY9bdD5Cl/full.jpg

Letterlijk terrain-corruption dus. Inmiddels al ontdekt dat het probleem zich specifiek met crossfire richt. De hardware zelf is in orde. BF4 zou het ook hebben maar minimaal.

Heb 'm een link van de laatste beta drivers gestuurd; als het goed is zou dat het meeste op moeten lossen. Al zou het blijven dan raadt ik 'm aan 1 kaart eruit te trekken. Een 270 is een rebranded GPU met aardige performance.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Ik heb dit ook in de 7950 gehad bij world of tanks. Volgens mij zijn het driver issues. Ik heb de 7950 weggedaan en ik ben overgestapt naar nvidia, daar geen problemen mee gehad. Het kan een probleem van de specifieke kaart zijn en niet zozeer een amd algemeen probleem, maar mijn ervaring leert inmiddels dat de amd drivers gewoon niet zo goed zijn als bij nvidia. Helaas heb ik dus geen directe oplossing voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizzy op 18-12-2013 13:37 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Beta drivers geprobeerd > Zwarte vlekken nog steeds aanwezig.

1 Kaart eruit gehaald > Probleem opgelost alleen 50% minder performance nu.

De kaart mag ie retourneren, steek ik in m'n eigen pc :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:26:
Beta drivers geprobeerd > Zwarte vlekken nog steeds aanwezig.

1 Kaart eruit gehaald > Probleem opgelost alleen 50% minder performance nu.

De kaart mag ie retourneren, steek ik in m'n eigen pc :)
En als hij die kaart die eruit is er nu eens alleen in steekt? Of eventueel in een ander PCI-e slot?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Het ligt aan Rome Total War 2 denk ik. Bij mij werkt die game ook totaal niet met crossfire, flikkerende textures en noem het maar op.

Sinds de laatste patch van BF4 daar trouwens ook van alles mis met de textures in combinatie met crossfire.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Kaarten zijn goed. Ik heb deze namelijk met assemblage volop getest (Furmark / uur lang).

Het probleem is de crossfire opstelling en drivers zelf in combinatie met Rome total war 2.

1 kaart er nu in en het draait prima.
Pagina: 1