Pakketje bij de Douane?

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0MAN
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-03-2023
Hallo mede Tweakers,

Vorige week donderdag heb ik een mooi 6'' telefoontje uit China besteld, na wat research bleek dat ik toch wel bang voor me buck zou krijgen. 160 euro (220 dollar) betaald voor het pakketje, dat verstuurd is via DHL.

Nou ben ik bang voor het volgende;

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30n81u0.png

Zoals boven aan het plaatje te zien is licht mijn pakketje bij de douane.
Er staat dat de inklaring compleet is, maar toch duurt het al sinds vannochtend dat er iets is gebeurd op de track code, dus ik vrees dat het pakketje daar licht.
Als de douane mij een brief sturen, om de waarde van het pakket op te geven, wat is dan het verstandigste om te doen, op te geven dat het een ''Smartphone van 90euro'' is bijvoorbeeld, zodat mocht ik eventuele kosten betalen het niet al te hoog uit valt of de echte waarde op te geven, waardoor ze kunnen vermoeden dat het om een replica gaat.

Also, mocht het pakketje ge-seized worden, maak ik dan nog een kans om via Paypal mijn centen terug te trekken uit loempialand?

Misschien is er hier iemand die weet of die ''status'' helemaal niets verkeerds betekend voor mijn kant, maar ik vrees het ergste.

Dus mocht iemand suggesties hebben, over wat ik het beste kan doen als ik een brief krijg van de douane dan hoor ik het graag!

Zou zonde zijn als ik strax mijn geld kwijt ben, en uiteindelijk alsnog met lege handen sta.

Ik hoor het graag!

Groeten Roman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 22:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je zal een kopie van de order moeten terugsturen, met daarop het aankoopbedrag. Voor het bedrag waarvoor jij iets gekocht hebt zal je invoerrechten + BTW moeten betalen, en ik gok dat dat op ong. 50 euro uit zal komen...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je vraag is vaak genoeg langs gekomen en via google kom je ook genoeg antwoorden tegen. En de term "loempialand" is extreem denigrerend en onrespectvol.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het enige advies wat hier gegeven kan worden is een realistische waarde opgeven. Echter, "niets meer gebeurd sinds vanochtend" in de Kerstperiode is erg ongeduldig.

Dit is op deze manier niet topicwaardig, en opmerkingen als "loempialand" maken het niet beter.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 18-12-2013 00:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.