Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525450

Topicstarter
www.destentor.nl/regio/zu...ijn-onmenselijk-1.4115335

Een rechtsgeleerde stelt dat het geweld aandoet en tevens mogelijk in strijdt is met de wet. De ervaring die ik heb met Mosquito's is dat het geluid bij mij oorsuizingen doet veroorzaken. Daarom heb ik meer mensen gezocht naar deze ervaringen met Mosquito. En inderdaad blijken er meer mensen zijn die oorsuizen ervaren van dit apparaat. Moeten we dit instrument gaan inzetten om mensen van een bepaalde leeftijd weg te jagen? En zo ja hoe doe je dat dan? Want als passant? Het geluid wordt als pijnlijk ervaren.

Kennen jullie ook een plek waar zo'n piepkastje staat? En zo ja, waar? En wat is jouw ervaring? Groenlinks, SP en Partij voor de Dieren zijn tegen deze apparaten. d'66 ook en de PvdA heeft mits en maren. Het is een omstreden apparaat.

Het piepkastje ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/bcms/photo_thumb.php?id=11&x860&y=300&q=90

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 525450 op 18-12-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:08
Dit wordt hier (randstad R'dam) al jaren gebruikt en is inderdaad ontzettend irritant. Mijn eerste ervaring met zo'n kastje was bij de apotheek, ben wat gaan rondvragen en begreep dat dat ook voorkomt op of rondom basisscholen. Dat bij de apotheek is nu toch al zeker een paar jaar, misschien zelfs 5.

Ze kunnen wel van die kastjes op hangen (net als camera's) om het blauw van straat te houden, of zoals zij denken; de jongeren, maar als ze niets te doen hebben gaan ze gewoon ergens anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ja, ik heb een keer zo'n kastje kapot geschopt toen het plotseling af ging. Het deed zo'n pijn aan m'n gehoor dat ik even geen andere oplossing meer wist dan het kastje kapot schoppen om gehoorbeschadiging te voorkomen. De eigenaar van het perceel was not amused.

Ik vind overigens dat het kastje niet mag worden ingezet door de onnauwkeurigheid ervan. Het komt geregeld voor dat iemand van 50 jaar oud de verschrikkelijke piep wel hoort en dat iemand van 30 het niet hoort. Zo'n kastje zou op z'n minst jaarlijks moeten worden geijkt door het NMI.

Eigenlijk mag zo'n kastje sowieso niet worden ingezet, omdat het kastje er al vanuit gaat dat een complete groep mensen al een misdrijf zal begaan al voordat die groep heeft bedacht om een misdrijf te begaan. Voor zover ik weet is in Nederland een misdrijf pas strafbaar als de eerste stappen tot uitvoer zijn gezet, en niet eerder.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 18-12-2013 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Trommelrem schreef op woensdag 18 december 2013 @ 02:16:

Eigenlijk mag zo'n kastje sowieso niet worden ingezet, omdat het kastje er al vanuit gaat dat een complete groep mensen al een misdrijf zal begaan al voordat die groep heeft bedacht om een misdrijf te begaan.
Sterker nog, het gaat er van uit dat mensen die dat geluid kunnen horen tot de doelgroep behoren. En dat vind ik nogal een sterke aanname.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Van mij mogen ze geheel verboden worden. Het is niet meer dan een NIMBY apparaat. Het enige wat het apparaat kan, naast onschuldigen lastigvallen, is problemen met hangjongeren verplaatsen. Het lost niets op. Ik ben niet zo naïef om te denken, dat jongeren na het plaatsen van zo'n apparaat ineens braaf thuis bij pa en ma op de bank gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06 22:56

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Bij ons in de buurt hangen ze helaas ook, ik word er KNETTER gek van. De oudere lui in de buurt bij ons horen ze niet en vinden het raar dat ik erover klaag. Voor mij vind ik het erg vervelend en doet inderdaad tot zeker een half uur nadat ik er ben langsgelopen nog pijn aan mijn oren.

En daarom jawel hoor: is dat kastje ook al zeker 10x kapot gemaakt, opgeblazen of eraf geschroefd door mischien jongeren, mischien iemand anders die er ook een schurft hekel aan heeft.

Dit is echt geen oplossing om jeugd weg te krijgen, dit is gewoon het opzettelijk beschadigen van het gehoor van onschuldige bewoners van zo'n buurt... Daarbij als die dingen worden gesloopt omdat ze hoogst irritant zijn word er gewoon weer een nieuwe weggehangen, welke toch zeker ook weer een pak geld kost...

laat die jeugd werken of weet ik wat, geef ze een plek ergens anders om te ''chillen'' maar hou op met die gods irritante rot kastjes overal op te hangen waar 2 man staan te praten en een peukie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja, ik heb een keer zo'n kastje kapot geschopt toen het plotseling af ging. Het deed zo'n pijn aan m'n gehoor dat ik even geen andere oplossing meer wist dan het kastje kapot schoppen om gehoorbeschadiging te voorkomen. De eigenaar van het perceel was not amused.
Even onafhankelijk over of de Mosquito al dan niet oké is, maar dan is toch de logische actie om weg te lopen van dat ding en niet ertegen te schoppen totdat hij geen geluid meer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Nee. Die hoge tonen komen best ver. En aangezien er zelden een aan-uit knop op zit, is het gebruik van iets meer kracht daarom niet disproportioneel.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Sissors schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:37:
[...]

Even onafhankelijk over of de Mosquito al dan niet oké is, maar dan is toch de logische actie om weg te lopen van dat ding en niet ertegen te schoppen totdat hij geen geluid meer maakt?
Zoals MSalters al zegt:
MSalters schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:57:
Nee. Die hoge tonen komen best ver. En aangezien er zelden een aan-uit knop op zit, is het gebruik van iets meer kracht daarom niet disproportioneel.
Het is echt een ongelooflijk pijnlijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ze kunnen op plekken waar hangjeugd komt beter een mooi stuk klassieke muziek of opera spelen. Heeft dat tuig ook een pesthekel aan, maar is aangenamer voor toevallige passanten.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:10
Ik vraag mij dan serieus af wat honden dan horen als ze langs zo'n apparaat lopen. Die worden volgens mij helemaal gek... Zelf één keer langs zo'n soort apparaat gelopen. Ik dacht dat mijn gehoord aardig naar de klote was, dat viel best tegen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Voor zover ik weet is in Nederland een misdrijf pas strafbaar als de eerste stappen tot uitvoer zijn gezet, en niet eerder.
Misdrijven tegen de nederlandse staat en gericht tegen de integriteit van een menselijk lichaam zijn al strafbaar bij voorbereiding. Denk hierbij aan verkrachtingen, moord maar ook terrorisme ;). Strafbaar met (uit mijn hoofd) maximaal 2/3e van de wettelijke maximumstraf. (je krijgt dus 1/3e strafvermindering als het bij een voorbereiding blijft).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mooie vind ik dat wat we tegenwoordig problematische hangjeugd noemen 'vroegah' heel normaal was. Het beste zie je dat in iets kleinere gemeenschappen, in het dorp van m'n ouders klagen sommigen ook over 'hangjeugd' en wat die wel niet allemaal doen (het wordt al erger!). Dan vraag ik altijd m'n Pa om even een verhaal over 'vroeger' te vertellen wat 'kennisen' van hem uithaalden (zijn vrienden en hijzelf natuurlijk niet :P).

Mijn probleem is niet zo zeer dat dat ding ook mensen buiten de doelgroep schaad maar meer dat we er 2e rangsburgers mee creëren: Jongeren niet gewenscht! Ik word daar dus 'gestraft' puur vanwege mijn leeftijd terwijl het niet verboden is mij daar te begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:22
Ik ben ze (gelukkig) nog niet tegengekomen, maar wie hangt ze dan op? De gemeente? Ondernemers? En mag dat dan zomaar?
prupke15 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:05:
....
En daarom jawel hoor: is dat kastje ook al zeker 10x kapot gemaakt, opgeblazen of eraf geschroefd door mischien jongeren, mischien iemand anders die er ook een schurft hekel aan heeft.
....
Dan moet zo'n ambtenaar of ondernemer toch een plaat voor zo'n hoofd hebben als 'ie niet snapt wat voor ellende dat ding is. Plus het lijkt mij dat zo'n ding juist ook klanten wegjaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige gemeenten hangen ze op, maar als particulier / ondernemer kun je er ook gewoon 1 kopen en hem ophangen. De vraag is alleen, hoe lang NL hier nog mee door kan gaan. In België mag de overheid de apparaten bijvoorbeeld niet plaatsen, omdat ze van mening zijn dat ze in strijd zijn met de EVRM en nog een paar andere verdragen (rechten van het kind enzo). En we weten allemaal, dat NL meestal toch wel het beste jongetje van de klas wil zijn in Europa. En het ziet er naar uit, dat er een Europees "nee" tegen de Mosquito gaat komen (maar wanneer?) en dan zal het feest voor de NL gemeenten wel voorbij zijn.

Ik heb het hierboven ook al eens aangegeven, maar de Mosquito is geen oplossing voor welk probleem dan ook. Het inzetten van een Mosquito bewijst eigenlijk alleen maar, dat de gemeente en de politie de situatie niet in de hand hebben en hun taak dus niet op een normale manier kunnen uitvoeren. Het wordt een kat-en-muis spelletje tussen de gemeente en de hangjongeren. De Mosquito "vliegt" telkens achter de hangjongeren aan. Gelukkig voor de jongeren zijn ambtenaren niet zo heel snel en kunnen ze dus op een andere plek weer een poosje hangen voor de gemeente de Mosquito verplaatst naar de nieuwe hangplek. En dat herhaalt zich telkens weer.

Vroeger was het niet anders, al hadden ze toen geen Mosquito's:
- Hangjongeren werden "weggepest" door de politie en gingen ergens anders staan.
- Gemeenteambenaar klopt zichzelf op de borst. In zijn kortzichtigheid denkt hij het probleem te hebben opgelost.
- Klachten over hangjongeren - dit keer vanuit een andere locatie - beginnen zich op te stapelen. Na een poosje begint het spelletje weer opnieuw.

Waar ik vroeger woonde, hebben ze uiteindelijk een JOP geplaatst op een tactisch gekozen plek. Dat werkte op zich wel. Alleen gingen de inwoners toen klagen over de JOP, omdat ze bang waren dat hun kinderen daar gingen hangen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-12-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik hoor deze dingen gewoon, en ik word zwaar agressief van dat soort tonen.
Ik zou zelf wat zien aan een algeheel verbod op deze middelen zelfs, in plaats van ze als optie te zien. Voor mij voorkomen ze geen overlast maar zijn ze overlast.
Hangen ze ze toch op in mijn gehoorafstand sluit ik niet uit (lees: garandeer ik) dat ik die dingen op een goed moment (lees: direct) gewoon zonder overleg vandaliseer, vooral als ze ze ophangen in mijn woon of werkomgeving.
Verkapte migraine aanvallen kan ik er van krijgen en dan weet men eigenlijk ook niet wat het effect van zo'n ding op dieren/natuur is.
Ik vind het bovendien in het meest gunstige geval een ongewenst lapmiddel voor een symptoom van een groter probleem en dus uit puur principe al waardeloos.
GoldenSample schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:31:
Mooie vind ik dat wat we tegenwoordig problematische hangjeugd noemen 'vroegah' heel normaal was. Het beste zie je dat in iets kleinere gemeenschappen, in het dorp van m'n ouders klagen sommigen ook over 'hangjeugd' en wat die wel niet allemaal doen (het wordt al erger!). Dan vraag ik altijd m'n Pa om even een verhaal over 'vroeger' te vertellen wat 'kennisen' van hem uithaalden (zijn vrienden en hijzelf natuurlijk niet :P).

Mijn probleem is niet zo zeer dat dat ding ook mensen buiten de doelgroep schaad maar meer dat we er 2e rangsburgers mee creëren: Jongeren niet gewenscht! Ik word daar dus 'gestraft' puur vanwege mijn leeftijd terwijl het niet verboden is mij daar te begeven.
Ik ben 27, echt geen jongere meer volgens deze definitie en ik hoor die pleurisdingen gewoon. Dus afgezien van de leeftijdsgeneralisatie is ook de aanname over wie dat ding uberhaupt hoort gewoonweg fout. En dan ben ik iemand die zijn gehoor hier en daar ook nog wel eens heeft mishandeld met veel te harde muziek in het veleden.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 31-12-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=135970

Hogere tonen zijn schadelijker voor het gehoor. Hoogfrequent geluid verspreid zich direcionteel. Hoogfrequent geluid geeft klachten als oorsuizingen, hoofdpijn, oorpijn, misselijkheid en duizeligheid.

Verder kan iemand van 34 jaar bijvoorbeeld het geluid veel harder horen dan iemand van 29. Het is sterk afhankelijk hoe goed je gehoor nog is. Zo is bekend dat iemand van 54 jaar de pieptoon ook kan horen. Naarmate je ouder wordt hoor je geleidelijk aan minder hoge tonen. Dat proces heet presbyacusis. Waarom zijn hogere tonen schadelijker? Dat komt omdat de haartjes vooraan de cochlea liggen. Die vangen de eerste klap van het geluid op bij hogere tonen.

http://www.zaanradio.nl/v...udt-gemoederen-bezig.html

Er is in Nederland één meldpunt voor deze vorm van geluidshinder. Zie www.pieptonen.nl

De SP heeft kamer vragen gesteld over een "tweede" versie van de Mosquito dat 140dB volume afgeeft:

http://paulusjansen.sp.nl/weblog/2014/02/12/mosquito-ii/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 525450 op 16-08-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De 'jeugd van tegenwoordig' heeft toch allemaal chronische gehoorbeschadiging vanwege feesten en oordopjes? ;)
Ik ben dertiger en kan die dingen inderdaad ook horen, net als van die kastjes tegen katten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Worden die dingen nou nooit gesloopt? Ik meen me te herinneren, dat er iemand in onze regio ruzie heeft gekregen met een paar groepen hangjongeren, omdat hij/zij zo'n Mosquito had opgehangen vlakbij een voetbalkooi. Dat ding heeft er niet lang gehangen, want er werden zo nu en dan hele bakstenen tegenaan gesmeten. En dat doen ze natuurlijk 's nachts of heel laat in de avond en zie dan maar eens te achterhalen wie het was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:28:
En dat doen ze natuurlijk 's nachts of heel laat in de avond en zie dan maar eens te achterhalen wie het was.....
Als iemand een 140DB producerende bak ophangt in de openbare ruimte moet je niet gek opkijken als iemand daar wat aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 07:49
140 dB? WTF!
Ik woon in een rustig dorp nog nooit die dingen tegengekomen... maar 140?
eff ter vergelijking een straaljager produceert 130...
En als je op je werk plek meer dan 85 dB geproduceert wordt moet men bij alle ingangen waarschuwing ophangen dat je gehoorsbescherming op moet... (en natuurlijk meot iedereen gehoord bescherming op) daarnaast moet je (officieel) zo kort mogelijk in de ruimte zijn etc.
Ik vind het al zo bijzonder dat de muziek bij het uitgaan zo knallend hard is (100dB) krijg er altijd koppijn van. Dus naar zulke plekken ga ik niet naartoe. Als de buren dat zouden ophangen zou ik niet meer in mijn eigenhuis kunnen...

[ Voor 8% gewijzigd door klaw op 26-08-2014 17:26 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit is gewoon een hele goedkope "oplossing" voor een maatschappelijk probleem waar heel veel onschuldigen last van hebben. Apart dat discriminatie van jongeren altijd maar wordt toegestaan. Dat begon bij winkels: "niet meer dan 2 jongeren tegelijk", net alsof jij er wat aan kan doen dat er nog andere klanten zijn. Als het woord "jongeren" wordt vervangen door "asielzoekers" mag het opeens niet meer.
Als het een andere groep overlastgevers zou betreffen zou altijd meteen worden aangehaald dat niet iedereen in die groep crimineel bezig is. En dan hebben we het hier nog niet eens over criminelen, "hangen" is helemaal niet per definitie verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Gonadan schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:50:
De 'jeugd van tegenwoordig' heeft toch allemaal chronische gehoorbeschadiging vanwege feesten en oordopjes? ;)
Lol, dat is meer jou (onze ;) ) generatie toen er nog geen eisen werden gesteld aan het geluidsvolume van feestjes en oordopjes/portable players. 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:31:
Dit is gewoon een hele goedkope "oplossing" voor een maatschappelijk probleem waar heel veel onschuldigen last van hebben. Apart dat discriminatie van jongeren altijd maar wordt toegestaan. Dat begon bij winkels: "niet meer dan 2 jongeren tegelijk", net alsof jij er wat aan kan doen dat er nog andere klanten zijn. Als het woord "jongeren" wordt vervangen door "asielzoekers" mag het opeens niet meer.
Als het een andere groep overlastgevers zou betreffen zou altijd meteen worden aangehaald dat niet iedereen in die groep crimineel bezig is. En dan hebben we het hier nog niet eens over criminelen, "hangen" is helemaal niet per definitie verboden.
Precies. Alleen vind ik het woord "oplossing" veel teveel eer voor zo'n ding. Het lost namelijk niets op. Het bewijst alleen het onvermogen van de gemeenschap om met een oplossing te komen. Het is gewoon 100% NIMBY.

Eigenlijk zou zo'n groep hangjongeren gewoon een anti-mosquito bij zich moeten hebben die voldoende contrageluid produceert om de Mosquito weg te drukken. Zou in theorie moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 27-08-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

[b]BazzH schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:34:
Eigenlijk zou zo'n groep hangjongeren gewoon een anti-mosquito bij zich moeten hebben die voldoende contrageluid produceert om de Mosquito weg te drukken. Zou in theorie moeten werken.
Eigenlijk zouden groepen hangjongeren :
  • Lampen nooit moeten slopen
  • Niet moeten urineren vlak bij de hangplek, bij een deur ofzo
  • Geen mensen moeten lastigvallen
  • Niet tot midden in de nacht met brommertjes af en aan scheuren
  • Niet all hun troep op straat gooien (snoep papier, condooms, drugszakjes enz)
  • Geen luide muziek afspelen
  • De buurt niet moeten terroriseren
  • etc.
Dus laten we vooral niet vergeten dat de hangjongeren het probleem zijn.
Want schijnbaar kunnen de meeste hangjongeren het gewoon niet laten dingen te slopen of asociaal te zijn. 8)7

De oplossing? ASBO!
Mosquito OUT!
ASBO IN! *O*

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MrMonkE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:58:
  • etc.
Leuk en aardig, maar je noemt hier dingen die gewoon verboden zijn en dus gewoon op klassieke wijze gehandhaafd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

RemcoDelft schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:02:
Leuk en aardig, maar je noemt hier dingen die gewoon verboden zijn en dus gewoon op klassieke wijze gehandhaafd kunnen worden.
De praktijk toont aan dat dit onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
*knip* Deze offtopic Godwin laten we maar achterwege.

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dat is een belachelijke vergelijking die geen inhoudelijke reactie verdient.

Maak dan liever een topicreport aan. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ChojinZ schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:35:
Lol, dat is meer jou (onze ;) ) generatie toen er nog geen eisen werden gesteld aan het geluidsvolume van feestjes en oordopjes/portable players. 8)
Ghehe daar heb je wel enigszins een punt, maar ik vind wel dat het volume wat men tegenwoordig hanteert in oordopjes of op feesten, concerten en in kroegen belachelijk veel hoger dan vroeger.
Daarbij zijn er wel eisen aan die dopjes, maar ze kunnen nog steeds gewoon veel te hard als je dat wilt, de waarschuwing omzeilt iedereen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MrMonkE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:03:
De praktijk toont aan dat dit onmogelijk is.
En dat is op geen enkel ander vlak een reden om met een sleepnet hele groepen aan te pakken. Jongeren zijn de Nederlanders met de minste rechten, terwijl degenen die daadwerkelijk crimineel zijn (neem de tasjesdief) geen strobreed in de weg wordt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

RemcoDelft schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:25:
[...]

En dat is op geen enkel ander vlak een reden om met een sleepnet hele groepen aan te pakken. Jongeren zijn de Nederlanders met de minste rechten, terwijl degenen die daadwerkelijk crimineel zijn (neem de tasjesdief) geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Wanneer tasjesdieven worden gearresteerd krijgen ze taakstraf, voorwardelijke celstraf of celstraf. Dit varieert naar gelang de aard (geweld, ouderen als doelgroep) en eventueele eerdere delicten. Dit staat in geen verhouding met een sommatie een gebied waar je overlast veroorzaakt en vernielingen pleegt te verlaten of een irritant pieptoontje op die lokatie.

Jongeren hebben minder rechten maar ze hebben ook minder verantwoordelijkheden. Moeten jongeren dan ook in dezelfde mate aansprakelijk kunnen worden gesteld en dezelfde verantwoordelijkheden hebben als volwassenen? En zo ja vanaf welke leeftijd? Je ziet het probleem al denk ik. :/

Ik ben geen echte voorstander van de mosquito. Het feit dat babies en kleine kinderen, die zelf niet bepalen waar ze gaan en staan, er last van hebben en het feit dat hun begeleiders het waarschijnlijk niet of slecht kunnen waarnemen is voor mij een goede reden het ding in elke geval overdag niet toe te laten op dat soort locaties. In de meeste gevallen is het in het duister dat deze groepen overlast veroorzaken dus laat op zijn minst een restrictie gelden dat het alleen na zonsondergang aan mag staan.

Een 'Brown Noise' generator die alleen op pubers werkt, dat zou pas een mooie oplossing zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:31:
Het is geen oplossing. Ook niet een beetje. Het is een draak van een toepassing die slechts het probleem verplaatst en nogal wat collateral damage heeft in de zin van mensen die het ook horen maar het niet horen te horen. Ik bijvoorbeeld. (28)
Dit is gewoon geluidsoverlast met een zwak argument. Als in zo'n kutpiep moet wonen zou ik gek en wellicht bijzonder aggresief worden. Dan heb ik toch liever een paar van die gappies die een paar keer wat roepen van een afstandje.
De overlast die die figuren brengen is een probleem waar we gewoon politie voor hebben.
De eerste het beste tjap die binnen mijn gehoorbereik zo'n nazistisch ding ophangt heeft een probleem dat groter is dan wat hangjongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wel raar.
Als ik een toeter op mijn huis hang en mensen hebben daar last van bellen ze de politie of spannen ze een kort geding aan zodat ik het weg moet halen. Als het geluid met een bepaalde sterkte buiten het terrein van de eigenaar te horen is zal dit een hamerstuk zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MrMonkE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:10:
Wel raar.
Als ik een toeter op mijn huis hang en mensen hebben daar last van bellen ze de politie of spannen ze een kort geding aan zodat ik het weg moet halen.
^^ Goed punt. Zo'n ding dat slechts door een deel van de bevolking te horen is zou hetzelfde behandeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMonkE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:10:
Wel raar.
Als ik een toeter op mijn huis hang en mensen hebben daar last van bellen ze de politie of spannen ze een kort geding aan zodat ik het weg moet halen. Als het geluid met een bepaalde sterkte buiten het terrein van de eigenaar te horen is zal dit een hamerstuk zijn, toch?
Lijkt me wel. Maar ik heb met zo'n mosquito niet het geduld te wachten op een rechter.
Ik vind de toon in kwestie dan ook nog wel belangrijk. Geluidsoverlast door bijvoorbeeld hoog volume muziek word ik niet half zo gek van als zo'n hoogfrequente piep die door merg en been gaat.
Ik kan zelf niet echt wakker liggen van normale leefgeluiden maar ik heb een keer een buur gehad met een klein hondje met verlatingsangst. De ideen die op den duur door je hoofd gaan als je een half uur in dat hoge gekef zit zijn gemaakt van pure onverdunde waanzin. :/ Ik vind het gewoon een martelmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

• etc.
Want schijnbaar kunnen de meeste hangjongeren het gewoon niet laten dingen te slopen of asociaal te zijn. 8)7

De oplossing? ASBO!
Mosquito OUT!
ASBO IN! *O*
Allemaal leuk en aardig, maar daar hebben we het normale strafrecht en civiel recht voor. Dat we blijkbaar niet in staat zijn om ook maar iets te handhaven, dat is het probleem. En dat zie je niet alleen op dit vlak, maar op veel meer vlakken. Het hele land dan maar volhangen met piep kastjes is absoluut geen oplossing voor falende handhaving.

Ik heb op zich best een goed gehoor en ik zou dus ook last hebben van zo'n Mosquito. Ik vandaliseer niets, maak geen herrie en gooi mijn zooi netjes in de prullenbak. Helaas ben ik ook te oud om in het hokje "hangjongeren" geduwdt te worden. En ik wil dus geen last hebben van een of ander piep apparaatje als ik ergens langs loop of fiets. Degene die bij ons in de buurt zo'n ding aan de muur schroeft, heeft vanaf die dag niet alleen nog maar "last" van hangjongeren. Als hij/zij mijn woongenot meent te mogen vergallen, omdat hij/zij zo nodig eigen rechtertje moet gaan spelen tegenover een paar kwajongens (ik weet eigenlijk niet wat er triester is in dat geval) dan kan hij/zij ook fluiten naar woongenot.

Hier in het park hebben we soms ook "last" van hangjongeren. Maar 95% van die "last" zit bij de mensen tussen hun oren. Dan krijg je van die indianenverhalen over "het tuig in het park, waardoor al die zielige mensen er niet meer de hond uit durven te laten". Bullshit. Ik laat mijn hond in datzelfde park uit en je kunt met een gerust hart langs die kinders lopen. Als je geluk hebt, wensen ze je nog een fijne avond ook. Zolang de prullenbak niet overloopt, valt het met het zwerfafval ook nog wel mee. Natuurlijk moet de boel een beetje in de gaten gehouden worden en gebeuren er ook weleens twijfelachtige dingen. Maarja, dat heb je overal. Als we daardoor de rechten van een hele groep mensen af kunnen pakken, dan snap ik niet waarom we hier nog problemen hebben met bepaalde andere groepen. Dat lossen we dan toch gewoon op dezelfde manier op? Dan mogen 65-plussers ineens alleen nog maar "buiten de spits" boodschappen doen en maken we het winkelcentrum met paaltjes ontoegankelijk voor rollators en scootmobiels. Dat we dan de niet bejaarde gehandicapten en mensen met een kinderwagen er ook mee hebben, is blijkbaar te accepteren als "collateral damage". Die moeten dan ook maar buiten de spits gaan winkelen, als de paaltjes naar beneden zijn.

Voor een ondergepiste deur hoef je overigens niet naar een hangplek hoor. In een beetje stad heb je dat ook gewoon aan een doorgaande weg.
Dattack schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:37:
Hing bij ons altijd een bij de Aldi. Het ergste was dat gewoon daarnaast een Jumbo zat, dus dat geluid was zo ongelofelijk irritant.
Die snap ik niet... Waarom is het bij de Jumbo irritanter dan bij de Aldi?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 27-08-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-07 17:55
Hing bij ons altijd een bij de Aldi. Het ergste was dat gewoon daarnaast een Jumbo zat, dus dat geluid was zo ongelofelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 07:49
Waar hangt men die dingen iegenlijk op? Ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
De oplossing? ASBO!
Mosquito OUT!
ASBO IN! *O*
En dat heeft voor oplossingen gezorgd in Engeland? Net als de mosquito verbergt het het probleem alleen maar.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Leo1010 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:29:
[...]

En dat heeft voor oplossingen gezorgd in Engeland? Net als de mosquito verbergt het het probleem alleen maar.
Dat is hetzelfde als zeggen dat gevangenissen het probleem alleen maar verbergen.
klaw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:52:
Waar hangt men die dingen iegenlijk op? Ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen...
Bij mij in de woonkamer hangt er een en die gaat om 8 uur aan door de week en mijn kinderen gaan altijd braaf 1 minuut voor 8 naar bed. Ze zijn zo braaf. :)

Ik had altijd redelijk goed gehoor en nooit harde muziek geluisterd maar de praktijk leert dat ik de hoge tonen ook niet zo goed meer hoor. Beter dan sommige kenissen maar aanmerkelijk slechter dan jonge mensen. Dus ze kunnen overal wel in mijn dorp zijn opgehangen zonder dat ik het weet. ;w

[ Voor 50% gewijzigd door MrMonkE op 27-08-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
MrMonkE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:39:
Dat is hetzelfde als zeggen dat gevangenissen het probleem alleen maar verbergen.
Dat doen ze ook.

Recent in het nieuws, we doen te weinig aan heropvoeding!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traequon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 11:13
*knip* de tweede Godwin van de dag...

[ Voor 73% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

@Leo1010

Sommige mensen zijn gewoon slecht.
Die kun je niet heropvoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMonkE schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:29:
@Leo1010

Sommige mensen zijn gewoon slecht.
Die kun je niet heropvoeden.
Die jaag je dan ook niet weg met een mosquito, want een beetje zichzelf respecterende tokkie gaat niet weg voor zo'n mosqito, die gaat op zoek naar een eind hout of wat vuurwerk om die mosqito weg te laten gaan voor hem. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

WhiteDog

met zwarte hond

Een buurman hier had ook zo'n ding in zijn voortuin gezet wegens "overlast van katten"... die hij zelf jarenlang restjes heeft gevoerd 8)7

Ik en een overbuur werden er knettergek van. De overbuur heeft hem op een nacht een keer uitgetrokken (stond op paaltje gemonteerd) en in zijn vuilbak gedumpt. De dag erna stond hij er weer. Ik heb hem dan op een nacht een keer gewoon uitgezet (schakelaar). Hij heeft toen niet meer opgestaan naar mijn weten en een paar weken later was hij verdwenen.

Dingen zijn zover ik weet trouwens verboden in België, volgende stap was een klacht bij de politie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

WhiteDog schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:01:
Een buurman hier had ook zo'n ding in zijn voortuin gezet wegens "overlast van katten"... die hij zelf jarenlang restjes heeft gevoerd 8)7
Kijk.. hij hoort hem niet.
Als je slim bent maak je hem stuk zonder dat je kunt zien dat hij stuk is.
Maar wel zodat jij hem niet meer kan horen. O-) O-)
Anoniem: 80487 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:17:
[...]

Die jaag je dan ook niet weg met een mosquito, want een beetje zichzelf respecterende tokkie gaat niet weg voor zo'n mosqito, die gaat op zoek naar een eind hout of wat vuurwerk om die mosqito weg te laten gaan voor hem. _/-\o_
Zie bericht van leo1010 voor context. :|

[ Voor 32% gewijzigd door MrMonkE op 27-08-2014 23:05 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ben dr een paar jaar terug eens een tegengekomen in Rotterdam (bij metrostation Zuid ergens), daar ben ik maar met een grote boog omheen gelopen, want dat deed al zeer aan m'n oren op tientallen meters afstand.

Ik heb toch ook geen scheepshoorn aan m'n balkon hangen en continu aan staan? (wat MrMonkE al zei.) Als iemand zo'n ding in m'n directe omgeving ophangt, dan ga ik voor de vlotste oplossing, dat ding gaat per direct uit.

Topicstarter
Er is een actie groep die een rechtszaak wil gaan starten tegen de Mosquito. Met een collectieve actie kan meer bereikt worden. Zie http://rechtspraak.nu/dos...s-moeten-verboden-worden/

Een dierenverjager kan 140dB volume leveren en de Mosquito maximaal 95dB. RTL onderzocht dat er 95dB opzit. Kennelijk is dat later naar beneden geschroeft naar 90dB.

Daarbij is een hoogfrequent geluid schadelijker. Langduriger
expositie aan een intensiteit van 80 dB blijkt al een permanente
gehoorbeschadiging te veroorzaken. De buitenste haarcellen van de
cochlea zijn het meest gevoelig voor lawaaibeschadiging. Degeneratie
van deze haarcellen leidt tot verval van betrokken gehoorzenuwen, met
gevolgen voor de centrale auditieve verbindingen.
Bron: http://wetenschapsbureau..../lwm-2012-2-oncologie.pdf

Hoogfrequent geluid begint vanaf 9Khz tot en met 20KHz. Boven de 20Khz noemen we ultrasoon geluid.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 525450 op 25-09-2014 19:02 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[...]

• etc.

De oplossing? ASBO!
Mosquito OUT!
ASBO IN! *O*
Als er iets veelvuldig is aangetoond in de criminologie sfeer is dat ASBO's alles behalve een positief, laat staan significant effect heeft. Dus dat lijkt mij geen goede oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Japans onderzoek naar zo'n kattenverjager met 120 decibel? Veroorzaakt oorpijn klachten. Het onderzoek is de vinden via onderstaande link:

http://mosquito.forum2go....kattenverjagers-t483.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:16
Uit ervaring kan ik je vertellen, dat voor alles een oplossing is. Wil de overheid een paar miljoen van die dingen op gaan hangen op elke plaats die ze zich maar voor kunnen stellen, dan moeten ze dat maar snel doen. Jongeren verplaatsen zich toch rete snel en hebben nooit 1 hang plek. Meestal 4 of 5 en met geluk nog meer.

En daarnaast, er zullen ook ''slachtoffers'' zijn die zich wel kunnen gedragen, maar er bijvoorbeeld voor de gezelligheid bij staan en niet om er een slag veld van te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Mosin op 16-04-2015 08:17 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mosin schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:15:
Uit ervaring kan ik je vertellen, dat voor alles een oplossing is. Wil de overheid een paar miljoen van die dingen op gaan hangen op elke plaats die ze zich maar voor kunnen stellen, dan moeten ze dat maar snel doen. Jongeren verplaatsen zich toch rete snel en hebben nooit 1 hang plek. Meestal 4 of 5 en met geluk nog meer.

En daarnaast, er zullen ook ''slachtoffers'' zijn die zich wel kunnen gedragen, maar er bijvoorbeeld voor de gezelligheid bij staan en niet om er een slag veld van te maken.
Helaas is zo'n ding geen oplossing en is de bijkomende schade niet echt in verhouding met het probleem dat je oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 19:34
Ik hoorde laatst dat efteling muziek veel effectiever bleek dan de mosquitto, iemand linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:16
Napo schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:34:
[...]

Helaas is zo'n ding geen oplossing en is de bijkomende schade niet echt in verhouding met het probleem dat je oplost.
Daar wou ik dus al naar toe. De makkelijkste oplossing is meer blauw, maar dan krijg je die economische belangen weer. Het is namelijk voor iedereen goed, behalve de overheid. Die is weer meer kwijt en moet meer geld van mensen vragen. Dan kom je weer bij een heel gedoe uit..

En kan zo'n piepje niet verdrongen worden door muziek? Of is het gewoon (bewijze van) een raket dat door alles heen komt wat geluid maakt?

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TunderNerd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:41:
Ik hoorde laatst dat efteling muziek veel effectiever bleek dan de mosquitto, iemand linkje?
http://nos.nl/op3/artikel...agt-hangjongeren-weg.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Pagina: 1