Ik heb hier dus een 7850AV van Maxtor voor mijn neus liggen. Hij heeft een capaciteit van 850 MB. En zat in een 486. Hij is gepartitioneerd met MaxBlast, omdat 850 MB toen nog niet ondersteund werd. Maar hoe krijg ik nou met een splinternieuwe Windows 98 bak, de gegevens van die harddisk af??
Gewoon aan je secondary ide poort hangen.
Eventueel als slave jumperen (als je cd-rom master is) en dan je bios de harddisk laten detecteren (auto-detect)
Windows kan dan automatisch de harddisk aanspreken.
Eventueel als slave jumperen (als je cd-rom master is) en dan je bios de harddisk laten detecteren (auto-detect)
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Euhhh nee, dat had ik al geprobeerd. Ook met alle BIOS instellingen. Maar als je dan fdisk doet, zegt hij als partitie-type non-dos. Daarna heb ik geprobeerd van die schijf te booten, dat wil wel een beetje. Hij gaat daan onTrack laden, en geeft dan een of andere foutmelding. Waar oa in staat dat je de optie /V=2 aan je autoexec moet toevoegen voor uitleg. Maar dat is niet zo makkelijk als je niet eens kan bootenOp donderdag 07 juni 2001 16:21 schreef Metzie het volgende:
Gewoon aan je secondary ide poort hangen.
gebruik je die 850 als bootdevice dan?
Je moet em als 2e harddisk in je systeem hangen (dus naast je harddisk waar 98 op staat)
Dan moet 98 hem gewoon kunnen accessen
Je moet em als 2e harddisk in je systeem hangen (dus naast je harddisk waar 98 op staat)
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
nee ik heb allebei geprobeerd... Eerst trouwens als Secondary Slave...Op donderdag 07 juni 2001 16:31 schreef Metzie het volgende:
gebruik je die 850 als bootdevice dan?
Goed ide, ik zat me al af te vragen, misschien helpt fdisk /mbr wel. Want MaxBlast of DDO of Ontrack ... zet iets in je MBR. Ik durf het alleen nietOp donderdag 07 juni 2001 16:32 schreef Smetske het volgende:
Probeer eens partition magic.
gewoon ff naar site van fabrikant gaan, zoeken naar ontrack, downloaden, opstarten en via ontrack instellingen ontrack verwijderen van disk.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Pagina: 1