In dit geval heb ik voor het duurdere bord gekozen omdat het bij toeval nog in deze setup zat eigenlijk

het zou mijn persoonlijke keuze zijn in verband met de 2 LAN-poorten, de H77-chipset en CEC-header op het bord, maar een ander bord kan natuurlijk ook mits het maar Thin Mini-ITX is en socket 1155 (of je moet een CPU-koeler op socket 1150 gaan vinden die net zo laag is als deze intel, maar die heb ik nog niet gezien).
Verder een super interessante setup, ik wist helemaal niet van het bestaan van die case en moederbord formaat af.. Maar is het niet zo dat de voeding niet standaard bij de kast wordt geleverd?
Dat is per kast afhankelijk. Sommigen worden met, en anderen zonder geleverd. Bij veel voedingen die worden meegeleverd is de kwaliteit helaas van bedenkelijk niveau. Het is immers een onderdeel van het product waar relatief makkelijk op bezuinigd kan worden zonder zwaar aan specs in te boeten, dus fabrikanten willen die kosten zo laag mogelijk houden.
De voeding die met SilverStone wordt meegeleverd zijn meestal wel redelijk van kwaliteit. Geen top (wat ze overigens ook verkopen), maar voor 90% van de situaties meer dan acceptabel.
De PT12 wordt met een externe voeding geleverd, vergelijkbaar met een PicoPSU-achtige oplossing. Daar is het hele concept van Thin MiniITX ook op gebaseerd.
En gezien ik heel erg geïnteresseerd ben, een Intel wifi kaartje past op dit moederbord, maar daar kan een antenne op aangesloten, als in een laptop.. maar hoe zit dat?
Als je wilt gaan streamen is het gebruik van Wifi sterk af te raden. Wifi is nu eenmaal qua beschikbare bandbreedte al wat krap (voldoende, maar niet ruimschoots) en met name de stabiliteit van de verbinding kan soms wel tot problemen leiden, afhankelijk van de situatie (Wifi is erg afhankelijk van de omgeving en hoe goed het signaal door komt). Indien de mogelijkheid er ligt zou ik dus niet voor wifi kiezen, maar voor bekabeld. Wifi is eigenlijk meer geschikt voor mobiele devices, zoals een tablet, laptop of smartphone. Voor PC's, dedicated machines, printers e.d. zou ik als er ook maar enigszins de mogelijkheid is voor bekabeling kiezen.
Sorry voor het inbreken in dit topic, maar bovengenoemde setup is echt heel interessant! Even wat meer info zoeken