Asus RT 66U > Netgear WNDR3700 bridge (on)mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Al enkele jaren heb ik thuis voor mijn netwerk een WNDR3700v1 in de meterkast staan. Het leek mij wel leuk om een upgrade te doen naar de RT 66u van Asus. De bedoeling was dat de nieuwe Asus in de meterkast zou komen te staan en dat de Netgear in de huiskamer zou komen te staan.

Asus in meterkast op internet aangesloten:
pricewatch: Asus RT-N66U

Netgear in huiskamer welk ik in bridge wilde gebruiken:
pricewatch: Netgear WNDR3700

Waarom?
Ik dacht op die manier, leek in netwerken, een verbinding te kunnen maken op 5ghz tussen de twee routers. Aangezien de NAS direct op de Asus zit met UTP in de meterkast zou streamen beter moeten gaan dan de homeplugs die ik nu nog gebruik. Een tweede reden is dat ik Netflix heb geactiveerd op mn ps4.

Hoe?
Dat weet ik niet, dat wist ik niet.... Ik ben maar aan de gang gegaan met het aansluiten van de oude Netgear met kabel op de laptop. Via de ipad met wifi ben ik eens gaan lezen op internet wat nu eigenlijk de bedoeling was. Ik heb eerst een 30/30/30 reset gedaan op de stock firmware en op de Netgear DD-Wrt v24 gezet. Weer een 30/30/30 reset gedaan.
Er zijn veel forums bezocht, wiki’s gelezen en door trial&error kwam ik uiteindelijk tot een verbinding.
Binnen de Netgear en de DD WRT firmware heb ik gekozen voor een bridge, daarna een virtuele WDS-AP verbinding gemaakt met een andere naam.

Resultaat:
De Netgear staat nu naast de PS4. Ik heb de snelheid van de verbinding gecheckt met de PS4. Ik weet dat dit niet de beste benchmark resultaten geeft.... Zowel :
PS4>utp>Netgear>wifi>Asus
PS4>wifi>netgear>wifi>Asus
geven beiden minder snelheid dan PS4>WIFI>Asus. Ik begrijp dat als je een bridge/repeater mode gebruikt de snelheid voor de helft minder is maar dit was wel erg langzaam. Ik heb geen UTP kabel liggen van de meterkast naar de PS4 dus bekabeling is niet mogelijk.

Vraag:
Wat ik begreep ontstaan er problemen als de chipset verschillend is tussen de twee routers, Netgear Atheros AR7161& Asus Broadcom 4706, wellicht heeft het hier iets mee te maken.
-Is het normaal dat deze snelheid zo laag is of valt hier nog winst te halen?
-Zou ik niet een andere setup/instelling kunnen gebruiken?
-Als ik mijn Asus welk direct op de modem zit instel als WDS station, en de Netgear als WDS AP heb ik dan nog WIFI op de ASUS?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Heb je deze tutorial gevolgd? Ik zou verwachten dat je dan helemaal geen verbinding meer kan maken met het wireless deel van de Netgear (maar dat is een aanname).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Jazeker heb ik deze ook gevonden en uitgevoerd. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de snelheden, ook via deze setup zo laag zijn. Afgelopen paar dagen heb ik er geen tijd voor gehad maar na het weekend ga ik toch weer googlen, ik heb het idee dat ik dicht in de buurt zit van een stabiele en snelle verbinding maar het net niet zie zeg maar....