Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 06:43
Heel kort maar krachtig, aangezien ik er al aardig gefrustreerd over ben omdat het me niet lukt...

Ik heb een Acer S3 391 Ultrabook, die geen 5.1 / DTS geluid doorstuurt naar mijn versterker. Ik weet dat het probleem bij mijn laptop ligt omdat digitale televisie wel gewoon met 5.1 geluid werkt en de versterker(Pioneer XV DV55) dit ook herkent.

Ik heb al van alles geprobeerd, ik heb home theatre geinstalleerd (dolby), de realtek drivers geupdate, VLC geprobeerd en gister aan het einde van de avond werkte hij plots, gelijk genoten natuurlijk! Maar toen ik daarnet de ultrabook weer aanzette was het ook weer weg. Ik ben vergeten wat ik gisteren goed heb gedaan...

Het geluid gaat via een HDMI (intel display audio) naar een Samsung f5700 40inch series 5 smart en vanuit daar via een optical naar mijn ontvanger/ versterker.

Ik ben ten einde raad, ik snap er niks meer. Degene die mij uit de brand helpt krijgt mijn eeuwig durende dank! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Het lijkt erop dat jou laptop standaard een stereosignaal uitzend.
Staat DTS en DD support wel aangevinkt als ondersteunde formaten bij playback devices? (ik heb een engelse windows geen idee wat dat in het nederlands is)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
Dat doet het inderdaad, ik heb een nederlandse windows 8.1 maar ben gelukkig goed in engels, waar zou ik dit zo kunnen vinden? Want in de instelling stuurt hij alleen maar Stereo (zie screen)

http://img69.imageshack.us/img69/1031/0eka.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
rechtermuisknop op je luidspreker rechtsonderin je taakbalk en dan playback
dubbelklikken op het apparaat wat je gebruikt en dan bij ondersteunde formaten.
Daar heb je 3 opties, DTS, Dolby Digital en Microsoft WMA. Die laatste zou ik niet aanvinken. Werkt bij mij in elk geval niet.

[ Voor 4% gewijzigd door arbraxas op 17-12-2013 21:18 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Aangezien je geluid over je HDMI stuurt heeft het geen zin om je realtek drivers up te daten. In het sound scherm van Windows moet je je HDMI-uitgang (en dus niet je realtek!) kiezen en hier inderdaad DTS en Dolby Digital aanvinken. Daarna in je mediaspeler nog aangeven dat het niet gedownmixed wordt tot stereo (verschilt per programma) en dan moet het werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
staat er niet eens tussen, heb je misschien een screen?

edit: http://img7.imageshack.us/img7/2190/ee27.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Burkle op 17-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
http://imgur.com/EY7SCSj

Screen gemaakt

Lijkt erop dat je tv via die aansluiting maar 2 kanalen ondersteund. Mijn samsung tv wil in elk geval geen DD/DTS van HDMI naar optical doorsturen. Dan downmixed ie ook naar stereo.
Daarom heb ik ook het geluid rechtstreeks van mijn htpc naar de versterker lopen.

[ Voor 76% gewijzigd door arbraxas op 17-12-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
Vreemd dat de laptop met dts geluid en software geleverd wordt, maar dit nergens te vinden is... Ik gebruik een Samsung smart en in de instellingen kan je dts aanzetten, al is dit bij mij wel grijs, misschien heb jij er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
De tv kan ook wel DTS en DD signalen aan, maar downmixed dat naar stereo.
Je laptop stuurt heus wel een 5.1 of 7.1 signaal uit, het probleem zit in je tv, niet in je laptop.
Als je een ander apparaat aan je laptop hangt krijg je wel DTS geluid.

[ Voor 17% gewijzigd door arbraxas op 18-12-2013 20:14 ]

• Burkle
Dit is dus de grap, als mijn decoder het signaal stuurt, dan doet hij het wel gelijk. Playstation 3 trouwens ook. En die hebben allebei dezelfde route PS3/ decoder > hdmi > TV > optical > Versterker

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burkle
Moet je eens zien wat ik gevonden heb! http://www.alibaba.com/pr...MI_to_spdif_splitter.html
Pagina: 1