Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Google eens op smart status.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:58:
Hoe bedoel je dat precies?
zijn er belangrijke dingen? asap backuppen, dan lekker uitzoeken waardoor het komt
Zou dit door slijtage komen?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 21:11 ]
Verwijderd
Idd, pending sector count en reallocated count ook niet best.
[ Voor 16% gewijzigd door gertvdijk op 17-12-2013 21:14 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Waar wacht je nou eigenlijk nog op? Dat het kraakt maakt het niet best en je HDD is nu een tikkende tijdbom geworden, bij wijze van spreken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:14:
Bij niks doen kraakt dat ding constant.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik zou elke reboot van mijn schijf willen vermijden en de data veilig stellen. maar dat ben ik
Verwijderd
Dat SMART een officiële failure aangeeft is zeer zeldzaam. Voor veel attributen geldt zelfs dat deze nooit kan falen. SMART is vooral nuttig als je zelf de waarden interpreteerd; zijn er kabelfouten geweest, zijn er bad sectors aanwezig?Er is nog niks stuk volgens de SMART diagnostiek.
Het is niet zo nuttig om voortijdig drive failure te voorspellen; iets waar kennelijk wel veel aandacht aan wordt besteed. Maar je kunt het meer als een error log zien; hoeveel kabelfouten hoeveel bad sectors. Dat is lekker makkelijk uit te lezen en ook zeker heel nuttig.
Eraf gooien? Of direct backuppen? Met het verwijderen van data worden er een hoop read en writes gedaan, dus dat zou het denk ik nog wel erger kunnen maken. Maak eerst maar een backup....Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
Ik ga alles eraf gooien.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Bij mij gaf het altijd trouw twee weken van tevoren aan of een HDD kapot ging. Maar gewoon zo snel mogelijk backuppen en garantie inzetten of een nieuwe halen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:28:
Dus is die SMART Scan nou waar of niet?
En dan ga ik wel naar de BBC voor garantie
EDIT:
Alles even op een harde schrijf gezet. Nu lekker wachten tot hij er mee kapt
Ik ga vanavond niet al te moelijk hier over doen, want me vader is jarig.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 21:39 ]
Maar ik kan me nu er over druk maken, heeft geen zin. Want hij houdt er eerdaags toch mee op..
maar als je toch bezig bent kun je beter maar gelijk upgraden
Ik ben nog nooit bij een BCC geweest en heb dus ook geen idee hoe het daar zit qua kennis en wat ze met defecten doen. Als je een Paradigit of MyCom oid inloopt kan je denk ik zo een nieuwe meekrijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:57:
Ja dat zou ik zeggen. Moet wel eerst even vragen waar daar de computer nerd is
wie zal het zeggen
[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 18-12-2013 09:16 ]
Alle onderdelen van een PC zullen een keer kapot gaan. HDD's zijn wat gevoeliger omdat daar bewegende onderdelen inzitten. Helaas gaan HDD's gewoon regelmatig kapot. Zorg voor goede backups en dan is er niets aan de hand.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 07:12:
Maar hoe kan dat met die harde schrijf gebeuren?
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 13:17 ]
Hij zegt:
Doe de net zo lang mee als je kan, als hij kapot gaat krijg van mij een nieuwe.
En hij heeft er ook gelijk in, vind ik.
Dan geeft hij mij maar 3 TB
Maar claim gewoon even de garantie, dan is het zo gefixed.
Anders crashed de HDD ook weer precies op een moment dat het niet uitkomt etc.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
sereus? ... hebbe hebbe hebberikadoo schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:35:
Als jij een nieuwe krijgt van je pa dan zou ik dat aannemen, maar ik zou ook die kapotte opsturen, is gewoon garantie en niemand weet wat jij ermee gedaan hebt.
man man man .... je bloed eigen familie vragen om iets waar je ook nog garantie op claimed, niet mijn ding.
Ja, als hij er van zijn pa 1 krijgt en hij wil hem niet terug sturen.... Ik had hem gewoon terug gestuurd. Mja als zijn pa dat aanbied....fish schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:11:
[...]
sereus? ... hebbe hebbe hebbe
man man man .... je bloed eigen familie vragen om iets waar je ook nog garantie op claimed, niet mijn ding.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850