Toon posts:

Laptop geraakt niet uit opstartherstel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De HDD van mijn laptop heeft het vorige week begeven.
Is een Lenovo laptop en heb er de HDD test op afgevoerd van Lenovo die meerdere fouten aangaf.
Op dat moment kon ik die test nog uitvoeren en kon ik nog werken op mijn laptop.
Maar sinds kort geraakt hij niet in Windows en sprint hij automatisch naar opstartherstel.

Gelukkig heb ik nog een blanco, dubbele schijf liggen.
Wat ik dus uitgevoerd heb is een ghost van mijn slechte schijf gemaakt.
HDD verwisseld en met de nieuwe HDD geboot.

Maar ik vermoed dat de slechte sectoren mee gecloned zijn.
Ook met de nieuwe HDD wil hij niet opstarten..

Iemand die mij hier kan bijstaan? Ik heb ge clone uitgevoerd met ghost32 op Hirens Boot CD.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De hdd formateren en windows opnieuw installeren, misschien dat het werkt.

Je kan de schijf proberen uit te lezen op een werkende computer om er data vanaf te halen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draais een een checkdisk, ook al had ik verwacht dat die dat dan zelf wel zou doen

Iperf

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:53
Welke fouten en wat voor test? Post eens smart waardes?

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een checkdisk uitgevoerd maar duurde meer dan 24h ..
Zit niets anders op dan schijf formateren i guess?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je hebt een defecte schijf, en die daarna gekloond?

Maak een back-up van je data en installeer je OS opnieuw, op een nieuwe werkende schijf.

Leg ghost in de kast en vergeet het, dat was na 1990 al niet meer een tool die je zou willen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:43:
Je hebt een defecte schijf, en die daarna gekloond?

Maak een back-up van je data en installeer je OS opnieuw, op een nieuwe werkende schijf.

Leg ghost in de kast en vergeet het, dat was na 1990 al niet meer een tool die je zou willen gebruiken.
Kan dat met de reparatie cd van Windows?
Hoe zorg ik ervoor dat ik die key van op mijn oude defecte HDD kan overbrengen naar die nieuwe HDD dan?

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
*kuch* recover keys *kuch* heet zo'n programma;) maar als het goed is heb je een licentie?? onderop de laptop of je hebt een doosje ervan.. (tenzij je het al illegaal had geïnstalleerd maar dan kun je hem zo weer kraken)

Maar aangezien je alles al op je nieuwe hdd hebt staan kun je ook een windows old map maken, dit bespaart veel moeite met externe computer enz.. gewoon de windows setup volgen maar dan niet je partitie formatteren waar windows op staat maar gewoon op volgende klikken, dan word er ook gezegd (iets van): deze partitie bevat al een versie van windows, wilt u toch doorgaan? dan word deze versie in een windows.old map gezet ( daarna te vinden in C:windows.old)

bovenstaande alleen werkende met windows vista, 7 en 8

Succes ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door skipe op 18-12-2013 01:12 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
skipe schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:11:
*kuch* recover keys *kuch* heet zo'n programma;) maar als het goed is heb je een licentie?? onderop de laptop of je hebt een doosje ervan.
Het wil tegenwoordig ook nog wel eens in de bios gezet worden met modernere laptops en desktops , in dat gevoel moet je hem opnieuw installeren met de recovery disk of met de oem disk.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:50
johnkeates schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:43:
Waarom niet? Als je een 'clean' image hebt staan, dan kan je binnen 10 minuten weer back to business zijn. Dat heb ik nog geen ander programma zien doen.
Wat overigens niet zegt, dat ik imaging-software zelf gebruik; mijn software is te dynamisch om een image te maken, en een image van alleen Windows loont nauwelijks sinds Windows 7.

Maar goed, on topic!, ik kan TS adviseren om opnieuw Windows te installeren. De Lenovo software kan je van internet af plukken, of je hebt de CD/DVD ligen.
Ben ik alleen nog wel benieuwd naar de fouten die de teste op de HDD gevonden hebben.
Pagina: 1