Wat is beter? 6x3.5Ghz of 4x3.9Ghz

Pagina: 1
Acties:

• JoJoDeath
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-12-2013
Ik zit te twijfelen tussen twee computers. Beiden zijn niet te duur, maar de processoren zijn wel anders:
AMD FX-6300 6-Core 6x3.5Ghz
of
AMD A8 6600K 4-Core 4x3.9Ghz

Ik had via deze site gekeken naar welke beter was:
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

en daar kwam uit dat de 1e 6388 scoorde, en de 2e 4719
De eerste is dus duidelijk beter. Maar mijn broer zei tegen mij: De 2e heeft meer Ghz, 3.9, wat dus beter is.

Mijn vraag: de 1e is toch beter? want 6x3.5=21, terwijl 4x3.9=15.6
Dit is eigenlijk meer omdat ik er zelf niet uitkwam.

~JoJoDeath

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-02 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik schaar dit onder aankoopadvies, dus ik doe het naar CAA.

Inhoudelijk: het zijn twee wezenlijk andere processors. De A8 6600K heeft ook een geïntegreerde gpu. De kloksnelheid an sich zegt niet zoveel. Je moet de keuze maken afhankelijk van de situatie waarin je de processors wil gaan gebruiken. Probeer dat dus eerst toe te lichten.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 10:28
Dit is een van de meest gemaakte fouten ooit in de computerwereld. De a8 is een quadcore, maar deze heeft vooral een sterk videogedeelte (daarom is dit een apu). Als je een losse gpu hebt moet je deze niet pakken. De fx-6300 is een 6-core, maar ten eerste overklokbaar, en ten tweede zijn het gewoon meer kernen. Zoals hierboven ook gezegd wordt zijn het 2 totaal verschillende processoren, met totaal verschillende doeleinden.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
een cpu is absoluut geen rekensommetje en zoek eens wat reviews?

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

hydrargyrum schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:11:
Dit is een van de meest gemaakte fouten ooit in de computerwereld. De a8 is een quadcore, maar deze heeft vooral een sterk videogedeelte (daarom is dit een apu). Als je een losse gpu hebt moet je deze niet pakken. De fx-6300 is een 6-core, maar ten eerste overklokbaar, en ten tweede zijn het gewoon meer kernen. Zoals hierboven ook gezegd wordt zijn het 2 totaal verschillende processoren, met totaal verschillende doeleinden.
Zon K variant van de fm2 Apu`s zijn prima te overclocken , Heb zelf een A10 5800K op 5.2 ghz lopen als een zonnetje, maar je kunt een fx en een fm2 apu inderdaad niet vergelijken met elkaar .

Als je een losse gpu gebruikt zou ik voor de FX gaan .

[ Voor 3% gewijzigd door Japiegsxr op 18-12-2013 11:25 ]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:11
Heel eenvoudig, wil je een losse gpu dan ga je voor de FX.
Wil je geen losse gpu dan haal je de a8.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Maar dan alsnog heb je FX processoren met 4, 6 en 8 cores met verschillende snelheden.
Het hangt er echt vanaf wat je ermee gaat doen.

Als je software voornamelijk op 1 thread draait wil je een zo hoog mogelijke turbo, ongeacht hoeveel cores de processor heeft.
Echter als je software gebruik kan maken van 8 threads, dan is een 3GHz 8-cores sneller dan een 4GHz 4-core, uiteraard alleen als je vergelijkt binnen dezelfde serie.
Je kunt verschillende series niet met elkaar vergelijken wat betreft GHz, een recente intel core doet met 3GHz net zoveel als een recente amd core op 4,5GHz.
Pagina: 1