.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 12:49 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Omdat in de B2B wereld het heel normaal is dat je "spullen" krijgt met een betalingstermijn. Waarbij je dus al de spullen kan gebruiken en 1 maand/ 2 maanden de tijd hebt om te betalen. (Behalve bij een eerste levering waar vooruitbetalen het meest gangbaarste is).50Miles schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:08:
Ik begrijp het nog steeds niet.![]()
Waarom laat men, zodra het werk is afgerond, niet een demo zien aan de afnemer. Dit alles op een eigen host o.i.d.
Vervolgens de afnemers eerst laten betalen alvorens tot definitief verstrekken van het materiaal over te gaan.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik neem aan dat we het hier over een eerste levering hebben.Qwerty-273 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:43:
[...]
Omdat in de B2B wereld het heel normaal is dat je "spullen" krijgt met een betalingstermijn. Waarbij je dus al de spullen kan gebruiken en 1 maand/ 2 maanden de tijd hebt om te betalen. (Behalve bij een eerste levering waar vooruitbetalen het meest gangbaarste is).
Dit wordt normaal afgedekt in de voorwaarden van het koop/projectcontract. En als inderdaad de betalingstermijn verstreken is, dan kan je gewoon een incasso procedure opstarten. Ook de normaalste zaak.
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Als dat eigendomsvoorbehoud inderdaad deel van de overeenkomst is, kan je eventueel in een rechtszaak het geleverde terugvorderen. Maar volgens mij kan dat best ingewikkeld zijn, afhankelijk van de specifieke overeenkomst.Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:26:
...
Doet niets af aan het feit dat het materiaal nog mijn eigendom is zolang er niet betaald is. ...
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2013 11:42 ]
[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2013 11:52 ]
Als de videos nog niet hun eigendom zijn (en ze natuurlijk verder ook geen rechten hebben) schenden ze je auteursrechten als ze (digitale) kopieen verkopen.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:52:
...
Het is materiaal (76 videos) dat door hen verkocht wordt. Nu al. Zonder dat het hun eigendom is. En nog wat regels.
...
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Regeren is vooruitschuiven
Voor dit topic is het wel interessant wat dat is.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:44:
Nogmaals: Ik volg verder het advies van de mensen die exact hetzelfde hebben meegemaakt. ...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
[ Voor 44% gewijzigd door Frostbite op 18-12-2013 15:11 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dat bij Vimeo een auteursrechtenklacht zal worden neergelegd heeft AllOfMe1971 min of meer hierboven expliciet al gepost toch?Sc0rPi0N schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:08:
Kun je niet bij Vimeo een geschil aanmaken? Dat de videos geblocked worden vanwege een claim.
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2013 15:10 . Reden: net te laat ]
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Volgens mij moet Vimeo zoveel mogelijk voorkomen dat auteursrechten worden geschonden. Vziw blokkeren ze toegang tot omstreden materiaal na ontvangen van een klacht, om het weer toegankelijk te maken na betwisting van de rechtmatigheid van de klacht. Mocht vervolgens binnen tien dagen geen rechtszaak worden gestart wordt het materiaal weer toegankelijk gemaakt.MSalters schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:15:
Je zou Vimeo kunnen proberen, en er is een goede kans dat het lukt. Maar formeel hoeft Vimeo niet mee te werken. ....
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2013 15:23 ]
Als die personen termen als diefstal en eigendomsrecht gebruiken zou ik je aanraden om naar een jurist of advocaat te stappen met kennis en ervaring op dit gebied. Van beide kan namelijk zo goed als zeker geen sprake zijn (edit: beide = diefstal en eigendomsrecht).Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:57:
Eigendomsrecht. Daar wordt Vimeo ook op geblokkeerd trouwens. Ik ben inmiddels prima geïnformeerd op juridisch gebied door onderlegde personen.
GraagAls alles afgerond is, zal ik verslag doen van de gang van zaken zodat anderen daar ook iets aan hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:45:
...
@Ventieldopje. Eerder te lezen is dat er aanbetalingen geweest zijn. Dus het "waarom niet" is wat raar
Hebben ze de betaling waarmee ze later over de brug zijn gekomen weer teruggekregen?Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:16:
...Ook melde ik al dat het er tot nu toe naar uitziet dat er sowieso geheel niet betaald gaat worden....
Ventieldopje bedoelde eerder neem ik aan dan ook aanbetaling op de huidige factuur/het 'eindwerk'. 'Volgende keer' maar niets uploaden voor de betaling denk ik, nu zul je helaas achter de centen aan moeten. Als het uiteindelijk bij de rechter komt zal je wel tenminste het factuurbedrag krijgen (als het te halen valt), aangezien auteursrechtenschendingen nu eenmaal niet mogen lonen. Tenminste, als het inderdaad allemaal goed geregeld is.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:30:
Die vooruitbetaling was voor materiaal huur. Dus nee niets teruggekregen, "geheel niet betaald worden" duidt op de handeling van deze factuurbetaling die nog zou moeten komen, niet op "geheel" als bedrag.
Dat zou je eventueel apart kunnen zien/overeenkomen&factureren, bijvoorbeeld 7000€ (met evt. een aanbetaling) voor de films en 10€ voor het uploaden.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:39:
Uploaden is/was onderdeel van het eindwerk... Het is een online-dienst.
...
[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2013 18:46 ]
Hmm dat is niet heel gebruikelijk, dus wees zuinig op die contacten.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:56:
Overheid is ooit mijn grootste klant geweest, die betaalden al voor ik kon denken aan het woord factuur
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Verwijderd
Je vraagt dus om advies, T-Mob, geeft een erg inhoudelijk en goed advies en je neemt niet eens de moeite om er op te reageren?Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:44:
Nogmaals: Ik volg verder het advies van de mensen die exact hetzelfde hebben meegemaakt. Dank voor het schrijven.
[ Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2014 17:03 ]
[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 02-01-2014 19:54 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq