• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-02 22:05
Onderstaande is een post van een van een ander forum met als datum 13-5:
Ik heb sinds 2 weekjes random freezes en BSOD's. Ik heb gelijk memtest gedraaid maar die kon in eerste instantie niets vinden in 2 cycles. Toen dacht ik dat het aan mijn videokaart lag dus drivers opnieuw geinstaleerd met driversweeper in safe mode etc. Soms een dag niks en andere dagen 4 crashes op een dag.

Gister windows opnieuw gedaan en weer freezes. Memtest maar weer eens laten draaien en na 2 uur ongeveer 9000 errors. Het leek mij dus aan het ram te liggen. Vanochtend probeerde ik weer op te starten maar weer een freeze. Als ik nu probeer op te starten krijg ik geen beeld meer. Fans/lichtjes branden wel allemaal. Heb even bijgehouden wat ik vanochtend heb gedaan.

Ram eruit gehaald, wel biepjes maar geen beeld.
Ram er weer in, geen biepjes en geen beeld.
Verschillende ram sloten gebruikt. Geen beeld of biepjes.
Cmos batterij vervangen.
Monitor getest met laptop. Werkt, dus het ligt niet aan de monitor of kabels.
Geen beeld met keyboard, muis. Ook geen beeld zonder.
Geen beeld met DVI aansluiting videokaart.
Geen beeld met VGA aansluiting onboard.

Wat zou er aan de hand zijn? Wat kan ik nog testen? Ik dacht dat mn ram gewoon kapot was maar neig nu naar mn moederbord.

De errors die memtest aangaf. Is dat echt het geheugen zelf of zou het ook de geheugenbank kunnen wezen?
Inmiddels heb ik nieuwe ram aangeschaft. Wederom 1x4gb. Ok, nieuwe ram erin. Ik kon weer booten en ging wat drinken halen maar toen ik terug kwam kreeg ik deze bsod:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XWPIu6p.jpg

Daarna weer een kwartier lang freezes. Zelf in bios. Videokaart (6570) eruit gehaald en via onboard geprobeerd te booten icm met geheugen in andere geheugenbank. Geen succes. Alles weer terug gezet zoals het erin zat toen ik het nieuwe geheugen erin heb gedaan. Hij kwam met systeemherstel van windows zelf. Inmiddels zit ik 10 min in windows en typ ik dit bericht maar ik denk dat de crashes wel weer gaan komen. Ik post dan wel weer maar heeft iemand ideeën?

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
0x1E = increase vcore

heb je je processor ook overgeklokt?

dat zou je dus je voltage iets omhoog moeten gooien.

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• boostie
Nee, ook geen verstand van. Tevens kan ik in de bios ook niks vinden over voltages oid.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Wat is je gebruikte voeding en leeftijd ervan? Verder kan het handig zijn je S.M.A.R.T. van je HDD's uit te lezen in HDtune. Heb je een maat/collega/buurman met wat spare hardware? Het moederbord is anders lastig uit te sluiten..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En memtest met je nieuwe geheugen? Geeft dat dezelfde problemen?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:13
Je kunt helemaal niets concluderen uit die BSOD. Louter dat er hoogstwaarschijnlijk memory corruption optreedt, maar daar was TS reeds achter. Ophogen van de CPU vcore kun je natuurlijk altijd proberen, maar ik acht de kans groter dat het moederbord of de voeding brak is (met de aanname dat een nieuw reepje geheugen meestal compatible en niet stuk is).

Uitwisselen van componenten is de enige manier om een eenduidig antwoord te krijgen. Nogmaals memtesten met het nieuwe RAM is een goede, maar of je daar iets mee kunt uitsluiten is nog maar de vraag.

Check ook of het geheugen op het juiste voltage draait, en het merk/voltages van de voeding.

Verwijderd

Als ik op deze site het correcte systeempje te pakken heb dan is er een bios update beschikbaar:
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=5062779#N670

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zie in de speclijst een 300w intern voedinkje, die na een aqantal jaar best wel een probleem kan geven.. ik raad je aan daar eens naar te kijken. testen van je cpu en gehuegen op een ander systeem zou ook uitkomst kunnen bieden, veel verder dan dat komen we niet zonder nieuwe input vrees ik.

• HengelNL
Thralas schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:56:
[...]

Je kunt helemaal niets concluderen uit die BSOD. Louter dat er hoogstwaarschijnlijk memory corruption optreedt, maar daar was TS reeds achter. Ophogen van de CPU vcore kun je natuurlijk altijd proberen, maar ik acht de kans groter dat het moederbord of de voeding brak is (met de aanname dat een nieuw reepje geheugen meestal compatible en niet stuk is).

Uitwisselen van componenten is de enige manier om een eenduidig antwoord te krijgen. Nogmaals memtesten met het nieuwe RAM is een goede, maar of je daar iets mee kunt uitsluiten is nog maar de vraag.

Check ook of het geheugen op het juiste voltage draait, en het merk/voltages van de voeding.
oke, dan heb ik er weer wat bij geleerd ;) ik zag de melding van de ts en zag ook dat die met zijn geheugen zat maar dit kwam als eerste bij mij op namelijk.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
boostie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:31:
[..]
Daarna weer een kwartier lang freezes. Zelf in bios. Videokaart (6570) eruit gehaald en via onboard geprobeerd te booten icm met geheugen in andere geheugenbank. Geen succes. Alles weer terug gezet zoals het erin zat toen ik het nieuwe geheugen erin heb gedaan. Hij kwam met systeemherstel van windows zelf. Inmiddels zit ik 10 min in windows en typ ik dit bericht maar ik denk dat de crashes wel weer gaan komen. Ik post dan wel weer maar heeft iemand ideeën?
Zelfs in het BIOS kreeg een freeze? Videokaart is het blijkbaar niet, andere geheugenbank ook niet... maar kreeg je ook de voorspelde freeze nadat je je bericht gepost hebt?
Probeer je systeem even zo kaal mogelijk op te starten, dus alleen het noodzakelijke eraan en indien mogelijk een andere PSU proberen.

• boostie
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:14:
[...]

Zelfs in het BIOS kreeg een freeze? Videokaart is het blijkbaar niet, andere geheugenbank ook niet... maar kreeg je ook de voorspelde freeze nadat je je bericht gepost hebt?
Probeer je systeem even zo kaal mogelijk op te starten, dus alleen het noodzakelijke eraan en indien mogelijk een andere PSU proberen.
Ja, in de bios kreeg ik ook freezes. Heb niet echt spare parts liggen maar mischien dat iemand iets kan met de volgende info.

Gisteravond heeft de PC 3 uur stabiel gedraaid. Zelfs nog een aantal games kunnen spelen zonder crashes. Nadat ik vanochtend opstarte kreeg ik deze bsod:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CVXQFAo.jpg

Na de pc gereset te hebben krijg ik telkens geen beeld. Tot 3x toe proberen te herstarten maar niks. Stekker maar van de netstroom gehaald en na 30 seconden starte die weer op. Ben even weg geweest en de pc aan gelaten maar toen ik terug kwam was deze schoonheid op me aan het wachten..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ighkbN.jpg

• HengelNL
heb je al geprobeerd om de bios opnieuw te resetten?klas dat je de batterij wel vervangen had maar misschien nog een poging?
inmiddels ook al een andere voeding geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door HengelNL op 18-12-2013 10:46 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als je niet verder test en alleen de BSOD's hier post gaan we niet heel veel opschieten. Een BSOD zegt zelden direct waar het probleem ligt, in jou geval nog minder, omdat het allemaal verschillende meldingen zijn. Van geheugen tot moederbord tot voeding,. T kan allemaal..

Testen en uitsluiten dus!

• boostie
Batterij verwisseld zelfs. Maar dat is al een week geleden. Heb op het moment geen andere voeding liggen.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:26
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL is 99% van de gevallen een geheugen probleem.
Maar goed, sluit een virus ook niet uit.

Wat mij ook opviel is een NTFS probleem. Kan ook een defecte sector in je pagefile zijn.

Als je boot met een live bootcd van Ubuntu? Is deze dan wel stabiel?

[ Voor 20% gewijzigd door utbone op 18-12-2013 10:51 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

utbone schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:51:
TS heeft al nieuw geheugen gehaald en getest.
Wat mij ook opviel is een NTFS probleem. Kan ook een defecte sector in je pagefile zijn.

Kortom, kan van alles zijn..

• Jolke
Met een "IRQL Not Less Or Equal" melding wordt vaak naar het geheugen verwezen, maar dat had TS dus al vervangen. De melding lijkt eigenlijk meer over een IRQ probleem te zijn, dus meerdere hardware op hezelfde IRQ. Ik lees ook over een driver probleem van nVidia, maar dat gaat in jouw geval dan weer niet op.

Verwijderd

Inspecteer het moederbord eens om te zien of je mischien een lekkende of bolle cap hebt.

Voorbeelden
Linkje

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:38
Je kan het eens met Bluescreenviewer proberen. Dan krijg je sowieso wat meer informatie dan dit. Als het telkens dezelfde driver is die belly-up gaat, dan is dat ook duidelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Thralas

Een veelgemaakte fout is hier dat er allerlei conclusies worden verbonden aan specifieke details van een enkele BSOD. Als je last hebt van instabiele hardware dan kunnen er op ieder willekeurig moment bitjes omvallen, met een kernel crash tot gevolg. In het algemeen is het geheugen vervolgens hoofdverdachte, maar in dit geval lijkt dit momenteel minder waarschijnlijk.

De bottomline:
- Een crash in de kernel (ntoskrnl.exe) of Microsoft-drivers (ntfs.sys) is waarschijnlijk geen softwareprobleem.
- Memory corruption is net Russisch roulette, 'gewone' programma's kunnen crashen maar als het erg genoeg is treedt het vanzelf op in de kernel. Vaak resulteert dat in een PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (invalid memory access) of IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (invalid memory access in een interrupt service routine).
Jolke schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:18:De melding lijkt eigenlijk meer over een IRQ probleem te zijn, dus meerdere hardware op hezelfde IRQ. Ik lees ook over een driver probleem van nVidia, maar dat gaat in jouw geval dan weer niet op.
Nee. Zie hierboven.

• boostie
Dit is de minidump: http://www.qfpost.com/file/d?g=EGZsqTeN0

Ik kan hem zelf niet uitlezen maar mischien dat iemand anders er wat mee kan. Ik heb geen lekkende of bolle capacitors.

[ Voor 12% gewijzigd door boostie op 18-12-2013 11:42 ]

• boostie

Ik heb met knoppix 2x gehad dat ie crashte. Dit was dan tijdens het opstarten van disc waar die blijft hangen.

Verwijderd

Heb ook zo iets gehad en het probleem was opgelost met nieuwe voeding (andere voeding want die voeding was nieuw).
Maar ik zou even een andere voeding gebruiken en anders is je moederbord denk ik overleden.

• boostie
Wat ik zo debiel vind is dat ik na een hele ochtend (circa 2uur) last heb van freezes (wederom ook in knoppix/bios/veilige modus) en er nu alweer 4 uur niks aan de hand is.. Alsof mn pc is opgewarmd en nu wel kan presteren. Ik ga morgen maar eens nieuwe voeding halen tenzij iemand zegt van dat het daar niet aan kan liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door boostie op 19-12-2013 17:05 ]

• boostie
Overigens boot de pc alleen op als ik de ramsloten #2,3,4. Met #1 start die niet op. Zou dit aan de voeding liggen of aan het mobo? Alle bluescreendumps wijzen naar ntoskrnl.exe.

Net weer gecrashed waarbij die ook niet opstart met ram in 1 van de werkende sloten. Zal even een nieuwe voeding halen.

[ Voor 25% gewijzigd door boostie op 20-12-2013 11:50 ]

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
blaas even in je #1 slot, misschien zit er stof in o.i.d.

pff. NTOSKRNL.exe: (echte kut error, kan aan meerdere dingen liggen :( )

Doe eens een systeemcontrole.
Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Is de harde schijf al getest want daarvan zie ik niets in je bericht.
Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

• boostie
Ja heb SEAtools gebruikt en HD tune. Beide geen errors.

SFCDetails.txt
http://www21.zippyshare.com/v/61530820/file.html

• Jolke
Dr.Root schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:53:
blaas even in je #1 slot, misschien zit er stof in o.i.d.

pff. NTOSKRNL.exe: (echte kut error, kan aan meerdere dingen liggen :( )

Doe eens een systeemcontrole.
Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Is de harde schijf al getest want daarvan zie ik niets in je bericht.
Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Dat is nog eens uitleg! _/-\o_
Nog uitgeblazen? Anders lijkt het erop dat geheugenbank 1 naar de knoppen is.

• boostie
Ja, eerste slot werkt nu wel weer nadat ik hem uitgeblazen heb! Tevens heb ik de voeding opgeschroefd en daar zijn ook geen lekkende of bolle cappacitors te vinden. CPU Heb ik ook even eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Ook alle kabels even aangedrukt. Als ik het weekend zo doorkom dan lijkt het me gefixed en anders maar een nieuw moederbord?

[ Voor 35% gewijzigd door boostie op 20-12-2013 17:11 ]

• Jolke
Stof kan idd gevaarlijk zijn met (statische) electriciteit. Mooi dat het nu (beter) werkt en anders horen we je maandag weer :+

• boostie
Zucht. Nieuwe voeding gehaald (460wat) en erin gezet maar nog niks. Scherm blijft knipperen en krijg dus niks te zien. Heeft mijn mobo zn beste tijd gehad?

Edit1: Inmiddels wel weer beeld door dr ram in een ander slot te doen. In windows zij bluescreenview dat het door ataport.sys en NTOSKRNL.exe kwam. Probeerde net seatools weer te runnen vanaf cd maar hij crashde met een continue piep. Gereboot en weer seatools gestart die nu aan het scannen is.

Edit2: Long test crashde weer bij 6 min. Short test lukt wel maar toen ik daarna gelijk weer een longtest draaide kreeg ik weer een crash. Ik heb de harde schijf gewist met seatools en probeer nu weer een longtest.

[ Voor 72% gewijzigd door boostie op 21-12-2013 21:24 ]

• Thralas
boostie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:34:
Zucht. Nieuwe voeding gehaald (460wat) en erin gezet maar nog niks. Scherm blijft knipperen en krijg dus niks te zien. Heeft mijn mobo zn beste tijd gehad?
Alle kabeltjes aangesloten? Dan is de kans inderdaad groot dat het je moederbord is. Iets anders is zeer onwaarschijnlijk (CPU..)
Edit2: Long test crashde weer bij 6 min. Short test lukt wel maar toen ik daarna gelijk weer een longtest draaide kreeg ik weer een crash. Ik heb de harde schijf gewist met seatools en probeer nu weer een longtest.
Irrelevant. Bovendien zijn bluescreens unlikely bij bad storage, tenzij de hele disk het spontaan begeeft (bv. de Crucial M4-bug). En dan wijzen ze waarschijnlijk consequent naar storage ipv. bad memory access.

• boostie
Longtest draait nog steeds atm maar jij zegt dus dat het niet aan mijn harde schijf kan liggen? 4pin connector is ook gewoon aangesloten. Alles goed aangedrukt etc.
Thralas schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:36:
[...]

Alle kabeltjes aangesloten? Dan is de kans inderdaad groot dat het je moederbord is. Iets anders is zeer onwaarschijnlijk (CPU..)

[...]

Irrelevant. Bovendien zijn bluescreens unlikely bij bad storage, tenzij de hele disk het spontaan begeeft (bv. de Crucial M4-bug). En dan wijzen ze waarschijnlijk consequent naar storage ipv. bad memory access.

• Jolke
boostie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:34:
[...]

Edit1: Inmiddels wel weer beeld door dr ram in een ander slot te doen. In windows zij bluescreenview dat het door ataport.sys en NTOSKRNL.exe kwam. Probeerde net seatools weer te runnen vanaf cd maar hij crashde met een continue piep. Gereboot en weer seatools gestart die nu aan het scannen is.
Van welk slot naar welk slot heb je het RAM verplaatst? Dit lijkt er dus toch op dat één van de slots kapot is.

• boostie
Van het voorheenwerkende slot 1 weer naar 4. Longtest van seatools heeft gisteravond na 4 uren geen errors aangetoond dus mn hd kan uitgesloten worden.

• Jolke
Dus slot 1 is nog niet helemaal lekker...

• boostie
Sinds ik mn HD heb gewist (overschreven met 0's) en windows opnieuw heb geinstaleerd heb ik nergens last meer van.

• boostie
Inmiddels is het probleem weer terug..

De computer freezed nu en ik moet de stekker uit het stopcontact halen. Als ik deze weer terug stop dan hoor ik de fans, geen biepjes maar het beeld blijft leeg (monitor knippert). Na een paar keer de stekker erin en eruit lukt het eindelijk om op te starten.

PSU en RAM heb ik vorige keer vervangen, maar toen bleven de problemen. Geen lekkende capacitoren zover ik kon zien, ook niet op de PSU.

Vorige keer stopte het probleem nadat ik met seatools de HD had overschreven met 0's. Wat ik nu heb gedaan is de HD getest met seatools, HDDtune en chkdsk. Krijg geen errors.

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Geheugen reepjes ook vervangen?
Zo nee reepjes testen cmos batterei vervangen kan ook leeg zijn of defect?
cmos resetten.
Dan EEN reepje vervangen kijken of windows boot geen error ,dan tweede reepje uittesten.
Anders reepjes vervangen nieuwe kopen blijft het probleem ontstaan dan moet er iets anders aan de hand zijn. :)
cmos resetten batterei eruit stroom op de voeding computer inschakelen zonder batterei draaien alle ventilators?
computer uitzetten cmos batterei erweer in EEN geheugen reepje erin.dan windows laten booten , doet het probleem zig nog voor? ;)
Bios is nu gereset allen waardes zijn nu ingesteld als de fabrieks instellingen.

[ Voor 33% gewijzigd door rjmno1 op 24-02-2014 12:00 ]

• boostie
Ja geheugen en CMOS al vervangen. Ook allebei individueel getest. Geen problemen.

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 19:41
boostie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:34:
Overigens boot de pc alleen op als ik de ramsloten #2,3,4. Met #1 start die niet op. Zou dit aan de voeding liggen of aan het mobo? Alle bluescreendumps wijzen naar ntoskrnl.exe.

Net weer gecrashed waarbij die ook niet opstart met ram in 1 van de werkende sloten. Zal even een nieuwe voeding halen.
Als je 2 reepjes ram in slot 2 en 4 zet start je systeem dan zonder problemen op? Dan lijkt het mij dat het probleem dus in het 1ste geheugenbankje zit.

• Jolke
Jolke schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:30:
Dus slot 1 is nog niet helemaal lekker...
Altijd leuk, om jezelf te quoten :P

Enne, rjmno1, zo'n rond dingetje met 3V spanning erop voor het BIOS, noemen we een batterij... :F

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:26
boostie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:03:
Ja geheugen en CMOS al vervangen. Ook allebei individueel getest. Geen problemen.
Sata kabels vervangen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Staat je ram ook op het juiste voltage?

• boostie
Dat kan ik niet zien(?). Ik heb een HP mobo dus kan zelf niks aan deze voltages veranderen ivm een beperkte bios. Bedoel je deze? (Via HWMonitor) http://i.imgur.com/BG3Rxlh.png

Dit is mijn ram: https://azerty.nl/8-749-3...value-select-geheuge.html

PC blijft freezen. Zelfs als ik moet selecteren ik welke modus ik wil opstarten. Zowel met als zonder videokaart. Deze kan ik nu uitsluiten toch?

Sata kabels verwisseld en heb het zelfde probleem.

@Jolke, het maakt niet uit in welke slot. De problemen komen in alle 4 voor.

[ Voor 21% gewijzigd door boostie op 25-02-2014 13:44 ]

Verwijderd

boostie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:25:
Dat kan ik niet zien(?). Ik heb een HP mobo dus kan zelf niks aan deze voltages veranderen ivm een beperkte bios. Bedoel je deze? (Via HWMonitor) http://i.imgur.com/BG3Rxlh.png

Dit is mijn ram: https://azerty.nl/8-749-3...value-select-geheuge.html

PC blijft freezen. Zelfs als ik moet selecteren ik welke modus ik wil opstarten. Zowel met als zonder videokaart. Deze kan ik nu uitsluiten toch?

Sata kabels verwisseld en heb het zelfde probleem.

@Jolke, het maakt niet uit in welke slot. De problemen komen in alle 4 voor.
Allemaal vage problemen met weinig tot geen aanwijzingen waar het aan ligt duid vaak op een slecht moederbord.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als het een HP (Hopeloos Product) moederbord en zulke fouten dan weet ik uit ervaring bij blauwe schermen en vreemde codes, moederbord defect. Ik heb genoeg ervaring met HP moederborden en dat is vaak ellende. Eigen bios en het is wel een MSI moederbord maar vaak van slechte kwaliteit. Ik heb vaak genoeg ook zulke issues aan de hand gehad. Na 1 uur testen zeg ik altijd nieuw moederbord en dan waren problemen altijd eruit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Verwijder zoveel mogelijk hardware.
Leen een hd, en wissel je hd eens om met een andere.

Wissel alle hardware die je in je pc hebt, ook je cd/dvd brander loskoppelen, deze kan ook storing geven.
ook alle andere hardware los maken of vervangen.
Probeer ook op een geaard stop contakt, leg een verleng kabel naar badkamer.

Controleer ook alles wat in de pc zit, kabels, stekkers goed bekijken of ze nier defect zijn, of los zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 26-02-2014 14:53 ]

• Jolke
jan99999 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Probeer ook op een geaard stop contakt, leg een verleng kabel naar badkamer.
d:)b in de badkamer heb je altijd geaarde stopcontacten. Smart!

• boostie
Ok, the fuck.

Heb memtest weer eens gedraaid om toch zeker te zijn voordat ik een nieuwe moederbord bestel en na een kleine 2 min zit ie inmiddels al op 150000 errors.. Mijn ram heb ik onlangs vervangen. Ligt dit nou weer aan mn ram of aan het moederbord?

[ Voor 13% gewijzigd door boostie op 28-02-2014 14:05 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:38
Als een ander stokje in dezelfde bank ook veel errors uitspuugt is het waarschijnlijk MB. Of het RAM is niet compatible. Al een bios update gedraaid?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• boostie
Heb geen ander latje dan de oude (die ook errors gaf) en daardoor toen heb vervangen. Bios is up to date en ram is compitabel.

Memtest is bij een test van zostraks trouwens ook gefreezed. Alleen het plusje blinkte nog. Verder reageerde die nergens meer op.

[ Voor 34% gewijzigd door boostie op 28-02-2014 14:32 ]

• boostie
Probleem was het moederbord iig.

• Jolke
Ok, duidelijk... en eindelijk opgelost d:)b
Pagina: 1