Toon posts:

Externe harde schijf op Macbook Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien een wat voor de hand-liggende vraag maar kan elke externe harde schijf moeiteloos draaien op een MacBook Air? Dus kan de "WD Elements Desktop 2TB Zwart" gewoon optimaal gebruikt worden op een Macbook Air?

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Ja.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

iMars

Full time prutser

Mogelijk is de schijf NTFS geformateerd, dan zou je deze voor je mac kunnen formatteren ;-) Maar idd wat bardi-1 zegt, het werkt!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:27

Grin

Ride si sapis.

En welkom op Tweakers! *O*

* Grin O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie vlotte reacties..

*behalve die van Grin dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
Formateer m dan direct als exFAT dan kun je en op windows en op mac werken zonder extra drivers enzo.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Installeer TuxeraNTFS op je Mac. Probleem opgelost. Kun je zowel lezen als schrijven naar een NTFS schijf en hij werkt ook onder Windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

TweakedTea schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:43:
Installeer TuxeraNTFS op je Mac. Probleem opgelost. Kun je zowel lezen als schrijven naar een NTFS schijf en hij werkt ook onder Windhoos.
Met exFat ook. En met FAT32. Het is maar net wat je nodig hebt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
FAT 32 is niet erg handig als hij gebruik maakt van grote bestanden, ExFat kan idd, maar NTFS lijkt mij het makkelijkste, minder geklooi wanneer hij een Windows machine gebruik/ zou gebruiken.

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 20-12-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

TweakedTea schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:05:
FAT 32 is niet erg handig als hij gebruik maakt van grote bestanden, ExFat kan idd, maar NTFS lijkt mij het makkelijkste, minder geklooi wanneer hij een [mbr]Windows[/] machine gebruik/ zou gebruiken.
ExFat wordt standaard ondersteund door Windows én OSX, het is zelfs door Microsoft zelf ontwikkeld... Wikipedia: exFAT. Niks geklooi dus.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NTFS voor Mac is best wat trager dus dat zou ik zelf niet zo snel doen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

TweakedTea schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:05:
FAT 32 is niet erg handig als hij gebruik maakt van grote bestanden, ExFat kan idd, maar NTFS lijkt mij het makkelijkste, minder geklooi wanneer hij een [mbr]Windows[/] machine gebruik/ zou gebruiken.
Als je geen geklooi wil zou ik juist GEEN NTFS nemen, want dat is dus juist een Windows-only systeem waarvoor je dus voor Mac extra software nodig hebt.

exFAT is idd de logische keuze en juist bedoeld voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Zelf gelukkig geen last van :) Alleen maar Apple hier in gebruik en een ''Hackintosh''. Dus geen NTFS rotzooi ;)

Offtopic:

Gefeliciteerd Darkstar, hoe oud zijn we geworden? *O*

[ Voor 24% gewijzigd door TweakedTea op 20-12-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Als je alleen maar Apple gebruikt is exFAT dus zeker een handige keuze omdat je dan dus ook makkelijk met anderen kunt communiceren.

Binnen Windows is exFAT al sinds Vista aanwezig en daarmee is van 'geklooi' dus zeker geen sprake.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Heb mijn schijven hier GPT geformatteerd, aangezien ik hier in huis alleen maar OS X draai. Buiten een paar Android devices ( Xtreamer Prodigy en Samsung Galaxy ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Eagle Creek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:22:
Als je alleen maar Apple gebruikt is exFAT dus zeker een handige keuze omdat je dan dus ook makkelijk met anderen kunt communiceren.
Als je alleen maar Apple gebruikt kun je beter HFS+ gebruiken, kun je ook prima en makkelijk met anderen mee communiceren. Ze moeten alleen zelf ook Apple gebruiker zijn. Zo geldt dat eigenlijk ook voor NTFS en Windows. Als je data tussen diverse soorten besturingssystemen wil uitwisselen is een externe schijf met ExFAT een betere keus, via het netwerk een nog veel betere keus. ExFAT is namelijk lang niet zo handig, vooral niet wanneer je grote partities hebt. ExFAT kan best geklooi zijn, vooral als je weer eens een XP computer tegenkomt (en dat zijn er nog steeds een behoorlijk aantal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Ik doelde inderdaad vooral op extern en uitwisselbaarheid. Als je inderdaad alleen Apple gebruikt kun je beter een Apple- georiënteerd type kiezen.

Excuus voor de eventuele verwarring :).

Windows XP kan sinds 2009 ook met ExFAT omgaan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Mits je daar weer het nodige voor installeert zodat het ExFAT snapt (de update waar je naar linkt dus). Standaard doet XP dat namelijk niet. Dat is niet zo handig als de machine niet bij het internet kan en jij die update niet op iets hebt staan wat die XP machine standaard wel kan lezen. Bij OS X heb je dit ook, het wordt pas vanaf 10.6.5 ondersteund.
Pagina: 1