Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik was aan het livestreamen met de Xsplit app, en zodra ik Firefox opende en een flash-plugin gebruik, gaat een van mijn schermen op wit/grijs/groen/rood, kortom, hij tript em HE LE MAAL. Nu is dat niet het enige, want toen ik mijn computer uitdeed, deed hij het *** weer, terwijl die afsloot!? Dit is alleen wanneer ik 2 monitoren gebruik. Eerst had ik het probleem met 2 packard bell schermen waarvan 1 DVI en 1 DVI-> VGA (beiden 19" TFT, 1600x900 en 1440x900) en nu een nieuw Acer scherm aangeschaft, 24" Full HD. oude 1600x900 ernaast, hoppakee. Echter begon hij WEER te trippen dus. Nu vraag ik me af hoe dit in godsnaam kan? Is het vanwege voltage? Of gewoon een defecte kaart ofzo ( waar ik dus niet op hoop). Overigens heb ik deze kaart overgekocht van een vriend, die geen problemen had.
Ohja, ik heb de drivers naar de laatste beta geüpgrade, want de laatste drivers waren van ~oktober.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2sbsxer.jpg

Alvast bedankt! ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Kabels alles zit er lekker in en is niet beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Wat is de kloksnelheid van de GPU en memory als je 2 schermen aan hebt? (gewoon idle op desktop)

Wat sommige Radeons wel eens hebben is dat Powerplay (de energiebespaar functie van AMD kaarten), niet helemaal de juiste kloksnelheid/voltage pakt bij bepaalde activiteiten. Zo hoort de kloksnelheid wat hoger te liggen bij 2 of meer schermen dan een enkel scherm. Blijft de snelheid hetzelfde als met 1 scherm dan gaat het 2e scherm 'trippen' (zoals je dat zo mooi noemt), je krijgt dan gekke schiffers, het beeld flikkerd of valt steeds weg, of iets anders geks gebeurt (kortom, je ziet niet iets wat je wil zien :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ik mis een hoop informatie... wat doen de monitoren als je een andere aansluiting gebruikt/wisselt? Heb je al andere kabels geprobeerd? Monitoren op een andere pc getest?

Jij zoekt het richting de videokaart, maar juist met de door jou gegeven informatie tot nu toe zou ik het eerder aan de kant van de monitor en/of kabel zoeken.

Daarbij moet ik dan heerlijk tegen mijzelf in weer zeggen dat de HD7950's van XFX notoire slechte kaarten zijn... ik ben ervaringsdeskundige :) Maar er is ook genoeg van op het www te vinden. Enige voordeel van de DD edities is dat die niet de problemen met de koeler hebben zoals de normale versies dat wel hebben. Maar problemen met voornamelijk het geheugen of het power management vind je veel bij de XFX 7950's.... ik ben nu aan mijn 3e exemplaar bezig en ook die vertoont kuren. Eerste kaart problemen met het geheugen waardoor textures niet wilden laden of flikkerden e.d., 2e kaart was er iets met het powermanagement waardoor de kaart regelmatig dacht nog idle/standby te mogen draaien terwijl de rest van het systeem hard aan het werk was.... en nu de 3e weer vergelijkbare problemen zoals met de eerste, in mindere mate maar toch aanwezig.

Ennuh dan ook nog wat Nemesizz zegt :) Alhoewel dat in mijn ervaring doorgaans juist optreedt op hoge clocks en niet bij lage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
MicGlou schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:05:
Ik mis een hoop informatie... wat doen de monitoren als je een andere aansluiting gebruikt/wisselt? Heb je al andere kabels geprobeerd? Monitoren op een andere pc getest?

Jij zoekt het richting de videokaart, maar juist met de door jou gegeven informatie tot nu toe zou ik het eerder aan de kant van de monitor en/of kabel zoeken.

Daarbij moet ik dan heerlijk tegen mijzelf in weer zeggen dat de HD7950's van XFX notoire slechte kaarten zijn... ik ben ervaringsdeskundige :) Maar er is ook genoeg van op het www te vinden. Enige voordeel van de DD edities is dat die niet de problemen met de koeler hebben zoals de normale versies dat wel hebben. Maar problemen met voornamelijk het geheugen of het power management vind je veel bij de XFX 7950's.... ik ben nu aan mijn 3e exemplaar bezig en ook die vertoont kuren. Eerste kaart problemen met het geheugen waardoor textures niet wilden laden of flikkerden e.d., 2e kaart was er iets met het powermanagement waardoor de kaart regelmatig dacht nog idle/standby te mogen draaien terwijl de rest van het systeem hard aan het werk was.... en nu de 3e weer vergelijkbare problemen zoals met de eerste, in mindere mate maar toch aanwezig.

Ennuh dan ook nog wat Nemesizz zegt :) Alhoewel dat in mijn ervaring doorgaans juist optreedt op hoge clocks en niet bij lage.
Er is absoluut niks mis met de schermen, aangezien ze ik voor deze nog gebruikt heb op een Sapphire HD6850 1GB DDR5, die nu bij een Rotterdammer in de PC zit, en die het prima doet. Iniedergeval is het de monitor dus niet. Ik heb DVI en DVI => VGA geprobeerd, toen bleek het dus al niet goed te werken. Nu was ik toch toe aan een nieuw scherm dus probeerde ik het met HDMI + VGA, maar dit schijnt dus ook niet te werken. Het gekke is ook, dat het alleen voorkomt zodra ik een game speel (DirectX?) en flash player gebruik (YT, Twitch). Dit in combinatie met Xsplit. Echter toen ik afmeldde op mijn account, begon mijn scherm ook weer groen/rood/grijs/zwart te flikkeren, maar dit was dus mijn GLOEDNIEUWE monitor met een HDMI aansluiting. Dus is het misschien een driver issue?

Ik heb echt geen verstand hiervan, maar ik weet 99% zeker dat het mijn monitoren/kabels niet zijn.