Met deze PC wil ik vlekkeloos kunnen werken in de zin van office, internet enz.
en daarnaast weer even vooruit kunnen bij het gamen. iig LoL maar dat zou hiermee helemaal goed moeten kunnen komen, maar ook de wat zwaardere spellen nu / in de nabije toekomst, al denk ik dat dat bepertkt zal zijn.
het systeem wat ik in gedachte heb komt nu rond de 600€ uit, 700€ is wel echt de max, al denk ik dat de winst maar beperkt is.
Een monitor is al in bezit dus die staat er niet bij, muis en toetsenbord ook. Windows heb ik hiervoor buiten beschouwing gelaten, kan volgens mij goedkoop via universiteit, anders op naam van de zaak ofzo.
ik denk het volgende nodig te hebben:
Ik heb verder geen voorkeur voor merken,
overige eisen/wensen: niet al te veel lawaai/stroomverbruik. wel begrepen dat intel chips voor verbruik beter zijn, maar gezien prijs/prestatie/warmte gekozen voor amd + koeler. de benchmarks hiervan lijken toch beter.
toelichting: vanwege reviews bij AMX gekozen voor een extra processorkoeling,
Bij moederbord bewust gekozen voor 4 slots om eventueel later extra geheugen bij plaatsen.
graag hoor ik over aanvullingen / advies, volgens mij wel redelijk setje bij elkaar gesprokkeld maar zo veel verstand heb ik er nu ook weer niet van.
edit: ik was niet van plan te overklokken
groeten, en alvast bedankt voor uw reactie
Jemave
en daarnaast weer even vooruit kunnen bij het gamen. iig LoL maar dat zou hiermee helemaal goed moeten kunnen komen, maar ook de wat zwaardere spellen nu / in de nabije toekomst, al denk ik dat dat bepertkt zal zijn.
het systeem wat ik in gedachte heb komt nu rond de 600€ uit, 700€ is wel echt de max, al denk ik dat de winst maar beperkt is.
Een monitor is al in bezit dus die staat er niet bij, muis en toetsenbord ook. Windows heb ik hiervoor buiten beschouwing gelaten, kan volgens mij goedkoop via universiteit, anders op naam van de zaak ofzo.
ik denk het volgende nodig te hebben:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 130,80 | € 130,80 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 76,22 | € 76,22 |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G | € 173,04 | € 173,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Aerocool V3X Devil Red Edition | € 21,19 | € 21,19 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 57,20 | € 57,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 603,35 | |
Ik heb verder geen voorkeur voor merken,
overige eisen/wensen: niet al te veel lawaai/stroomverbruik. wel begrepen dat intel chips voor verbruik beter zijn, maar gezien prijs/prestatie/warmte gekozen voor amd + koeler. de benchmarks hiervan lijken toch beter.
toelichting: vanwege reviews bij AMX gekozen voor een extra processorkoeling,
Bij moederbord bewust gekozen voor 4 slots om eventueel later extra geheugen bij plaatsen.
graag hoor ik over aanvullingen / advies, volgens mij wel redelijk setje bij elkaar gesprokkeld maar zo veel verstand heb ik er nu ook weer niet van.
edit: ik was niet van plan te overklokken
groeten, en alvast bedankt voor uw reactie
Jemave