Toon posts:

Macbook Pro wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook pro van 2007 die niet wil opstarten. Ik heb al rekening gehouden met de grafische kaart maar na deze 2 keer te hebben opgewarmd veranderd er niets. Als je de powerknop indrukt gaan de ventilatoren aan volle toeren blazen en het powerledje blijft zwart net als het scherm. Heb al smc, pram, ... reset uitgevoerd nog steeds geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

wat is de geschiedenis van dat ding?
heb je em al 5 jaar zonder problemen in gebruik?
gekocht van Ebay voor een zacht prijsje in de categorie "voor onderdelen"?
heeft ie 3 jaar in de kast gelegen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de macbook altijd goed heeft gewerkt. zelf het originele geheugen zit er zelfs nog in. Hij heeft wel een tijdje ( 1 jaartje) stil gestaan vanwege ik meer mijn imac gebruik. Maar toen ik hem weer aanzette, hoorde ik alleen de ventilatoren, geen ledjes, beeld, geluid of andere verdachte dingen. Het logicbord ziet er prima uit maar helaas geen leven.
Ook heeft de batterij nog een tamelijk lange levensduur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Wat je kan doen is even het geheugen er uit halen, de accu er uit en hem dan even aanzetten tussen een dekbed en kussen. Kokend heet laten worden en dan bij de scharnierpunten op het toetsenbord drukken dus tussen de knoppen qwer en 90-=
Dat mocht nog wel eens baten bij sommige machines die wij op het werk binnen kregen om een laatste back-up te maken.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
En natuurlijk nadat je geheugen er in stoppen en dan weer herstarten en hopen dat die het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is ok, dat ben ik zeker. Van die plek heet laten worden, is dat niet hetzelfde als de grafische kaart opwarmen. Want die zijn er bekent kapot te gaan.

Maar goed, ik heb besloten de macbook langs de kant te zetten voor de onderdelen, de batterij is vermoedelijk nog goed, het scherm en geheugen zal ook nog wel werken.
Ik gebruik veel liever mijn imac. :) Toch bedankt voor de reacties.
Pagina: 1