Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ad-ema.doubleclick.net in IE-back knop: malware verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:17
mijn vader heeft een laptop, en als hij op ebay zit te kijken dan kan hij niet meer op de "vorige" knop drukken.
Als ik dan met de rechtermuisknop op het pijltje ga dan zie ik bij vorige "ad-ema.doubleclick.net enz tussen staan"

Ik heb zelf ook al gezocht op internet, maar echt wijzer word ik er niet van.
Ik heb verschillende programmas geprobeerd, zoals hitmanpro, malwarebytes, virusscanner .... maar ze vinden niks.

Een andere browser heb ik nog niet geprobeerd, omdat mijn vader alleen met internet explorer overweg kan gaan. En er staat windows 8.1 op

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
Doe dit is: Combofix en vervolgens Emsisoft Emergency Kit

AdGuard Home

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 16:17
Kijk eens onder invoegtoepassingen bij IE, wellicht staat daar rommel onder.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Aggressor schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:37:
"ad-ema.doubleclick.net enz tussen staan"
Dat betekent alleen dat er ergens op een advertentie is geklikt daarvoor of dat je vader op eBay is gekomen via een advertentie. Zeker als je via Google naar een site zoekt is de eerst link altijd advertentie. Ik zou dan ook eens proberen te bekijken hoe je vader ergens naar toe surft. En of hij soms ook op de advertenties klikt (al dan niet per ongeluk).

Om nu dan gelijk ook Combofix te adviseren of overwegen vind ik wel ver gaan. Combofix is niet voor beginners imho.

Hitman Pro is een goede tool om virussen mee op te sporen en te verwijderen indien aanwezig. Het kan ook nog zo zijn dat de laptop schoon is. ;) Malwarebytes kan ook niets vinden en je eigen AV oplossing ook niet. Dan zou je nog eventueel TDSSKiller van Kaspersky kunnen proberen om hardnekkige rootkits te vinden, maar ergens denk ik op basis van deze info dat de machine schoon is.

En verder is het natuurlijk zaak om je browser zo leeg mogelijk qua plugins en add-ons te maken. Alleen de hoogst noodzakelijke dingen laten staan en de rest per direct eruit. Dan is de attack surface gelijk weer kleiner geworden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows Clients ==> B&V. Ook pas ik de topictitel aan: "malware verwijderen?" is wel erg generiek in dat subforum.

B&V staat vol met algemene tips over zoeken en verwijderen van malware, loop dus even een aantal soortgelijke topics langs :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk of je op de betreffende pc eens of je deze stappen kan doorlopen.
Mocht je hierna alsnog de meldingen krijgen, dan hier even laten weten. :)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 09:27

NSG

Je weet niks!

Persoonlijk heb ik veel goede ervaring met AdwCleaner tegen dit soort ongein.
Pagina: 1