Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blowfish cryptosysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een opdracht waarbij je een cryptosysteem in java moet ontwikkelen. Hierbij gebruiken wij het Blowfish algoritme. Ik wil graag weten wat jullie tips zijn!

Verder begrijp ik de werking van Blowfish op een ding na. Wat is de functie van de S-boxes en hoe gebruik ik deze straks in mijn code?

Als iemand toevallig een werkende java-code kan vinden die ik in java-editor kan openen, zou dat mooi meegenomen zijn.

Alvast bedankt!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Heb je al geprobeerd je antwoord via Google te vinden?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:33:
Ik wil graag weten wat jullie tips zijn!
Misschien wel de meest belangrijke tip: schrijf geen cryptocode, dan kun je ook geen blunders begaan.
Verder begrijp ik de werking van Blowfish op een ding na. Wat is de functie van de S-boxes
Een beter generiek antwoord dan dit kan ik niet geven. De Blowfish paper van Schneier geeft verdere (irrelevante, want te diepgaand?) details.
en hoe gebruik ik deze straks in mijn code?
Deze vraag slaat nergens op. Jij gebruikt geen s-boxes, die gebruikt een crypto primitive (zoals Blowfish).
Als iemand toevallig een werkende java-code kan vinden die ik in java-editor kan openen, zou dat mooi meegenomen zijn.
Java heeft een crypto API. Heb je dat bekeken? Als je daar niet uitkomt dan zou ik helemaal voorzichtig zijn met crypto (zie in dat geval ook Keyczar).

Wat is nu de concrete opdracht? Een block cipher is een mogelijk onderdeel van een cryptosysteem, maar een enkel component verdient nooit de stempel cryptosysteem (als in: cryptografisch protocol).

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:33:
Ik ben bezig met een opdracht waarbij je een cryptosysteem in java moet ontwikkelen
.....
Als je iets moet ontwikkelen is het toch de bedoeling dat je zelf die code schrijft i.p.v. kopieert?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJMaze schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:26:
[...]Als je iets moet ontwikkelen is het toch de bedoeling dat je zelf die code schrijft i.p.v. kopieert?
Welnee, joh.
Afbeeldingslocatie: http://www.startpagina.nl/athene/dochters/onderwijs/images/beroepsonderwijs.jpg

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals je gemerkt hebt: meedenken doen we graag, als je zelf hard op weg bent maar op een specifiek punt vastloopt. Huiswerk voorkauwen is echter niet de bedoeling, kant-en-klare code geven al helemaal niet. Immers is de hele reden van het huiswerk dat je het zelf doet. Dit topic doe ik dan ook op slot.

Mocht je een concreet vraagstuk hebben: open gerust een nieuw topic maar dan verwachten we wel je eigen gedachten / overwogen opties en (relevante stukjes) eigen code. Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen. Hoe dan ook: welkom! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.