Nieuw high end (game) PC

Pagina: 1
Acties:

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 184,90€ 184,90
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 74,90€ 74,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1BitFenix Shinobi€ 54,50€ 54,50
1Corsair Carbide 330R€ 73,20€ 73,20
1Asus PCE-AC68€ 70,99€ 70,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 55,90€ 55,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,39€ 13,39
1Seasonic M12II 520W€ 57,20€ 57,20
1Samsung 840 EVO 250GB€ 144,99€ 144,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,07

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al aangeeft, ik wil graag een erg up to date pc, waarmee ik inderdaad ook game. Vooral RTS met veel units (SupCom, SC2)

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1000, maar minder graag advies

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
1. Zit in mijn huidige systeem is het verstandig deze te vervangen? Hij is inmiddels bijna 4 jaar oud. Echter ik heb ook een NAS waar ik alles op wil gaan zetten, en plaatst een grote SSD in deze voor mijn direct gebruikte programma's (paar spellen plus OS)

Verder rand apparatuur heb ik al, 2 beeldschermen, Muis etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie begin, hier argumentatie

Proc; Intel Core i5 4670 Boxed: Van de laatste BBG, echter de non K versie want ik ben niet van plan over te klokken, scheelt toch weer 10 euro

Moederbord; Gigabyte GA-B85-HD3: Gigabyte heb ik goede ervaringen mee, zocht een ATX bord want ik heb een extra PCI slot nodig voor mijn netwerkkaart. Alternatieven
ASRock B85 Pro4 (heb ik niks mee)
Asus B85-PLUS (kan maar is duurder)
MSI B85-G41 PC Mate (slechtere geluidskaart zover ik kan zien)

2. Eens?

Videokaart; Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X: Uit de BBG, lijkt me een dooddoener beste prijs/kwaliteit. En k heb ook graag 2x dvi uit.

Behuizing: Er staan er nu nog 2 in:
Bitfenix Shinobi (gave kast, in een wat lagere prijs klasse. 2 fans redelijk dicht design prima dus)
Corsair Carbide 330R (betere kast vind ik dan de 300R deze lijkt meer op de 200R alleen dan het grote broertje, is het de 20Euro meer waard?)

3. Dit wordt waarschijnlijk een persoonlijke keuze, met nadruk op de hoe het er uit komt te zien in mijn kamer.

Netwerk kaart; Asus PCE-AC68: Deze gekozen ivm dat ik de antenne van de Computer weg kan instaleren.

4. Is dit het geld waard? Huidige PC staat bij de verwarming en heeft daardoor minder goed ontvangst. Terwijl 2 meter verder het signaal prima is. Dus ik hoop hiermee dit deels op te lossen, en ik hoop dat dit een goed antenne is. Ik heb zelf TP-LINK (TP-Link TL-WR1043ND) routers in huis.

4.5 Ik lees net ff verder is dit ook een goed alternatief? TP-Link TL-WN8200ND
Dan wordt wel mijn hele build anders want dan zou een Mirco ATX moederbord ook kunnen

Koeler; Gelid Solutions Tranquillo Rev.2: Prima en bewezen leek me.

5. Of is de Scythe Shuriken Rev. B ook een goed alternatief.

Geheugen; Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CE: BBG

Media speler; Samsung SH-224DB Zwart: Ja ik heb nog dvd en cd-roms :)

Voeding; Seasonic M12II 520W: BBG

SSD; Samsung 840 EVO 250GB: dit lijkt me nog steeds de beste, 128GB lijkt me toch nog te weinig dus geef ik liever nu ff wat meer uit zodat ik hiermee 5-10 jaar mee kan doen.

6. of is Crucial 2.5" M500 240GB nog een beter alternatief. (scheelt weer 20)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ik ben weer fris begonnen me in te lezen in de verschillende componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst een beetje stil verder niks specifieks

Ga je overklokken?
Nee, daarom ook de non K variant. Had me vorige setup er wel op gekocht maar nooit uitgevoerd, en ook nooit de moeite genomen om het te doen. (ik denk niet dat ik het verschil zou merken)

- Squeeek !!!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

bedankt voor je heldere en complete OP; je gaat op 2 schermen gamen neem ik aan?

qua kasten heb ik hier nog wel 2 alternatieven voor je, die qua prijs precies tussen die anderen in liggen:
pricewatch: Thermaltake Urban S21
pricewatch: BitFenix Shadow
beiden zijn strak vormgegeven

op dit moment zijn de 280x'en vrij weinig verkrijgbaar, maar dit zal binnenkort wel weer verholpen zijn.
qua CPU-koeler zou ik 't wel gewoon bij de Gelid houden (of in ieder geval een tower-model), de shuriken 'verpest' je airflow wel een beetje.

pricewatch: TP-Link TL-WN822N deze werd ook veel aangeraden, met name omdat hij ook zo belachelijk goedkoop is i.t.t. die Asus.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Ekitch
Dank voor je eerste antwoord:

Ja daar waar het spel het ondersteund idd op 2 schermen.

Kasten:
Thermaltake heeft toch nog een gat aan de zijkant. Mijn ervaring is inmiddels dat daar toch wel wat meer geluid uit komt.
De Shadow, had ik in eerste instantie over geslagen omdat het met de lampjes eruit zag als een showcase. Iets verder gekeken blijkt dat niet zo te zijn. Zou inderdaad een mooie midden moter zijn.

Videokaart:
Ik heb geen haast ofzo en zal het eenmaal bepaald is ga ik zoeken. (bij 4 launch is het toch nog 1-5 dagen) dus dat komt wel goed

Netwerkkaart, ja die had ik dus ook gezien, degene die ik heb genoemd zou de opvolger hiervan moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ekitch op 17-12-2013 15:14 ]

- Squeeek !!!

• Ekitch
Inmiddels ietjse verder, Netwerk kaart wordt toch de TP-Link. Daarmee vervalt vraag 4 en 4.5
En zal ik overstappen op de ITX variant van hetzelfde moederbord. (Scheelt ook weer 20)

Kunnen jullie me nog helpen bij 1, 2, 5 en 6?

- Squeeek !!!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
1
Als je die HDD enkel gaat gebruiken voor opslag van data, zou die nog wel een paar jaar moeten meegaan.
Data die je niet wilt verliezen kan je best altijd een backup van bijhouden natuurlijk. ;)

2 en 5
De 330R heeft geluidsdempend materiaal en zal dus wat stiller zijn dan de Bitfenix shinobi en de shadow.
Let er wel op dat beide kasten ATX formaat zijn en het lijkt mij een beetje raar om daar een ITX bordje in te gaan steken. Misschien best de tussenoplossing -> m-ATX nemen?
Dan is deze een zeer degelijke: Fractal Design Define Mini (groot genoeg voor de Gelid koeler)
Dit is een goed ITX kastje: Fractal Design Node 304 Zwart (hier heb je een lage koeler nodig zoals de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B)

6
De Samsung 840 EVO is wat sneller dan de Crucial (vooral voor schrijfacties) en heeft handige software om windows over te zetten, maar de laatste heeft een bescherming tegen datacorruptie voor als de stroom uitvalt tijdens een schrijfactie.
Omdat je waarschijnlijk niet veel gaat merken van de extra snelheid en je windows toch ineens op de SSD gaat zetten, kan je IMO net zo goed de goedkopere Crucial nemen. (Crucial 2.5" M500 240GB)

[ Voor 21% gewijzigd door Robbedem op 19-12-2013 14:29 ]

• Ekitch
1 Mooi

2 en 5
Aha ik heb een foutje gemaakt ik bedoelde ook de m-ATX bord: Gigabyte GA-B85M-HD3. Geen ITX dus
En anzich passen die toch nog prima in de boogde behuizingen.

Die fractals zitten beide in de wat duurdere klasse zonder dat daar echt iets voor terug is. De node zou erg gaaf zijn als ie op me bureau komt maar dat is niet het geval.

6. Ok

- Squeeek !!!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
De Crucial is een betrouwbaardere SSD, iets langzamer, maar wel 20,- goedkoper, ik zou die dus nemen als ik jou was. Videokaart is goed, is alleen slecht leverbaar, dus je zou nog even moeten wachten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

langzamer in benchmarks,niet in gebruik.

People as things, that’s where it starts.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
En anzich passen die toch nog prima in de boogde behuizingen.
m-ATX borden passen zonder probleem in die kasten ja.
Ik heb zelf ook een m-ATX bord in een ATX kast. kHeb toch plaats genoeg om de kast te zetten en het goedkopere m-ATX bord bood ook alles dat ik nodig had.
Let er wel op dat de m-ATX versie minder PCI expansie sloten heeft en meestal ook minder fan aansluitingen dan de ATX versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Robbedem op 21-12-2013 00:05 ]

• Ekitch
Ik wil toch nog even terug koppelen wat het geworden is:
  • 1 Corsair Midi Tower Carbide 330R ATX, No PSU (zwart)
  • 1 Crucial 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Ballistix Sport
  • 1 Crucial SSD 2.5", 240GB, SATA600, M500
  • 1 Gelid Solutions Processor Koeler Tranquillo Rev.2 AMD & Intel
  • 1 Gigabyte B85M-HD3 iB85, SATA600, USB3.0
  • 1 Intel Haswell Core i5 4670 3.40GHz 6MB Box
  • 1 Microsoft Windows 8.1 NL 1u 64bit OEM
  • 1 Samsung DVD Brander SH-224DB/BEBE 24x, SATA Bulk (zwart)
  • 1 Sapphire Videokaart PCI-e Radeon R9 280X Dual-X OC 3GB, Lite
  • 1 Seasonic Voeding S12II-520 520W
  • 1 TP-Link N USB Adapter TL-WN8200ND WLAN 300Mbit
Voornamelijk vanwege availability en nu alles bij 1 shop, ben ik met 1007 Euro een zeer complete PC rijker.
Toch voor de non modulaire voeding gegaan omdat deze 15 euro goedkoper was. De M12 is duurder geworden sinds ik me lijstje had gemaakt.
En het is de Crucial SSD geworden ook ivm de prijs.

Thanx voor jullie input.

- Squeeek !!!

Pagina: 1