Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP 'hacky' if-statement

Pagina: 1
Acties:

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik heb een vergelijking:

code:
1
 if($blaat !== $waarde)

Nu moet ik even een dodgy manier gaan vinden om $waarde een bepaalde waarde te geven zodat de uitkomst altijd 'false' is (dus wel gelijk aan blaat). Nu verwacht ik eigenlijk geen oplossing zo, maar ik probeer het toch maar even te vragen aangezien PHP soms zo brak kan zijn :)

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:43
zeg je eerst $waarde = $blaat
xD

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ja zover was ik nog wel, echter moet ik zelf een dodgy manier gaan vinden om hier door heen te gaan. Ik kan domweg niet iets in die code zetten, alleen iets 'doorgeven'. Het enige wat ik kan doorgeven is de waarde van de var $waarde..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat bedoel je met 'doorgeven'? Ik kan echt heel moeilijk bepalen wat je nu probeert te bereiken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je bent eigenlijk op zoek naar een waarde die door het gegoochel van PHP met types altijd die vergelijking false laat zijn? Dat gaat je niet lukken met !==, dan goochelt PHP niet.

EDIT:
Het komt een beetje over alsof je op zoek bent naar een toevoeging aan een artikel à la "a fractal of bad design" :+

[ Voor 27% gewijzigd door Patriot op 17-12-2013 13:55 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ben ik toch echt heel nieuwsgierig waarom je dit zou willen doen?
Zou trouwens een behoorlijk veiligheidslek zijn als je dit wel kon doen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
EddoH schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:55:
Ben ik toch echt heel nieuwsgierig waarom je dit zou willen doen?
Zou trouwens een behoorlijk veiligheidslek zijn als je dit wel kon doen.
Ja en nee. Ik hoopte meer iets op een waarde als TRUE ipv string "TRUE". In elk geval kan ik niet al te veel zeggen hoe of wat maar helaas moet ik in deze richting een oplossing zoeken. Laten we het gewoon maar op het feit houden dat ik in een oude applicatie werk waarbij er niet veel tijd is. Hierdoor moet ik perse een oud stuk code gaan gebruiken (die nog steeds word gebruikt) die ergens anders staat. In feite kan ik hier -niets- in aanpassen (vanwege allerlei technische redenen) maar ik kan hem wel includen. Nu is er één variable die moeilijk loopt te doen.

In feite komt het hier op neer:

code:
1
2
include('eenbepaaldeclass.php');
$blaat->pakIets($hiermijnvar);

Eigenlijk is het allemaal een zootje en word ik hier niet blij van.. en had ik al moeite om hier uberhaubt een topic over te maken ;(
Patriot schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:53:
Je bent eigenlijk op zoek naar een waarde die door het gegoochel van PHP met types altijd die vergelijking false laat zijn? Dat gaat je niet lukken met !==, dan goochelt PHP niet.

EDIT:
Het komt een beetje over alsof je op zoek bent naar een toevoeging aan een artikel à la "a fractal of bad design" :+
Precies :+
In elk geval jammer dan, ik moet maar iets anders zoeken -O-

[ Voor 19% gewijzigd door Douweegbertje op 17-12-2013 14:03 ]

• Hipska
  • Laatst online: 10:12
je kan die bepaalde class extenden en daarin je aanpassingen doen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Hipska schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:07:
je kan die bepaalde class extenden en daarin je aanpassingen doen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Super. haha dit werkt inderdaad. Eigenlijk stom dat ik daar nog niet aan had gedacht, maar dat komt waarschijnlijk omdat dit niet de 'best-practice' manier is allemaal bij elkaar (los van de extend bedoel ik).
Pagina: 1