Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Arduino met druksensor probleem

Pagina: 1
Acties:

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11 14:21

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Hallo,

Voor een project heb ik een druksensor aan mijn arduino gekoppeld. Dit werkt allemaal perfect, behalve het feit dat de sensor langzaam een steeds hogere input geeft als hij gewoon op tafel ligt. Als je hem daarna weer inknijpt gaat hij eerst snel omlaag en dan weer omhoog als normaal. Weet iemand hoe ik dit dmv een stukje code voor de arduino kan fixen dat hij de langzame toename negeert?

Alle feedback is welkom!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat heb je zelf al bedacht? Blijkbaar wil je een delta tussen twee waardes berekenen en dan een drempel voordat je ergens op triggert. Maar daar moet je neem ik aan zelf ook wel een oplossing voor kunnen bedenken.

[ Voor 77% gewijzigd door Woy op 17-12-2013 13:41 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Woy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:40:
Wat heb je zelf al bedacht? Blijkbaar wil je een delta tussen twee waardes berekenen en dan een drempel voordat je ergens op triggert. Maar daar moet je neem ik aan zelf ook wel een oplossing voor kunnen bedenken.
Ik dacht aan iets met een minimale snelheid van verandering, maar dan loop je weer tegen het probleem aan dat als je de sensor langzaam induwd hij dit niet registreerd omdat de waarde soms best snel oploopt.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:12
Waarom loopt die waarde omhoog? Is het inderdaad de sensor of is er iets met je ADC, meetmethode of berekening?
Pak het propleem bij de bron aan zou ik zeggen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
farlane schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:12:
Waarom loopt die waarde omhoog? Is het inderdaad de sensor of is er iets met je ADC, meetmethode of berekening?
Pak het propleem bij de bron aan zou ik zeggen.
Het probleem zit hem in de sensor zelf, denk ik. Ik gebruik een laag geleidende foam met aan beide kanten een draad, deze staat in een simpele voltage devider en de output gaat naar de analog in op de arduino. Ik vind het wel raar dat de waarde oploopt (=weerstand sensor omlaag) terwijl als je hem indrukt hetzelfde gebeurd. Ik zie alleen dat het in de sensor kan zitten.