Bundin schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:18:
Ik vind het wel best zo eigenlijk, met uitzondering van clones, die moeten /dev/null ingejaagd worden. Maar waar de ondergrens voor "activiteit" ook getrokken wordt, er zullen scheve gezichten getrokken worden. Grens op 100 tweakotine (wat is dat eigenlijk?) of 100 karma? Volgend jaar wint iemand met 105 iets en dan moet het maar 200 worden. Totdat het 'Bundin's karma min één' is uiteraard
Grens te hoog? De actieve nieuwere Tweakers vallen onterecht buiten de boot. En de lurkers die al jaren meelezen maar niet zoveel te vertellen hebben. Of alleen op 1 onderwerp, of welke reden dan ook.
Dan liever geen arbitraire grens, want dat is beter dan een verkeerde. En mij dondert het echt niet of ik nou 1/10000 of 1/5000 kans heb op een prijsje, meedoen kost slechts een klikkie.
Ik had niets gezegd als ik niet van tevoren een beetje onderzoek heb gedaan... niet moeilijk overigens, tis gewoon even wat namen van de winnaars aanklikken. Waren het nou ook maar een paar gebruikers geweest met een duidelijke lage tot niet bestaande inbreng... maar ik schrok er juist van dat het eigenlijk voor een flink deel niet of zeer summier actief deelnemende winnaars zijn.. en dan ook nog eens een aantal van mooiste prijzen naar gebruikers met letterlijk allemaal nullen in het profiel. En het is helaas niet zo zoals er nu door een aantal beweerd wordt dat dit al heel oude gebruikers e.d. betreft...vrij recente registratie data en geen activiteit... ik weerhoud me er echt van om lijstjes te plaatsen. En ook al is je account 10 jaar oud... als je getallen allemaal op nul staan ben je dus geen actief onderdeel van de community.
Je hebt op zich een punt mbt wat dan de ondergrens zou moeten zijn... alhoewel je daar denk ik toch vrij makkelijk een ondergrens aan kan stellen want de punten die je kan vinden in je profiel zijn nou eenmaal een weergave van je activiteiten op tweakers. Was het niet op basis van een ondergrens mbt karma of tweakotine geweest dan had het gebaseerd kunnen zijn op een minimaal aantal keren ingelogd het afgelopen jaar.
Een medewerker die nooit aanwezig is en geen werk verricht zal ook nooit kans maken op een prijs voor beste werknemer van het jaar en in zekere zin zag ik deze actie toch een heel klein beetje als een waardering in die strekking... iig zo is het vertaald naar buiten toe; een waardering voor de community. 'Toevallige' voorbijgangers zijn daar mijn inziens geen onderdeel van...
'Lurkers' zijn ook meetbaar dmv tweakotine wat een vrijwel directe weergave is van het aantal pageviews wat iemand op tweakers genereert... dus iemand die alleen maar veel leest kan net zo goed kans maken. Er zijn meerdere meetbare gegevens waar vrij eenvoudig het kaf van het koren gescheiden had kunnen worden...
Maar goed, ik merk van mijzelf dat ik wel erg negatief geladen wordt gaande deze discussie en dat is dus echt niet mijn bedoeling... ik loop ook zeker niet te hengelen naar een prijs want behalve veel reageren voeg ik niet eens zoveel toe. Ik doel veel meer op de harde kern van helpende handen op het forum, de vaste groep gebruikers die regelmatig sterke reviews plaatsen, meedenken en helpen met het ontwikkelen van Tweakers etc etc... die hadden de grootste kansen moeten maken want dat is de echte community. Zonder die personen had Tweakers echt nog maar heel weinig bestaansrecht... het forum was er dan niet eens geweest.
[
Voor 5% gewijzigd door
MicGlou op 17-12-2013 19:08
]