Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweakers speelt voor Sinterklaas - Winnaars zijn bekend

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Beste redactie,

Allereerst bedankt voor deze topactie!

Zoals ook in onderstaande reactie wordt aangegeven hebben veel tweakers er moeite mee dat de prijzen vooral naar inactieve gebruikers (met 0 reacties) gaan ipv naar gebruikers die daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de community. MicGlou in 'reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas - Winnaars zijn bekend'

En hier lees ik dat iemand met 3 accounts een prijs heeft gewonnen, dat lijkt me niet de bedoeling:
Brainiacs in 'reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas - Winnaars zijn bekend'

Mijn vraag is of hier wat aan gedaan kan worden en dat de eisen om mee te dingen naar een prijs volgend jaar evt aangescherpt kunnen worden.

Alvast bedankt!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Mee eens, jammer dat iemand die geen activiteit heeft verricht sinds registratie een Club3d Videokaart wint.

Initiatief is goed redactie, maar uitvoering had anders gemogen van mij. Denk aan >500 posts als criterium.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:56
50Miles schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:13:
Mee eens, jammer dat iemand die geen activiteit heeft verricht sinds registratie een Club3d Videokaart wint.

Initiatief is goed redactie, maar uitvoering had anders gemogen van mij. Denk aan >500 posts als criterium.
voorwaarden zijn bekend, ik heb ook geen >500 posts maar ben wel elke dag lange tijden op tweakers actief met lezen van forumberichten.

Volgende keer win je misschien zelf ook wat, het blijft een soort loterij ;)

• 50Miles
Voorwaarden zijn bekend idd, en het betreurt mij ook niet dat ik geen winnaar ben (prijzen kon ik niet zoveel mee, ben een consolegamer), maar vind het wel jammer dat alle nobody's (met respect) de prijzen winnen.

Geen enkele bekende namen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:43

mvds

Totally awesome!

Het gaat er niet om dat het een in onze ogen eerlijke loting betreft. Het is voor Tweakers een mooie kans om weer wat extra accounts binnen te lepelen. Extra accounts staat gelijk aan extra reclame inkomsten. :) En het staat leuk om jaarlijks te zeggen dat er weer xK aan extra accounts zijn. Ook al is (uit de duim gezogen) 40% ervan inactief.

Waarom denk je dat ze jaar na jaar die drempel zo laag mogelijk houden? Is er ooit wel eens een loting of wat dan ook geweest gebaseerd op de grootte van de bijdrage aan de community? Dus gebaseerd op karma bijvoorbeeld? Of totale reactiescore? Of aantal kwalitatief goede userreviews? Volgens mij niet :)

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
Jero_B schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:17:
[...]

voorwaarden zijn bekend, ik heb ook geen >500 posts maar ben wel elke dag lange tijden op tweakers actief met lezen van forumberichten.

Volgende keer win je misschien zelf ook wat, het blijft een soort loterij ;)
Ik denk dat hij bedoelt dat het beter was geweest als er meer eisen waren voordat je kon meedoen. Bijvoorbeeld een minimum aantal posts, tweakotine, aantal reacties of hoeveelheid karma. Het zou wel het probleem van dubbele accounts meteen kunnen bestrijden. Het is niet lonend voor een persoon als hij meerdere accounts moet onderhouden om aan deze voorwaarden te voldoen.

Ik zou zelf de voorwaarden niet te hoog maken, 500 posts is wel erg veel voor vele mensen. Meer zoiets als 100 karma of 100 tweakotine bijvoorbeeld. Zo haal je het gros van de accounts eruit die toch alleen maar zijn gemaakt om aan weggeef-acties mee te doen. Want het is inderdaad zo dat mensen nu wel weten dat er elk jaar een actie komt, dus mensen registreren desnoods gewoon voor december even een paar extra accounts.

Edit: Ik denk niet dat het tweakers om het aantal accounts gaat, maar om het aantal pageviews enzovoort. Anders kunnen ze net zo goed het 1 account per persoon principe schrappen. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Skynick op 17-12-2013 13:27 ]

• 50Miles
Skynick schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat het beter was geweest als er meer eisen waren voordat je kon meedoen. Bijvoorbeeld een minimum aantal posts, tweakotine, aantal reacties of hoeveelheid karma. Het zou wel het probleem van dubbele accounts meteen kunnen bestrijden. Het is niet lonend voor een persoon als hij meerdere accounts moet onderhouden om aan deze voorwaarden te voldoen.

Ik zou zelf de voorwaarden niet te hoog maken, 500 posts is wel erg veel voor vele mensen. Meer zoiets als 100 karma of 100 tweakotine bijvoorbeeld. Zo haal je het gros van de accounts eruit die toch alleen maar zijn gemaakt om aan weggeef-acties mee te doen. Want het is inderdaad zo dat mensen nu wel weten dat er elk jaar een actie komt, dus mensen registreren desnoods gewoon voor december even een paar extra accounts.

Edit: Ik denk niet dat het tweakers om het aantal accounts gaat, maar om het aantal pageviews enzovoort. Anders kunnen ze net zo goed het 1 account per persoon principe schrappen. O-)
Dat is inderdaad wat ik bedoel..

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 15:26
Als ik het mij goed herinner was vorig jaar precies hetzelfde aan de hand en werd er ook gevraagd of er iets aan gedaan kon worden, aangezien de regels toen niet strikter zijn geworden denk ik dat het dit jaar hetzelfde zal zijn.
Hier een snel opgezochte reactie uit de Sinterklaaspost van vorig jaar:voorbeeld van 2012

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

m0nk

16-09-2003 15.15

Kloontjes mogen sowieso al niet, lijkt me dus wel een goed voorbeeld als tweakers hier een stokje voor steekt. Mensen zonder enige activiteit op tweakers, tja, ben het wel met de TS eens. Stel daar wat voorwaarden aan.. Al heb ook ik niet echt de verwachting dat ze daar iets aan gaan veranderen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mvds schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:25:
Het gaat er niet om dat het een in onze ogen eerlijke loting betreft. Het is voor Tweakers een mooie kans om weer wat extra accounts binnen te lepelen. Extra accounts staat gelijk aan extra reclame inkomsten. :) En het staat leuk om jaarlijks te zeggen dat er weer xK aan extra accounts zijn. Ook al is (uit de duim gezogen) 40% ervan inactief.

Waarom denk je dat ze jaar na jaar die drempel zo laag mogelijk houden? Is er ooit wel eens een loting of wat dan ook geweest gebaseerd op de grootte van de bijdrage aan de community? Dus gebaseerd op karma bijvoorbeeld? Of totale reactiescore? Of aantal kwalitatief goede userreviews? Volgens mij niet :)
Klopt, dat zie je ook terug in Vraag & Aanbod. Een groot Marktplaats vergaarbak. De ene handelaar na de andere, voor de rest geen activiteiten op de verkoop na. Kwantiteit boven kwaliteit.

39

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur

Extra accounts binnenlepelen? er was een regel dat je voor 5 december geregistreerd moest zijn, juist om ervoor te zorgen dat mensen niet speciaal een account hiervoor aan gingen maken. Ik kan je verzekeren dat deze actie is opgezet puur en alleen om gewoon iets tofs te doen voor de bezoekers. Jammer dat je er zo'n negatieve draai aan geeft :/

• 50Miles
WoutF schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:39:
[...]

Extra accounts binnenlepelen? er was een regel dat je voor 5 december geregistreerd moest zijn, juist om ervoor te zorgen dat mensen niet speciaal een account hiervoor aan gingen maken. Ik kan je verzekeren dat deze actie is opgezet puur en alleen om gewoon iets tofs te doen voor de bezoekers. Jammer dat je er zo'n negatieve draai aan geeft :/
@Wout,

De actie is ook zeker tof! Het blijft echter jammer te zien dat de inactieve gebruikers de prijzen krijgen.

Het is niet dat ik nou zelf zonodig een prijs wil, maar enkele activiteit zou wel aardig zijn.

• Skynick
WoutF schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat iedereen snapt dat jullie iets tofs wilde doen voor ons, maar omdat jullie juist zo tof zijn dat jullie dit elk jaar nu doen, hebben we het probleem dat mensen dit anticiperen en dus extra accounts aanmaken net voor de actie. Dus eigenlijk wordt er een beetje misbruik van jullie goedheid gemaakt. Nou is het probleem ook niet zo groot zoals sommige tweakers beweren, maar het is wel jammer dat het gebeurd. Het probleem zal alleen steeds groter worden omdat het waarschijnlijk is dat jullie volgend jaar weer een actie houden.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 13:45

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het gaat er niet om dat het een in onze ogen eerlijke loting betreft. Het is voor Tweakers een mooie kans om weer wat extra accounts binnen te lepelen.
Wat heeft tweakers aan kloontjes/mensen die maar 1 keer de website bezoeken?
Extra accounts staat gelijk aan extra reclame inkomsten. :)
Helemaal niet, heel veel mensen gebruiken adblock, en een account die hier 'special voor worden aangemaakt is' (dat had dan voor 5 december gebeurd moeten zijn) daar verdient tweakers niet bepaald veel aan.
En het staat leuk om jaarlijks te zeggen dat er weer xK aan extra accounts zijn. Ook al is (uit de duim gezogen) 40% ervan inactief.
Er wordt ook duidelijk in de .plans vermeld hoeveel er van actief zijn.
Waarom denk je dat ze jaar na jaar die drempel zo laag mogelijk houden?
Omdat ze zoveel mogelijk mensen die kans willen geven op te winnen.
Is er ooit wel eens een loting of wat dan ook geweest gebaseerd op de grootte van de bijdrage aan de community? Dus gebaseerd op karma bijvoorbeeld? Of totale reactiescore? Of aantal kwalitatief goede userreviews? Volgens mij niet :)
Dus mensen die alleen maar lezen op tweakers verdienen niet de kans om iets te winnen?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Nakebod

Nope.

50Miles schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:42:
[...]

@Wout,

De actie is ook zeker tof! Het blijft echter jammer te zien dat de inactieve gebruikers de prijzen krijgen.

Het is niet dat ik nou zelf zonodig een prijs wil, maar enkele activiteit zou wel aardig zijn.
Even voor de beeldvorming.. Hoe heeft een inactieve gebruiker volgens jou dan op het optie geklikt om mee te doen aan de actie?

Uiteraard is het "jammer" dat er, schijnbaar, een aantal winnaars zijn die niet actief bijdragen in de community, als in posten @ FP, GoT etc. Ik gun zoiets ook liever aan actieve leden. Wat mij betreft mag dat dan ook wel veranderen in de toekomst.Meer kans voor mij :+ Maar het neemt niet weg dat ze wel gewoon leden zijn, en dus binnen de regels van de huidige actie gewoon konden winnen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
m0nk schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:37:
Kloontjes mogen sowieso al niet, lijkt me dus wel een goed voorbeeld als tweakers hier een stokje voor steekt. Mensen zonder enige activiteit op tweakers, tja, ben het wel met de TS eens. Stel daar wat voorwaarden aan.. Al heb ook ik niet echt de verwachting dat ze daar iets aan gaan veranderen..
Kloontjes opsporen is alleen een stuk lastiger dan het klinkt.
20 accounts op 1 IP, is dat een studentenhuis of 1 persoon?
Een account die alleen inlogt via anonieme proxy's. Een kloon of iemand die een blokkade op zijn werk/school omzeilt?

TheS4ndm4n#1919

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ach. Vorig jaar was er het gezeik dat mensen zich er speciaal voor hadden aangemeld. Nu hebben ze dat dit jaar geblokkeerd en dan komt het gezeik dat de prijswinnaars niet actief genoeg zouden zijn. Zo blijven we doorzeuren totdat de zeurders uiteindelijk allemaal een prijsje hebben.
Ik vind het prima geregeld dit jaar met de regeltjes. Blijkbaar waren de winnaars actief genoeg om op het linkje te klikken, dus prima. Genoeg lurkers die hun problemen oplossen door topics van anderen te lezen, of alleen maar het nieuws willen volgen op de site.

• 50Miles
Nakebod schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:20:
[...]

Even voor de beeldvorming.. Hoe heeft een inactieve gebruiker volgens jou dan op het optie geklikt om mee te doen aan de actie?

Uiteraard is het "jammer" dat er, schijnbaar, een aantal winnaars zijn die niet actief bijdragen in de community, als in posten @ FP, GoT etc. Ik gun zoiets ook liever aan actieve leden. Wat mij betreft mag dat dan ook wel veranderen in de toekomst.Meer kans voor mij :+ Maar het neemt niet weg dat ze wel gewoon leden zijn, en dus binnen de regels van de huidige actie gewoon konden winnen.
In die mate zijn de gebruikers wel actief inderdaad. Maar het zou mooi zijn als de prijzen naar gebruikers gaan die enigzins iets bijdragen (d.m.v. criteria, denk aan karma, aantal posts o.i.d.)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Deze discussie is vorig jaar ook gevoerd. Iemand met een account die al jaren alleen maar leest mag van mij ook winnen. Ik ben niet van plan bij een volgende keer aanvullende regels te gaan opleggen om de winkans voor mensen met meer dan x karma of meer dan y reacties te vergroten. Als je een account hebt, kun je winnen. Dat vind ik een prima uitgangspunt.

• 50Miles
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:28:
Deze discussie is vorig jaar ook gevoerd. Iemand met een account die al jaren alleen maar leest mag van mij ook winnen. Ik ben niet van plan bij een volgende keer aanvullende regels te gaan opleggen om de winkans voor mensen met meer dan x karma of meer dan y reacties te vergroten. Als je een account hebt, kun je winnen. Dat vind ik een prima uitgangspunt.
Ik deel je mening niet, maar ik respecteer hem wel. Duidelijk verhaal.

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 11:12
Volgens de forumregels is het toch ook dat je eerst moet zoeken voor je iets vraagt? Ik vind alle antwoorden al op Tweakers. Ik reageer bijna nooit maar ik zit elke dag op Tweakers, ook ik heb meegedaan aan deze actie..

Dat mag volgens sommige dus niet meer?

• 50Miles
Tealiciouss schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:34:
Volgens de forumregels is het toch ook dat je eerst moet zoeken voor je iets vraagt? Ik vind alle antwoorden al op Tweakers. Ik reageer bijna nooit maar ik zit elke dag op Tweakers, ook ik heb meegedaan aan deze actie..

Van mij mag het, maar ik vind het kenmerkend dat er geen enkele "grote/bekende" namen voorbij komen. Alsof het juist loont om met een account mee te doen waar geen activiteit op zit.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 09:02
Tealiciouss schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:34:

Ik heb geen duidelijke mening over dit onderwerp maar:
Ja, dat is wat een aantal suggereert. Door alleen te lezen voeg je niets toe aan Tweakers. Er komen door jou geen nieuwe antwoorden op Tweakers en andere mensen vinden geen hulp bij jou.
Daarentegen zijn er wel een hoop reageurders die vaak uitgebreid de tijd nemen om te reageren op anderen.
Deze dragen een meer actieve bijdrage aan Tweakers en zorgen dat de website groter wordt en de community toe neemt.
Zie het als een bakker die een kerststol verloot onder alle verkopen, en de toerist die één keer langs die bakker wint plots die kerststol: daar kan de vaste klant van balen :).

Uiteraard moet de situatie er ook naar zijn: niet iedereen heeft tijd zat om zoveel karma te verdienen als TER_DWAN ;).

• Skynick
Mij gaat het niet zozeer erom of een tweaker wel of niet bijdraagt aan de community, maar meer om het stoppen van de kloons. Als je hoort dat er 1 persoon die gewonnen heeft met 3 accounts heeft meegedaan, dan kan je er natuurlijk vanuit gaan dat er heel veel meer kloons zijn. Daarom zou ik voorstellen dat er voorwaarden zijn die zelfs een persoon toelaten die alleen maar leest. Namelijk gebaseerd op een lage tweakotine (denk aan 25-50) of karma (100?). Het lijkt me sterk dat er users zijn die en niet posten en nooit op de frontpage zitten.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 98% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:19 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 11:12
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, dat ik niks toevoeg aan Tweakers. Helaas is mijn kennis (nog) niet toereikend om nuttige antwoorden te geven. En als ik soms de reacties lees van de Tweakers die altijd reageren op mensen zoals ik, schrik ik wel eens. Dat zijn dezelfde mensen die het volgens jullie meer waard zijn ;)

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Daar gaat het mij ook niet om, ik hoef niets te winnen. Maar als anderen door kloon accounts wel een prijs in de wacht weten te slepen is dat een slechte ontwikkeling en dat lijkt me niet de bedoeling. ;)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar de meeste accounts die wat gewonnen hebben zijn al meerdere jaren oud. Dus dan betekent het dat het iemand is die al jaren ontkomt aan de speurneuzen die op kloontjes jagen. En das ook een prestatie op zich :Y)

Desktop | Server | Laptop

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rupie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:33:
Maar de meeste accounts die wat gewonnen hebben zijn al meerdere jaren oud. Dus dan betekent het dat het iemand is die al jaren ontkomt aan de speurneuzen die op kloontjes jagen. En das ook een prestatie op zich :Y)
Prijsje waard lijkt me ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

50Miles schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:37:
[...]

Van mij mag het, maar ik vind het kenmerkend dat er geen enkele "grote/bekende" namen voorbij komen.
Tweakers.net heeft, wat..., 500.000 gebruikers toch tegenwoordig? Hoeveel van die 500.000 zijn grote namen? Misschien 100 ofzo? Mogen dan alleen die 100 mensen kans maken en de rest is de sjaak? Zo werkt het natuurlijk niet.

Het gaat hier grotendeels om al vele jaren bestaande accounts (sommigen al 10 jaar zelfs). Dat ze minder actief zijn lijkt me hun goed recht, er is geen regel die een minimale activiteit verplicht, en dat lijkt me ook niet wenselijk.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Gewoon beginnen met iedereen uitsluiten die alleen in de HK en SG post. Dan ben je al een heel eind. Want ja, die dragen ook niet zoveel bij aan tweakers. *O*

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:47:
Gewoon beginnen met iedereen uitsluiten die alleen in de HK en SG post. Dan ben je al een heel eind. Want ja, die dragen ook niet zoveel bij aan tweakers. *O*
Wie ben jij om te bepalen of iemand wel of niet iets bijdraagt? Extreem arrogante stelling ;)

Daarnaast, waarom zou iemand die alleen in SG post niets bijdragen? Dat subforum is een integraal onderdeel van het gehele forum en mensen kunnen daarin dus ook gewoon een bijdrage leveren.

Of vind je dat alleen mensen die zelf hun IC's op hun printplaten solderen iets bijdragen? Want als dat zo is heb je straks een forum met 50 man ofzo, dat zal me eeen dooie boel worden ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-11 13:55
Ik vind dat Tweakers de regel moet invoeren dat alleen users met de naam Xyphoid prijzen mogen winnen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• 50Miles
wildhagen schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:43:
[...]

Tweakers.net heeft, wat..., 500.000 gebruikers toch tegenwoordig? Hoeveel van die 500.000 zijn grote namen? Misschien 100 ofzo? Mogen dan alleen die 100 mensen kans maken en de rest is de sjaak? Zo werkt het natuurlijk niet.

Het gaat hier grotendeels om al vele jaren bestaande accounts (sommigen al 10 jaar zelfs). Dat ze minder actief zijn lijkt me hun goed recht, er is geen regel die een minimale activiteit verplicht, en dat lijkt me ook niet wenselijk.
Point taken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 12:12
evilution schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:48:
Het is volkomen logisch dat er veel "onbekenden" in de prijzen vallen. Daar zijn er namelijk veel meer van dan van "bekenden". Best wel triest daar verongelukt over te gaan doen.
Dit topic is ontstaan naar aanleiding van mijn reactie onder de sinterklaas actie en het gaat mij niet om onbekenden, dat heb ik ook nooit gezegd... Het is een wildvreemde van harte gegund als deze wildvreemde ook maar enigszins aantoonbaar (positief) actief is bezig geweest op Tweakers... en daar zit voor mij nou net het nijpende.

Mijn probleem ligt bij het feit dat een heel groot deel van de leuke goodies naar mensen zijn gegaan die weinig tot werkelijk 0,0 inbreng hebben op de FrontPage of het forum. Prima als het gewoon een prijsvraag actie zou zijn geweest, maar juist deze actie is aangedragen met de onderbouwing dat het een bedankje is naar de actieve community van Tweakers... en dan gaat vervolgens een flink deel van de mooie prijzen naar gebruikers die juist geen onderdeel uitmaken van die actieve community.

Juist in het geval dat een actie met een dergelijke onderbouwing wordt ingeschoten krijg ik het idee dat er ook daadwerkelijk naar de activiteit van een gebruiker wordt gekeken, daar heeft Tweakers sowieso al standaard een aantal middeltjes voor omdat heel eenvoudig te kunnen meten; nl. Karma en tweakotine... en daarnaast uiteraard ook nog de 'standaard log gegevens' van een gebruiker. Waarom is daar niet een kleine ondergrens ingebouwd om in ieder geval de slapers van de actieve members te onderscheiden? Ik wil het nog niet eens hebben over de hoogte van je punten, of je er nu 1000-en hebt of een paar honderd maakt mij niet uit... het feit dat er al een getal staat betekent dat je enigszins regelmatig actief bent en ook werkelijk deel uitmaakt van de community.

Ik wil overigens wel vermelden dat ik die reactie echt met de beste bedoelingen heb geplaatst en dus absoluut niet om Tweakers aan te vallen oid! Ik vind alleen dat ze in dit geval de plank flink mis hebben geslagen mbt de intentie waarmee de actie naar buiten is gebracht en de uiteindelijke uitkomst... er had wat meer aandacht verdieping mogen zijn in dit geval.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik vind het wel best zo eigenlijk, met uitzondering van clones, die moeten /dev/null ingejaagd worden. Maar waar de ondergrens voor "activiteit" ook getrokken wordt, er zullen scheve gezichten getrokken worden. Grens op 100 tweakotine (wat is dat eigenlijk?) of 100 karma? Volgend jaar wint iemand met 105 iets en dan moet het maar 200 worden. Totdat het 'Bundin's karma min één' is uiteraard ;)

Grens te hoog? De actieve nieuwere Tweakers vallen onterecht buiten de boot. En de lurkers die al jaren meelezen maar niet zoveel te vertellen hebben. Of alleen op 1 onderwerp, of welke reden dan ook.

Dan liever geen arbitraire grens, want dat is beter dan een verkeerde. En mij dondert het echt niet of ik nou 1/10000 of 1/5000 kans heb op een prijsje, meedoen kost slechts een klikkie.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 12:12
Bundin schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:18:
Ik vind het wel best zo eigenlijk, met uitzondering van clones, die moeten /dev/null ingejaagd worden. Maar waar de ondergrens voor "activiteit" ook getrokken wordt, er zullen scheve gezichten getrokken worden. Grens op 100 tweakotine (wat is dat eigenlijk?) of 100 karma? Volgend jaar wint iemand met 105 iets en dan moet het maar 200 worden. Totdat het 'Bundin's karma min één' is uiteraard ;)

Grens te hoog? De actieve nieuwere Tweakers vallen onterecht buiten de boot. En de lurkers die al jaren meelezen maar niet zoveel te vertellen hebben. Of alleen op 1 onderwerp, of welke reden dan ook.

Dan liever geen arbitraire grens, want dat is beter dan een verkeerde. En mij dondert het echt niet of ik nou 1/10000 of 1/5000 kans heb op een prijsje, meedoen kost slechts een klikkie.
Ik had niets gezegd als ik niet van tevoren een beetje onderzoek heb gedaan... niet moeilijk overigens, tis gewoon even wat namen van de winnaars aanklikken. Waren het nou ook maar een paar gebruikers geweest met een duidelijke lage tot niet bestaande inbreng... maar ik schrok er juist van dat het eigenlijk voor een flink deel niet of zeer summier actief deelnemende winnaars zijn.. en dan ook nog eens een aantal van mooiste prijzen naar gebruikers met letterlijk allemaal nullen in het profiel. En het is helaas niet zo zoals er nu door een aantal beweerd wordt dat dit al heel oude gebruikers e.d. betreft...vrij recente registratie data en geen activiteit... ik weerhoud me er echt van om lijstjes te plaatsen. En ook al is je account 10 jaar oud... als je getallen allemaal op nul staan ben je dus geen actief onderdeel van de community.

Je hebt op zich een punt mbt wat dan de ondergrens zou moeten zijn... alhoewel je daar denk ik toch vrij makkelijk een ondergrens aan kan stellen want de punten die je kan vinden in je profiel zijn nou eenmaal een weergave van je activiteiten op tweakers. Was het niet op basis van een ondergrens mbt karma of tweakotine geweest dan had het gebaseerd kunnen zijn op een minimaal aantal keren ingelogd het afgelopen jaar.

Een medewerker die nooit aanwezig is en geen werk verricht zal ook nooit kans maken op een prijs voor beste werknemer van het jaar en in zekere zin zag ik deze actie toch een heel klein beetje als een waardering in die strekking... iig zo is het vertaald naar buiten toe; een waardering voor de community. 'Toevallige' voorbijgangers zijn daar mijn inziens geen onderdeel van...

'Lurkers' zijn ook meetbaar dmv tweakotine wat een vrijwel directe weergave is van het aantal pageviews wat iemand op tweakers genereert... dus iemand die alleen maar veel leest kan net zo goed kans maken. Er zijn meerdere meetbare gegevens waar vrij eenvoudig het kaf van het koren gescheiden had kunnen worden...

Maar goed, ik merk van mijzelf dat ik wel erg negatief geladen wordt gaande deze discussie en dat is dus echt niet mijn bedoeling... ik loop ook zeker niet te hengelen naar een prijs want behalve veel reageren voeg ik niet eens zoveel toe. Ik doel veel meer op de harde kern van helpende handen op het forum, de vaste groep gebruikers die regelmatig sterke reviews plaatsen, meedenken en helpen met het ontwikkelen van Tweakers etc etc... die hadden de grootste kansen moeten maken want dat is de echte community. Zonder die personen had Tweakers echt nog maar heel weinig bestaansrecht... het forum was er dan niet eens geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 17-12-2013 19:08 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En zonder een hele stapel amper bijdragende Tweakers zou de impact van de site minimaal zijn. Een harde kern is essentieel, vooral op een forum. Maar zonder de hordes "anonieme" leden zouden commerciële partijen niet half zo geinteresseerd zijn in deze site. En zonder die bedrijven zouden er geen prijzen geweest zijn om weg te geven. Daarnaast, de bijdrages op FP/PW/GoT zijn allemaal vrijwillig. Klinkt gemakkelijk natuurlijk, maar ik denk niet dat "de harde kern" bijdrages zou leveren omdat ie dan misschien meer kans maakt bij een eventuele prijsvraag. Dat doe je voor het clubje en/of omdat je er gewoon lol in hebt. De waardering van anderen is dan genoeg beloning (hoop ik ;)).

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik ben wel benieuwd wat men met die kloon account persoon die de ts aandroeg als voorbeeld gaat doen.
Want zo een prijs winnen lijkt me geen goede ontwikkeling.

Verder tja zal toch een eeuwige discussie blijven wat de grens is wanneer iemand moet kunnen mee doen om een prijs te winnen.
Ik zelf heb er geen moeite mee dat mensen die niet zo actief zijn iets winnen al snap ik het wel dat sommigen liever mensen die enorm veel bijdragen op GOT een prijs gunnen.

Liefhebber van Tweakers

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

wildhagen schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:43:
Tweakers.net heeft, wat..., 500.000 gebruikers toch tegenwoordig? Hoeveel van die 500.000 zijn grote namen? Misschien 100 ofzo?
Als ik het goed uitreken is er met 500k accounts, 100 bekenden en 90 prijzen 98,22% kans dat alle 90 prijzen door 'een onbekende' worden ontvangen :P

Het maakt voor de kansberekening uiteraard niet of die 100 nou bekenden zijn, degenen uit de top100-karma, etc.

Zelfs als je het oprekt naar 1000 is de kans nog steeds 83,51% en bij 10000 nog steeds een vrij grote 16,23%
Pagina: 1