Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook/Exch] Verzonden items verdwenen na verwijderen OST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik moest een probleem oplossen bij een gebruiker die haar outlook niet meer kon openen.
Zijn ost-file was inmiddeld +30 GB groot geworden.

Ik heb de ost hernoemd naar .old en de ost opnieuw laten aanmaken.
Dit was allemaal gisteren en vandaag meldt de gebruiker dat zijn verzonden items allemaal weg zijn. (uitsluitend die van gisteren)

Nu vraag ik mij af wat hiervan de oorzaak is?
En misschien nog belangrijker hoe ik haar oude verzonden mails terugkrijg?
Ik heb de originele ost-file nog staan..

Ik zat te denken om haar oringinele ost te converteren naar een pst en deze dan aan te koppelen?
Vind hier wel niet echt een officiële Microsoft tool en heb slechte ervaring om van die freeware tools te gebruiken.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 13:54
snap ik het goed dat je de ost hebt verwijderd feitelijk door een nieuwe .ost te maken? dan is het toch logisch dat de mail folders leeg zijn?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 23:13
Ja nogal duidelijk inderdaad. Probeer de oude .ost eens opnieuw te importeren.

Verwijderd

Topicstarter
Yokidrink schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:43:
snap ik het goed dat je de ost hebt verwijderd feitelijk door een nieuwe .ost te maken? dan is het toch logisch dat de mail folders leeg zijn?
Alle mail data staat op de server.
Hoe kan je dan verklaren dat alle mails in zijn inbox wel correct konden worden opgehaald?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 22:06

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom. Probleem met OST. is OST verwijderen en hij zal opnieuw syncen met exchange toch.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37

krietjur

Where am I?

Als je via de webmail inlogt, zie je dan de verzonden items wel staan? Of als je even een profiel maakt zonder offline-cache.. dan kijk je in elk geval rechtstreeks op de server, zodat je kan zien of de missende e-mails daar uberhaupt wel staan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook:
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:41:
Vind hier wel niet echt een officiële Microsoft tool en heb slechte ervaring om van die freeware tools te gebruiken.
Er zijn toch (behalve de kosten, maar als het niets mag kosten dan is het ook geen moeite waard) geen nadelen aan gewoon een OST2PST-tool uit te proberen? Sowieso ga je het natuurlijk niet doen met het origineel, maar een kopie.

offtopic:
Titel aangevuld met '/Exch' en 'na verwijderen OST' om het wat te verduidelijken.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2013 12:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:47:
[...]

Alle mail data staat op de server.
Hoe kan je dan verklaren dat alle mails in zijn inbox wel correct konden worden opgehaald?
Er stond niet dat er van IMAP/exchange gebruik gemaakt werd, vandaar die veronderstelling van mij.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Een OST file van 30GB!? En die ook online hebben staan!? :o
Respect hoor, ik heb al moeite met 2.5GB pst files met Oultook.

Lijkt me slim, om heel snel die OST-file terug te zetten en vervolgend vanuit Outlook een archief bestand aan te maken en de oude en/of grote e-mails daarin te slepen.
Pagina: 1