Situatie:
HP Server + HP Branded Server 2012 Datacenter, hierop draait HyperV.
Stel ik wil op HyperV 5 VM's met Windows Server 2012 draaien en 1 VM met Windows Server 2008 R2, moet ik dan nog licenties aanschaffen?
Ik heb deze vraag ook bij HP en Microsoft gesteld, maar ik heb het idee dat ze me niet begrijpen.
In eerste instantie kreeg ik een PDF van HP waar het volgende in staat:
Toen heb ik contact met Microsoft gehad, hier werd mij verteld dat ik als ik Windows Server 2008 op een VM instance (Host 2012 Datacenter) installeer ik hier een licentie voor moet aanschaffen.
Begrijp ik het nu verkeerd of zou dat met Datacenter als host juist niet hoeven?
Ik dacht redelijk te begrijpen hoe het in elkaar zat, maar blijkbaar doe ik dat niet.
HP Server + HP Branded Server 2012 Datacenter, hierop draait HyperV.
Stel ik wil op HyperV 5 VM's met Windows Server 2012 draaien en 1 VM met Windows Server 2008 R2, moet ik dan nog licenties aanschaffen?
Ik heb deze vraag ook bij HP en Microsoft gesteld, maar ik heb het idee dat ze me niet begrijpen.
In eerste instantie kreeg ik een PDF van HP waar het volgende in staat:
Ik heb hier de dingen waarvan ik denk dat ze voor mij van toepassing zijn even vet gedrukt gemaakt. Toen ik echter aan HP vroeg welke key ik moet ingeven bij de installatie van de VM zeiden ze me dat ik deze moet aanschaffen, en als ik verdere vragen had, moest ik die aan Microsoft stellen.Product Maximum permitted running instances in virtual OSE per license
Windows Server 2012 R2 Essentials: One
Windows Server 2012 R2 Standard: Two
Windows Server 2012 R2 Datacenter: Unlimited
Running Prior Versions or Other Editions
In place of the licensed version, you may run prior versions or lower editions in any of the OSEs of the licensed server. If you have Windows Server 2012 R2 Datacenter edition you will have the right to run the bits of any prior version or lower edition (Datacenter, Enterprise, Standard or Essentials). If you have Windows Server 2012 R2 Standard edition, you will have the right to run the bits of any prior version of Enterprise, Standard or Essentials edition. If you have Windows Server 2012 R2 Essentials edition, you will have the right to run the bits of any prior version Essentials edition. You should remember that the ability to run previous version or edition bits does not change the licensing or support terms in which you can use the product; the purchased product (Windows Server 2012 R2) rights apply. This means that the license will continue to cover the processors or sever stated in the Product Use Rights and the virtualization rights do not change.
Toen heb ik contact met Microsoft gehad, hier werd mij verteld dat ik als ik Windows Server 2008 op een VM instance (Host 2012 Datacenter) installeer ik hier een licentie voor moet aanschaffen.
Begrijp ik het nu verkeerd of zou dat met Datacenter als host juist niet hoeven?
Ik dacht redelijk te begrijpen hoe het in elkaar zat, maar blijkbaar doe ik dat niet.