Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493362

Topicstarter
Beste lezers,

Al enige tijd probeer ik een PDF in de afmeting 210 x 297 aan te passen naar de gevraagde afmeting: 230 x 300. Kan dit uberhaut?

Van een reclamebureau krijg ik een advertentie aangeleverd als PDF. Het bron document is in Adobe InDesign gemaakt. Nu vragen ze mij om de afmeting aan te passen naar de gevraagde: 230 x 300. De advertentie is bedoeld voor een magazine.

Ik heb al menig forum afgespeurd, de Adobe website afgezocht, Google afgezocht op de zoektermen: Resize PDF, afmeting PDF aanpassen, customsize PDF... verschillende tools geprobeerd: bv. Faststone phote resizer.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Je hebt het oorspronkelijke InDesign document? Dan is het dus niet een kwestie van het formaat van de PDF aanpassen, maar dat van het InDesign document. Als je deze als PDF exporteert krijgt hij de afmetingen van het InDesign document mee.

Om de afmeting in InDesign aan te passen ga je naar: File > Document setup. Onder "page size" kun je de pressies afmeting ingeven.
Ik heb het vermoeden dat jouw probleem zit in het feit dat je daar de afmeting van je pagina in Pica's ziet, niet in milimeters.
Als dat het geval is moet je eerste ven rechts klikken op de linialen om je document heen en die instellen op mm, dan naar de Page Size in Document setup.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:00
Let daarbij ook op het feit dat de verhouding tussen 210*297 anders is dan de verhouding tussen 230*300. Dus bij het resizen/resampelen zal je dat aan de hand van de korte zijden moeten doen en de lange zijde iets afknippen. Als je geen toegang hebt tot het indesign bestand kan je de pdf in bijv photoshop laden en daar naar hartelust aanpassen (dmv dpi settings). Maar gezien het om een publicatie gaat zou ik het toch via het bron bestand in indesign doen. En dan is het makkelijkst/beste om gewoon even het reclame bureau aan te spreken, het lijkt me dat zij de bestanden in de juiste formaten behoren aan te leveren. (mits goed afgesproken natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493362

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reactie's alvast! Ben nog niet in het bezit van het bron document, maar ga daar achteraan. Dan moet het lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Er zijn een aantal plugins voor Acrobat te koop. Quite a Box op tricks en Pitstop. Daar zou het ook mee kunnen.