plastic laag van toetsenbord repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 12:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb hier een duur toetsenbord van PREH (240 euri) waar 3 toetsen de geest begeven hebben. Na onderzoek blijk dat net voor de 3 toetsen een stuk van de geleidende baan defect is. Na wat gegoogle gevonden dat ik conducting silver (geleidend zilver) nodig heb om dit te repareren. Dit heb ik ook gevonden als pen en in flacon. Pen is dan ruim 25 tot 50 euro en het flacon is net 5 euro. Dit zou ik dan Waarschijnlijk met een penseel op moeten brengen, maar ik kan nergens een goede handleiding vinden.

Heb na wat gegoogle iemand gevonden die daarmee de L1 bruggen van een AMD XP heeft verbonden om deze te kunnen overkloken (wat ik met een potlood gedaan had), maar nergens een handleiding of opmerking of dat ook met het flexibele plastic binnenleven van een toetsenbord kan.

Iemand hier al ervaring mee?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Zou je niet gewoon een druppeltje soldeer op de plek kunnen doen? Geef anders even een foto dan krijgen we een idee hoe het precies zit :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Met soldeer had ik zoiets al een keer geprobeerd.... toen zat er een gat in het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik gok zo dat het niet zo nauw komt. Ik zou zelf alles behalve het baantje afplakken met bijvoorbeeld schilderstape en idd gewoon met een net penceeltje eroverheengaan. Als er geen howto's zijn kan dat betekenen dat niemand het nog geprobeerd heeft, maar in dit geval denk ik dat het eerder zo simpel is dat niemand de moeite genomen heeft een tutorial te schrijven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een toets, een bewegend element dus potlood zal wel retesnel sluiten.

Ik zou er geleidende lijm oid opsmeren.
Of met zon printplaatstift http://www.bareconductive...s/electric-paint-pen-10ml

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Das idd goedkoop, die die ik vond waren allemaal duurder dan 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik heb dat wel eens gedaan met geleidende zilver lijm, maar moest het verwarmen tijdens het uitharden. Het moest goed uitdrogen en voldoende krimpen voordat de zilverdeeltjes in de matrix contact met elkaar maken.
Lees dus eerst goed de gebruiksaanwijzing en probeer het eerst op een test object.

[ Voor 22% gewijzigd door Ploink op 17-12-2013 16:25 ]

Pagina: 1