Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wezenb
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste tweakers,

Vooralsnog ben ik nog behoorlijk onervaren wat betreft de mobiele telefoons en ik heb twee vragen.
Enkele weken geleden hield mijn Galaxy S3 ermee op toen hij gewoon normaal op tafel lag. Hij had een sudden death. Hij is opgestuurd door T-Mobile en ze hebben hier geconstateerd dat de telefoon defect zou zijn door losgeraakte delen door val-,stoot-, of klemschade. Ik kreeg in de e-mail een foto meegestuurd van een moederbord waarop de micro-USB-poort was verwijderd. Hij laadde wat slecht op, maar ik vond het zeer vreemd dat de USB-poort ineens helemaal los was. Reparatiekosten: maarliefst €248,05. Ik heb hem ongerepareerd terug laten sturen en kreeg hem inelkaar gezet terug, maar zonder deze poort.

Nu mijn twee vragen.
1. Kan deze losgeraakte USB-poort de oorzaak zijn van de Sudden death? Ik heb namelijk gehoord dat er vaak problemen zijn met de SIII-moederborden, en omdat deze poort in ieder geval niet compleet los zat(en misschien zelfs wel helemaal vast) voordat ze hem gingen onderzoeken vraag ik mij toch heel erg af of ik niet toch aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie.

2. De USB-poort is niet op de foto gezet, en vervolgens ook niet mee teruggestuurd. Kan ik hier nog iets mee doen?

Nog een 3e vraag waar ik me enigszins voor schaam, voor het geval ik toch een nieuwe telefoon moet aanschaffen... Kan mijn simkaart met abonnement gewoon in een prepaidtelefoon van dezelfde provider(T-Mobile)?

Alvast heel erg bedankt :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
De laatste vraag:
Nee, niet in een pre-paid telefoon van dezelfde provider. Die zijn meestal geSIMlocked.
Wel in een simlock vrij toestel. Dat zijn alle toestellen die je los koopt, en bijna alle toestellen die je bij een abonnement koopt/krijgt. Waar je die koopt maakt niet uit, zolang het maar binnen europa is.

vraag 2:
De USB poort moeten ze gewoon mee terug sturen als je toestel ongerepareerd retour is.

Vraag 1: Nee... Een los geraakte USB poort zorgt alleen dat je niet kan laden enz. En de reparatiekosten zouden ongeveer 1 euro zijn + arbeid.
Er is een bekend sudden death probleem bij de S3 als je oude software draait (ouder dan android 4.1.2). Enige oplossing: Nieuw moederbord. Kosten: een paar honderd euro.

Nu besteden providers hun reparatie vaak uit aan hetzelfde bedrijf dat de verzekering op de toestellen doet. Het is dus in het belang van de reparateur te zeggen dat het de schuld is van de gebruiker dat de telefoon kapot is. Als het aan het toestel lag zijn de kosten namelijk voor hun.
Dus zodra er een krasje op je telefoon zit weigeren ze garantie onder "valschade". En zodra het vochtstickertje verkleurd is dat is het "vochtschade".

De bewijslast licht echter bij hun. Jij hoeft niet aan te tonen dat je telefoon niet is gevallen. Hun moeten aantonen dat je telefoon is gevallen en dat die schade de oorzaak is van het defect.

Je kan nu 2 dingen doen:
1) Eisen dat T-Mobile hem alsnog onder garantie vervangt/repareert. Dan wel aantoont dat het defect jouw schuld is. Een los USB poortje is geen oorzaak. En helemaal als die helemaal niet los zat toen jij hem opstuurde.
2) Contact op nemen met Samsung voor fabrieksgarantie. Hun hebben er meer belang bij dat jij tevreden bent dan het reparatiecentrum van T-mobile. Al wordt dat weer lastig met een telefoon die niet meer compleet is.

TheS4ndm4n#1919

• Wezenb
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Heel erg bedankt voor je reactie RocketKoen!
Hier kan ik zeker wat mee.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-11 17:24
Om op hierboven even te reageren..

Het is niet mogelijk dat sudden death gebeurd is door je usb poort.

Er zijn betreffende de usb poort echter wel 2 dingen, er zijn 2 soorten breuken betreffende de usb poort.

1 de aanhechtingen waarmee de usb poort op het mobo is gesoldeerd, indien hier een scheur in zit is er niets aan de hand en is idd de reparatie kosten niet al te hoog.
2 de aanhechtingen waarmee de usbpoort het stroom en verbinding overstuurd naar mobo, indien hier een scheur in zit vervalt echter alle fabrieksgarantie en is dit schade toegebracht door de gebruiker. dit is meestal niet te repareren vanwege de kleine onderdelen en het echt kapot scheuren van de aansluiting in het mobo.

mijn vraag is echter of je de foto's eens op dropbox bv, zou willen zetten zodat ik kan zien wat hun proberen te zeggen en of dit reëel is. Indien je een CA nummer ergens op je bonnen ziet staan zou je me dit ook in een PM kunnen toesturen, ik zou dan kunnen kijken of ik in ons systeem hier wat van kan vinden.

betreffende de 250 euro kosten, dit betaal je voor een compleet nieuw moederbord..

[ Voor 10% gewijzigd door furian88 op 17-12-2013 09:54 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006