Aansluiten 6,5" LCD uit KLM business class stoel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22
Ik heb een set business class stoelen gekregen en wil nu de daarin aanwezige LCD schermen kunnen gebruiken.
Probleem is dat er zo goed als niets over te vinden is.

Het gaat om de de volgende schermen:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ij2p09.jpg

Heeft iemand ervaring met dit soort schermpjes?
Er gaat maar 1 kabel naar de RJ25(?) aansluiting, de kleuren hiervan heb ik erbij gezet.
Als ik zou kunnen achterhalen welk signaal er op welke pin hoort denk ik dat ik de schermpjes werkend kan krijgen (mits ze doen natuurlijk).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

1999, kans is vrij groot dat het een composite scherm is. Je verwacht dus als input iets van ground, voedingsspanning en composiet-signaal. Als dat het enige is wat de schermpjes nodig hebben, kan je het vrij makkelijk aansturen. Kan je een van de schermpjes openmaken en (hi-res en in macro-mode geschoten en dus scherpe) foto's van de printplaat, met name bij waar de connector heenloopt, kunnen maken? Met een beetje geluk kunnen we uit de connecties genoeg info halen om je te vertellen waar je wat op moet zetten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Sprite_tm schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:25:
Kan je een van de schermpjes openmaken en (hi-res en in macro-mode geschoten en dus scherpe) foto's van de printplaat, met name bij waar de connector heenloopt, kunnen maken? Met een beetje geluk kunnen we uit de connecties genoeg info halen om je te vertellen waar je wat op moet zetten.
Ga ik morgen (later vandaag dus) even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626548

Hallo,

Ik zit met het zelfde probleem, ik heb namelijk ook deze vliegtuigstoelen en ik zou ook graag deze schermen aansluiten.
Hoe moet ik dit probleem oplossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh ... dit is toch zo'n enorrum lang topic dus ik zal je even op weg helpen
1999, kans is vrij groot dat het een composite scherm is. Je verwacht dus als input iets van ground, voedingsspanning en composiet-signaal. Als dat het enige is wat de schermpjes nodig hebben, kan je het vrij makkelijk aansturen. Kan je een van de schermpjes openmaken en (hi-res en in macro-mode geschoten en dus scherpe) foto's van de printplaat, met name bij waar de connector heenloopt, kunnen maken? Met een beetje geluk kunnen we uit de connecties genoeg info halen om je te vertellen waar je wat op moet zetten.
Mijn bijdrage. maak ook een foto van de aansluitkabel. ik verwacht dat de videokabel een afgeschermde is en de voeding gewoon 2 draadjes

en graag met eventueele tekst rechtop en niet onderste boven zoals boven

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 09-10-2014 00:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt me dat er ook stereo geluid op toekomt :)

Ik zou de print ook eens bekijken of daar teovallig geen aanwijzingen op staan ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

Damic schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:17:
Lijkt me dat er ook stereo geluid op toekomt :)

Ik zou de print ook eens bekijken of daar teovallig geen aanwijzingen op staan ;)
Waarom zou je dat denken? Vliegtuigstoelen hebben de aansluiting voor de koptelefoon vaak in de stoel zitten, dus er is geen enkele reden om geluid naar het display te laten lopen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 09:58
Ik vind het wel interessant dat de type-aanduiding 'AV' is (audio-video). Ik ben het wel weer deels eens met je stelling, Sprite. Maar die type-aanduiding blijft interessant : )

Wat betreft de kabels/kleuren : Die komen redelijk overeen met een gewone compoment / vga aansluiting.

R / G / B voor de kleurkanalen
Geel voor H(Horizontal sync)/S(Composite Sync)
Wit voor V(Vertical sync)

Alleen die zwarte zit ik mee. Kan zomaar gewoon de meest voor de hand liggende optie zijn : Ground.

[ Voor 47% gewijzigd door majic op 09-10-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@sprite: ha zit dat ding in de stoel, wist ik niet :p nog nooit gevlogen (behalve in de hoek en buiten)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om er verder mee te spelen...
Maar....ik heb wel een elektrisch schema gekregen van de schermpjes en daaruit blijkt inderdaad dat het vrij simpel lijkt te zijn om aan te sluiten via composite. Alleen het voltage is apart voor in het vliegtuig.
Ik heb deze info nu niet bij de hand dus kan geen details geven daarnaast kan het zijn dat ik deze info niet openbaar mag maken (ga ik nog even navragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623822

Graag zou ik willen weten of er al meer informatie over is.
Ik heb ook een tel KLM business class stoelen met 2 schermen erin.
Ook zou ik ze graag willen aansluiten en hoop dat het jullie al gelukt is.

Onder de stoelen zit ook een kastje waar philips airvision. ltd op staat
met het model 400-800
Iemand enig idee waar dit voor kan zijn?

mvg

D. Lopez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Doe maar eens wat foto's posten ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24
Over de voedingsspanning trouwens, was het niet zo dat vliegtuigen intern hele 'rare' spanningen/frequenties gebruiken? Heb daar eens iets over gelezen...

Zomaar er vanuit gaan dat je het schermpje wel ff met 12V DC kan voeden kon dus wel eens een teleurstelling worden. Maargoed daar kom je snel genoeg achter als je gaat kijken wat je tegenkomt wanneer je de voedingslijnen gaat volgen.

Maar zoals Fish ook zegt: pics! specs! :p Trek het ding open, schrijf typenummers van de chips op, maak foto's en meld je dan nog eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

highres foto's van

- labels,
- printjes.
...- boven
...- onder
...- silkscreen text (text op print)
- labels op printjes
- connetoren,
...- achteren
...- voren
- aangesloten restanten van bekabeling

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 10-01-2015 21:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Leuk! Een mystery project! Ik wil wel meedenken, plaats maar foto's (kan via Photobucket of Tinypic bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Het zou mij ook verbazen als dit 12V is, dat zou niet schalen naar een vol formaat vliegtuig ivm spanningsval.

Meeste in vliegtuigen is 400Hz, maar weet niet op welke spanning, wat google levert daarop 115VAC 400Hz, maar ook 28VDC als mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maar daar zal intern ook nog wel een converter/stabilisator zitten, dus er zijn misschien wel wat trucjes mogelijk. 400 hz... Bijzonder! Komt dat door de hoge snelheid van de motoren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Zoals ik al zei heb ik een elektrisch schema gekregen.(mag ik helaas niet publiceren).
Alleen nog geen tijd om het te proberen.
Hopelijk kan ik het snel weer eens oppakken en dan post ik zeker de resultaten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loudwig
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10-2022
sebastius schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:56:
Maar daar zal intern ook nog wel een converter/stabilisator zitten, dus er zijn misschien wel wat trucjes mogelijk. 400 hz... Bijzonder! Komt dat door de hoge snelheid van de motoren misschien?
400Hz maakt het mogelijk om kleinere transformatoren toe te passen in vergelijking met 50Hz. Dat scheelt weer kilogrammen. Het verhogen van de frequentie is eindig, omdat het lamineren van de kern anders onpraktisch wordt.

Ik neem aan dat er steeds meer met vermogenselektronica gewerkt wordt en dat de 400Hz een erfenis is uit het transformatortijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Anoniem: 623822 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:47:
Graag zou ik willen weten of er al meer informatie over is.
Ik heb ook een tel KLM business class stoelen met 2 schermen erin.
Ook zou ik ze graag willen aansluiten en hoop dat het jullie al gelukt is.

Onder de stoelen zit ook een kastje waar philips airvision. ltd op staat
met het model 400-800
Iemand enig idee waar dit voor kan zijn?

mvg

D. Lopez
Heb je er een foto van? lijkt me wel mooi om zon stoel te hebben

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:31
Voltage zal wellicht 28V DC zijn, is redelijk standaard voor avionics toepassingen.
Die 440Hz AC (op 110V of 230V) vind je eerder in militaire toepassingen, en dan denk je meer richting een boot dan een vliegtuig of een tank.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm zoek eens op van die laptop voedingen voor in een vliegtuig.. de meeste hebben gewoon een input van 10~16V DC...

maar goed het kan natuurlijk dat de boordspanning weer anders is dan de spanning op de outlets voor zulke dingen :-) ( voor zo ver het geen 115VAC Mod-Sin is ) t

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958101

ik heb het zelfde probleem!
wie zou mij kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 958101 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:20:
ik heb het zelfde probleem!
wie zou mij kunnen helpen ?
Ik doe even een wilde gok...

Misschien kunnen mensen je wel helpen als je wat meer details geeft, zoals:
Kan je een van de schermpjes openmaken en (hi-res en in macro-mode geschoten en dus scherpe) foto's van de printplaat, met name bij waar de connector heenloopt, kunnen maken? Met een beetje geluk kunnen we uit de connecties genoeg info halen om je te vertellen waar je wat op moet zetten.
Fish schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:20:
highres foto's van

- labels,
- printjes.
...- boven
...- onder
...- silkscreen text (text op print)
- labels op printjes
- connetoren,
...- achteren
...- voren
- aangesloten restanten van bekabeling
Genoeg mensen met de expertise hier, maar zonder ervaring met dit specifieke schermpje. En blijkbaar ook genoeg mensen met dit specifieke scherm hier, maar iedereen weigert om wat noodzakelijke details te delen...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958101

top ga ik wekend dan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1085639

Hello. I have the same plane seats. Would it be possible to have these electrical schematics? This is to be able to connect an arcade game console:-)

Afbeeldingslocatie: https://lenoble.be/flightseat/IMG_7393.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lenoble.be/flightseat/IMG_7392.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lenoble.be/flightseat/IMG_7543.jpg

It'd be great to have that information !!

Thx
Gilles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 26-07 22:46

SA007

Moderator Tweaking
This is a dutch forum, english posts are frowned upon.

Becides that, the topic starter never indicated that they got it working, and the topic is really old.

I'm going to close this topic, you can try contacting people via DM, but kicking an old topic isn't the way.

----

Deze oude koe gaat dicht, in het engels een topic uit de sloot vissen is geen goed idee :)

---------------

Heropend op verzoek van de TS.

[ Voor 6% gewijzigd door SA007 op 18-06-2018 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Ik heb de volgende informatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGLDCua7PUrpLQ1B9MAXMfeI/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZbcYFgFMZqyoSLfIPlK41zIB/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PVx1W2knkkkBs0QYgdVQ0Uim/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rms7NchaaQK3RZkAJD0hAZCn/medium.jpg

Doe er uw voordeel mee.
Ik heb er helaas nog steeds geen tijd voor gehad...maar ben benieuwd of anderen met bovenstaande info iets kunnen.

Pagina: 1