Toon posts:

GTX 770 Overhit, pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vorige week een gtx 770 gekocht deze heeft tot vanmiddag goed gewerkt. Vanmiddag speelde ik Crysis 3 tot ik plots geen beeld meer kreeg. Twee minuten terug zat de temperatuur nog rond de 70 graden. Toen ik geen beeld meer had gingen de fans ook op 100 procent draaien. Pc uitgezet en sindsdien start hij op met fans op volle toeren en krijg ik 5 piepjes zonder geluid.

Xfx pro 550w
B75 pro 3m
I5 3350p
Palit gtx 770 4gb vram

Ik denk dat dit ding nu gewoon dood is, zou dit onder garantie vallen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Neem aan dat je een AMI bios hebt, dan betekent 5 biepjes dat je CPU dood is. Weet je zeker dat het je GPU was die overheated is?

Verwijderd

Topicstarter
Krukar schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:42:
Neem aan dat je een AMI bios hebt, dan betekent 5 biepjes dat je CPU dood is. Weet je zeker dat het je GPU was die overheated is?
Vrij zeker, temperaturen schommelde al heel erg en ik heb de fans ook op de 80 procent gezet om te kijken of het wat zou helpen, maar snel daarna gebeurde het al.

Die 5 piepjes ben ik inderdaad lui geweest, ik meende mij te herinneren dat dit te maken had met mijn gpu, maar daar ben ik blijkbaar fout in geweest, sorry.

De cpu heb ik nu al langer dan een half jaar en hij is dagelijks al die tijd zonder problemen gebruikt.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:50
70 graden voor een gpu is totaal geen probleem, zelfs 90-95 nie.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Ik zou verwachten dat net voordat 'ie oververhit raakt hij de computer uitschakelt.
!mark schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:04:
70 graden voor een gpu is totaal geen probleem, zelfs 90-95 nie.
70°C is vrij hoog, maar nog geen direct probleem. De uitspraak dat 90°C-95°C niet gevaarlijk is, moet je voorzichtig mee zijn. Op zich is het niet gevaarlijk, maar het ligt wel erg dicht tegen gevaarlijk aan. Zeker als je GPU 95°C wordt zonder volledige belasting (dus niet iets als Furmark), hoeft er maar weinig te gebeuren voordat je er overheen zit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:50
TommieW schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:13:
Ik zou verwachten dat net voordat 'ie oververhit raakt hij de computer uitschakelt.
70°C is vrij hoog, maar nog geen direct probleem. De uitspraak dat 90°C-95°C niet gevaarlijk is, moet je voorzichtig mee zijn. Op zich is het niet gevaarlijk, maar het ligt wel erg dicht tegen gevaarlijk aan. Zeker als je GPU 95°C wordt zonder volledige belasting (dus niet iets als Furmark), hoeft er maar weinig te gebeuren voordat je er overheen zit.
Ja dat klopt, maar het lijkt me sterk dat een gpu stuk gaat als hij één keer de 95 aantikt.
En een moderne gpu gaat zichzelf terugklokken als hij te warm wordt, en uiteindelijk ging gaat hij uit. Een moderne gpu is door deze beveiliging(bijna)niet stuk te krijgen door overheating.

[ Voor 12% gewijzigd door !mark op 16-12-2013 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat 70 graden mag weet ik en hij kan onmogelijk over de 100 heen gegaan zijn. Toch snap ik niet wat de oorzaak kan zijn, aangezien het tijdens gamen gebeurt is en ik de gpu fans hoor, wat de cpu naar mijn idee al uitsluit. Ik neem aan dat mijn voeding gewoon goed genoeg is (xfx pro 550w)?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, pci aansluiting was losgeraakt (hoe weet ik niet). Dit mag wat mij betreft gesloten worden. Toch bedankt voor jullie hulp.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Is toch vreemd dat ie dan 5 keer piept. GPU die niet werkt is normaal 1 lang 2 kort en niet 5 korte beeps. 5 korte beeps is altijd CPU.

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 06:20
Asrock

5 korte beeps = cpu

5 lange beeps = gpu

Gewoon van google...
Pagina: 1