Hallo allemaal,
Paar dagen geleden vernam ik dat mijn smartwatch die ik via kickstarter had gesponsord (omate truesmart) vast is komen te zitten bij de douane. Dag later een brief ontvangen van GLS dat ik een toestemming tot inklaring moet geven inclusief bewijsstukken van de waarde (die chinese sukkels hebben het pakket als 30 dollar aangemerkt
). Echter met een beetje rondspeuren ben ik er achter gekomen dat GLS maarliefst 30 (!!) euro vraagt aan inklaringskosten, dan zit er dus nog niet eens BTW etc. bij. Nou vroeg ik me af of ik die toestemming lekker niet kan geven en dan gewoon zelf het pakket in kan klaren bij de douane? 30 € besparen door een paar formuliertjes in te vullen lijkt me niet zo moeilijk 
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!
Paar dagen geleden vernam ik dat mijn smartwatch die ik via kickstarter had gesponsord (omate truesmart) vast is komen te zitten bij de douane. Dag later een brief ontvangen van GLS dat ik een toestemming tot inklaring moet geven inclusief bewijsstukken van de waarde (die chinese sukkels hebben het pakket als 30 dollar aangemerkt

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!