[Keuze C#.NET/PHP] Welke van de twee is beter in mijn geval?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn grote, welbekende, roosterproject opnieuw op te zetten. Dit gaat enkel om de back-end. Ik zit alleen te twijfelen tussen (alweer) PHP of ASP.NET.

Ik heb dit alvast op een rijtje gezet:
PHP+ Mijn activiteiten met veel pagina's ophalen en parsen en informatie eruit destilleren staan allemaal in PHP en werken allemaal al
PHP+ HTML parsen e.d. gaat (vziw) makkelijker in PHP. Het is ook vrijer (in C# zit je gegarandeerd weer met models)
PHP+ Het is makkelijker/laagdrempeliger/goedkoper voor uitbreiding naar andere scholen
PHP- Het is weer dezelfde slechte PHP
PHP- Aanpassingen gaan niet zo snel
PHP- Databasewerk duurt lang en kost veel code

C#+ Heel makkelijk met models informatie verkrijgen en updaten
C#+ Makkelijker dingen op te zetten als API e.d.
C#+ Veel sneller functionaliteit uit te breiden
C#- Ik heb in de huidige API 2x een .php bestand, ik moet die dus redirecten naar de bijbehorende actie
C#- Ik moet ALLES opnieuw maken

Wat zouden jullie doen? Ik kom er eigenlijk niet meer uit.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Hoe doe je het nu met PHP? Zelf aan de knoei met queries of gebruk je een framework?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Nu wil ik geen discussie starten over welke taal beter is, maar met beide talen kun je prachtige dingen maken en met beide talen kun je rommel produceren.

Ik vind je plus en minpunten ook een beetje warrig. Daarbij vraag ik me bij sommige punten af of die er wel toe doen. (uitbreiding naar andere scholen, weer slechte PHP etc)

Doe gewoon waar jij je het prettigst bij voelt. In mijn geval zou dat ASP.NET zijn. Maar ja ik heb geen roosterproject nodig ;') aangezien ik al ff klaar ben met school.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als je het goed had/hebt opgezet in PHP zou je denk ik niet met deze vraag komen. In feite is dus je enige struikelblok dat aanpassingen niet snel gaan en dat 'database werk' lang duurt. Persoonlijk vind ik dit slechte argumenten.

Waarom zou een DB aanspreken/verwerken sneller/beter zijn in C#?
Waarom zou je sneller en makkelijker dingen kunnen aanpassen n C#?

Dus tja, ligt het niet gewoon aan je opzet en het gebruik van fatsoenlijke classes/framework?

Ik zou niet direct weten waarom je heel het zootje omver moet gooien, soms moet je even doorbijten om wat dingen te fixen om het vervolgens wel redelijk in orde te krijgen. In elk geval is mijn punt; je noemt nu dingen op die net zo goed bij C# kunnen gebeuren en zo te lezen ook gewoon gaan gebeuren.

Ik denk dat het meer moet gaan zoeken in de kwaliteit van je code, dan de taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
Rhapsody schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:02:
Ik vind je plus en minpunten ook een beetje warrig. Daarbij vraag ik me bij sommige punten af of die er wel toe doen. (uitbreiding naar andere scholen, weer slechte PHP etc)
Ik ga even hard zijn, maar ik zie ZELF niet in naar uitbreiding naar andere scholen. Dus ik snap zoals bovenstaande niet of die er wel toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Thijmen schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:02:
Hoe doe je het nu met PHP? Zelf aan de knoei met queries of gebruk je een framework?
Zelf aan de knoei. Zal ik ook blijven doen, de frameworks sluiten niet aan bij mijn eisen en wensen.
douweegbertje schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:10:
Als je het goed had/hebt opgezet in PHP zou je denk ik niet met deze vraag komen. In feite is dus je enige struikelblok dat aanpassingen niet snel gaan en dat 'database werk' lang duurt. Persoonlijk vind ik dit slechte argumenten.

Waarom zou een DB aanspreken/verwerken sneller/beter zijn in C#?
Waarom zou je sneller en makkelijker dingen kunnen aanpassen n C#?
In PHP kost het veel meer regels code om eenzelfde aanpassing te maken in het rooster. C# is overzichtelijkere code voor mij.
Dus tja, ligt het niet gewoon aan je opzet en het gebruik van fatsoenlijke classes/framework?
Zeker. Die is er namelijk nu niet
Ik zou niet direct weten waarom je heel het zootje omver moet gooien, soms moet je even doorbijten om wat dingen te fixen om het vervolgens wel redelijk in orde te krijgen. In elk geval is mijn punt; je noemt nu dingen op die net zo goed bij C# kunnen gebeuren en zo te lezen ook gewoon gaan gebeuren.

Ik denk dat het meer moet gaan zoeken in de kwaliteit van je code, dan de taal.
Tuurlijk. Maar ik moet het omgooien. Dit is echt helemaal belabberd. Elke dag gaat er *ergens* *iets anders* kapot. De huidige basis is er eigenlijk niet. Ja, een DB. Maar geen OOP, helemaal niet. Groot deel is zelfs nog met mysql_query enzo :X
Ryur schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:11:
[...]

Ik ga even hard zijn, maar ik zie ZELF niet in naar uitbreiding naar andere scholen. Dus ik snap zoals bovenstaande niet of die er wel toe doet.
Er zijn al 2 mensen geïnteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
F.West98 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:15:
[...]

Zelf aan de knoei. Zal ik ook blijven doen, de frameworks sluiten niet aan bij mijn eisen en wensen.
En waarom niet? Neem Laravel, is prima en heeft in mijn optiek een goed systeem met de routing en database migraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Oftewel je code is kut en je gaat dit als basis punt nemen om een keuze te maken tussen php / .net ? :/
Sorry, maar dan mist voor mij elke vorm van logica en kun je hier volgens mij zelf al wel een antwoord uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
douweegbertje schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:18:
Oftewel je code is kut en je gaat dit als basis punt nemen om een keuze te maken tussen php / .net ? :/
Sorry, maar dan mist voor mij elke vorm van logica en kun je hier volgens mij zelf al wel een antwoord uit halen.
:?

Mijn code is kut. Daarom wil ik opnieuw beginnen daarmee. Zeker database side wordt het veranderd, de code wordt ook zo veel mogelijk opgeschoond. Op dit moment is vooral de webkant heel erg lame, maar die ga ik baseren op de API.
De huidige PHP-API-code is best OK. Niet OOP, maar het is clean en onderhoudbaar. De API is ook nog maar net een maand oud.
De API heb ik vooral snel opgezet omdat het nodig was, is nog lang niet af, maar werkt en is nog redelijk goed. Hier kan ik makkelijk op voort. Maar dan wil ik wel zeker weten of het wel een goede keuze is. Ik wil niet achteraf spijt krijgen omdat .NET toch makkelijker/beter/whatever was.

Ik snap niet waarom je nu boos/verontwaardigd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
F.West98 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:15:
Er zijn al 2 mensen geïnteresseerd ;)
Als je de scholen er ook achter kunt krijgen, wat ik dus betwijfel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ryur schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:23:
[...]

De roosterinfo is sowieso openbaar. Daar kan ik dus sowieso bij. Alleen om dat concept is men al geïnteresseerd. Ik probeer nu met MIJN school iets te regelen, en misschien dat het dan uitgroeit.
Maar die anderen moeten HUN school maar regelen, daar zorg ik niet voor. Ik wil wel de code er op voorbereid hebben ALS dat doorgaat. Ook voor mij om meer modulair dingen op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:23:
[...]

:?

Mijn code is kut. Daarom wil ik opnieuw beginnen daarmee. Zeker database side wordt het veranderd, de code wordt ook zo veel mogelijk opgeschoond. Op dit moment is vooral de webkant heel erg lame, maar die ga ik baseren op de API.
De huidige PHP-API-code is best OK. Niet OOP, maar het is clean en onderhoudbaar. De API is ook nog maar net een maand oud.
De API heb ik vooral snel opgezet omdat het nodig was, is nog lang niet af, maar werkt en is nog redelijk goed. Hier kan ik makkelijk op voort. Maar dan wil ik wel zeker weten of het wel een goede keuze is. Ik wil niet achteraf spijt krijgen omdat .NET toch makkelijker/beter/whatever was.

Ik snap niet waarom je nu boos/verontwaardigd bent.
Ik ben niet boos of verontwaardigd, en ik gebruik het woordje 'kut' nogal vaak dus let daar maar niet op. Het punt is dat je redenatie nogal krom is. Je geeft een lijstje van plus- en minpunten terwijl dat nogal irrelevant is aangezien je code simpelweg niet klopt. Dus je kunt wel een gehele discussie houden over de voor- en nadelen van PHP vs .NET maar dat is gewoon A; appels en peren en B: persoonlijk.
Uiteindelijk is het gewoon zo: als je het verkeerd maakt, heb je in zowel PHP als .NET een slechte code.

In feite moet je gewoon voor één taal gaan waar je het meeste vertrouwen in hebt (qua kennis) en het dan eens goed doen. Niemand kan je hier vertellen wat je moet doen, behalve dat je het domweg goed moet doen. Ik zou dit project met gemak in PHP kunnen fixen, inclusief fatsoenlijke frameworks. Het heeft geen nut om over PHP noch .NET te praten als probleem als je zelf het probleem bent :)

C#+ Heel makkelijk met models informatie verkrijgen en updaten

PHP ook. Doctrine?... etc.

C#+ Makkelijker dingen op te zetten als API e.d.

PHP ook, zelfs haast simpeler als je het mij vraagt. Zeker met de juiste framework

C#+ Veel sneller functionaliteit uit te breiden

Want? Omdat jij het beter kan, of omdat C# daar 'beter in is'. In elk geval als het netjes OO is kan ik heeeel snel extra meuk erin zetten. Sterker nog omdat PHP zo vrij is, waarschijnlijk sneller.

En zo kunnen we doorgaan, en een .NET expert zal wel weer +punten van PHP kunnen overzetten naar mogelijkheden in .NET

[ Voor 15% gewijzigd door Douweegbertje op 16-12-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik, als die-hard .NET'ter (vroeger wel jaren in PHP gewerkt) vind al je argumenten ronduit kul.
• Met de juiste tools kun je in C# net zo snel HTML parsen als onder PHP (zoals HTML Agility Pack)
• Databasewerk zul je toch moeten doen (Entity Framework is slechts een abstractielaag om de db-calls heen, in PHP kun je dat ook met bijvoorbeeld Doctrine)
• Snel aanpassingen doen kan ook in C#: als jij de raw .cs-files online zet en kiest voor inline compilation kun je zo vaak en zo snel aanpassen als je wilt (cowboy coding op productie)
• Als je opnieuw begint zullen je URLs naar alle waarschijnlijkheid toch wijzigen, dus dan moet je toch redirects inbouwen voor je clients
• Ook in C# (of VB.net) kun je ontzettend ranzige procedurele code maken, met C# wordt OOP echt niet afgedwongen. Het is een zaak van mentaliteit.
• "Alles opnieuw maken" is een slap argument: ook als je in PHP gaat rewriten zul je de boel opnieuw moeten schrijven. Je kunt misschien lappen code overnemen, maar die ga je dan waarschijnlijk toch willen refactoren. Het belangrijkste heb je al: hoe het functioneel moet werken. Dat verandert niet.

De belangrijkste vragen die je je moet stellen zijn:
• Wat levert een rewrite je op t.o.v. een refactorslag?
• Welke tools/platforms heb ik tot mijn beschikking? Als je weet dat je doelsysteem een LAMP-stack is valt .NET vrijwel meteen af.
• Waarmee voel je je vertrouwder? C# of PHP?
• Wat is nou de echte meerwaarde van het ene platform t.o.v. het andere?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:03:
Ik, als die-hard .NET'ter (vroeger wel jaren in PHP gewerkt) vind al je argumenten ronduit kul.
• Met de juiste tools kun je in C# net zo snel HTML parsen als onder PHP (zoals HTML Agility Pack)
Waarschijnlijk zelfs sneller. Dus dat is kul idd.
• Databasewerk zul je toch moeten doen (Entity Framework is slechts een abstractielaag om de db-calls heen, in PHP kun je dat ook met bijvoorbeeld Doctrine)
In PHP kost het meer regels code. Maar Doctrine is interessant.
• Snel aanpassingen doen kan ook in C#: als jij de raw .cs-files online zet en kiest voor inline compilation kun je zo vaak en zo snel aanpassen als je wilt (cowboy coding op productie)
Dat was min van PHP. Je kan in PHP niet snel overal iets doorvoeren, wat je bij C# snel als een model change kan doen.
• Als je opnieuw begint zullen je URLs naar alle waarschijnlijkheid toch wijzigen, dus dan moet je toch redirects inbouwen voor je clients
Bij PHP houd ik de huidige API-linkjes opzet (hoop ik)
• Ook in C# (of VB.net) kun je ontzettend ranzige procedurele code maken, met C# wordt OOP echt niet afgedwongen. Het is een zaak van mentaliteit.
Maar wel meer dan in PHP
• "Alles opnieuw maken" is een slap argument: ook als je in PHP gaat rewriten zul je de boel opnieuw moeten schrijven. Je kunt misschien lappen code overnemen, maar die ga je dan waarschijnlijk toch willen refactoren. Het belangrijkste heb je al: hoe het functioneel moet werken. Dat verandert niet.

De belangrijkste vragen die je je moet stellen zijn:
• Wat levert een rewrite je op t.o.v. een refactorslag?
De database verandert van opzet, en de nieuwe website baseer ik op de API. Dan hoef ik het wiel niet 2x aan te passen. Dus een rewrite moet sowieso.
De huidige site-opzet is zo ranzig dat elke fix 3 nieuwe dingen omgooit, en het werkt totaal niet (de code is uit mijn begindagen met PHP)
• Welke tools/platforms heb ik tot mijn beschikking? Als je weet dat je doelsysteem een LAMP-stack is valt .NET vrijwel meteen af.
Dat zou dus een reden voor PHP zijn
• Waarmee voel je je vertrouwder? C# of PHP?
PHP, maar C# is wel veel handiger en wordt waarschijnlijk binnenkort mijn #1
• Wat is nou de echte meerwaarde van het ene platform t.o.v. het andere?
Dat probeer ik hier op een rijtje te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Het lijkt er toch op dat je iets als ASP.NET MVC vergelijkt met "plain" PHP, dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Er zijn voor PHP voldoende frameworks (zoals CakePHP of Zend) die ook een ORM bieden zodat je ook makkelijk wijzigingen in models kan doen. En die frameworks zijn echt niet beperkt ofzo, zoals je lijkt te schetsen.

Maar afgezien daarvan zou ik ook naar de kosten (bijv hosting) en de toekomst kijken. Verder maakt het niet uit natuurlijk wat je precies gebruikt, als je er maar snel mee uit de voeten kan. Vanuit mezelf zou ik zeggen kijk ook eens naar Ruby on Rails en Python Django. Die laatste gebruiken wij op 't werk en dat werkt erg fijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
F.West98 schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:25:

Dat was min van PHP. Je kan in PHP niet snel overal iets doorvoeren, wat je bij C# snel als een model change kan doen.
In PHP kan je ook models maken hoor.
Als je goede code schrijft is er in essentie niet veel verschil tussen C# en PHP.

Symfony2 + Doctrine in PHP, mooie services tussen je view en controller en je hebt code die zich kan meten met elke taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als ik even een andere insteek mag geven: Volgens mij is dit al de 4e(?) versie / complete ovarhaul van je roosterproject (ik ben eerlijk gezegd de tel kwijt) en, hoewel je hele wereld nu van roosters aan elkaar hangt, over een paar jaar als je hierop terug kijkt is 't totaalplaatje niet echt heel erg spannend dat je 2, 3, 4, 18 keer een roosterproject ge/her/verbouwd hebt. Misschien dat je school, uit schappelijkheid of oprechte interesse, interesse heeft, maar reken jezelf niet rijk met 1, 2 of 5 "geïnteresseerden". Dit wiel is al 150.000x her-uitgevonden (zo'n beetje elke student die begint met informatica) en de markt is aardig verzadigd; je zult van goede huize moeten komen wil je hier nog echt een voet aan de grond krijgen. Als je je tijd nuttig wil besteden dan is het denk ik ook wel eens leuk (ook voor jezelf) om eens kennis op een ander vlak op te doen. Dat kan nog steeds iets met school te maken hebben, maar kan ook daarbuiten liggen. Van een vier-op-een-rij maken wordt je ook echt niet stommer en, uiteindelijk, heb je zo een bredere (en leukere) kennis opgedaan en kom je veel interessanter de arbeidsmarkt in. En dan kunnen we 't in de coffeecorner ook eens over iets anders hebben dan dat eeuwige roosterproject :+

Just my $0.02

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 16-12-2013 23:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:50:
Als ik even een andere insteek mag geven: Volgens mij is dit al de 4e(?) versie / complete ovarhaul van je roosterproject (ik ben eerlijk gezegd de tel kwijt) en, hoewel je hele wereld nu van roosters aan elkaar hangt, over een paar jaar als je hierop terug kijkt is 't totaalplaatje niet echt heel erg spannend dat je 2, 3, 4, 18 keer een roosterproject ge/her/verbouwd hebt. Misschien dat je school, uit schappelijkheid of oprechte interesse, interesse heeft, maar reken jezelf niet rijk met 1, 2 of 5 "geïnteresseerden". Dit wiel is al 150.000x her-uitgevonden (zo'n beetje elke student die begint met informatica) en de markt is aardig verzadigd; je zult van goede huize moeten komen wil je hier nog echt een voet aan de grond krijgen. Als je je tijd nuttig wil besteden dan is het denk ik ook wel eens leuk (ook voor jezelf) om eens kennis op een ander vlak op te doen. Dat kan nog steeds iets met school te maken hebben, maar kan ook daarbuiten liggen. Van een vier-op-een-rij maken wordt je ook echt niet stommer en, uiteindelijk, heb je zo een bredere (en leukere) kennis opgedaan en kom je veel interessanter de arbeidsmarkt in. En dan kunnen we 't in de coffeecorner ook eens over iets anders hebben dan dat eeuwige roosterproject :+

Just my $0.02
Het is slechts de eerste versie van een complete overhaul hoor ;) De basis van de huidige code is al 2+ jaar oud.
Natuurlijk doe ik dat ook niet, ik ben ondertussen ook met andere projecten bezig (meetingmanager, bij m'n werkgever, enz.)

En in de coffeecorner is voor de app al een tijdje niet meer over dit project gesproken :P Ik zal voortaan gewoon heel algemeen klagen :+

En ook al is het weer hetzelfde project, ik leer nu meer de API- en serverside kant kennen van het hele gebeuren, en dat is ook weer nieuw voor mij :>
pachacuti schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:34:
[...]

In PHP kan je ook models maken hoor.
Als je goede code schrijft is er in essentie niet veel verschil tussen C# en PHP.

Symfony2 + Doctrine in PHP, mooie services tussen je view en controller en je hebt code die zich kan meten met elke taal.
Zeker, maar bij .NET is het iets laagdrempeliger ;)

Maar bedankt voor de adviezen, ik denk da tik toch gewoon snel wat in PHP doe (maar goed) en dan dit project achter me laat :+
Ik moet nog eens een WIDM poule maken en mijn MeetingManager moet af komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19:38
F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:03:
[...]

Het is slechts de eerste versie van een complete overhaul hoor ;) De basis van de huidige code is al 2+ jaar oud.
Natuurlijk doe ik dat ook niet, ik ben ondertussen ook met andere projecten bezig (meetingmanager, bij m'n werkgever, enz.)

En in de coffeecorner is voor de app al een tijdje niet meer over dit project gesproken :P Ik zal voortaan gewoon heel algemeen klagen :+

En ook al is het weer hetzelfde project, ik leer nu meer de API- en serverside kant kennen van het hele gebeuren, en dat is ook weer nieuw voor mij :>

[...]

Zeker, maar bij .NET is het iets laagdrempeliger ;)

Maar bedankt voor de adviezen, ik denk da tik toch gewoon snel wat in PHP doe (maar goed) en dan dit project achter me laat :+
Ik moet nog eens een WIDM poule maken en mijn MeetingManager moet af komen :P
Maar waarom gebruik je geen PHP Framework dan? Die kunnen de meeste nadelen wel weer wegnemen. Symfony2/Silex/Laravel ofzo? Bijvoorbeeld Laravel heeft Eloquent ORM (active-record achtig), dat scheelt veel tijd. En heeft daarnaast wat meer conventies / logischere API.
Waarom aanpassingen in PHP niet zo snel gaan zou ik niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot project -> ASP.NET
Klein project -> PHP

ASP is natuurlijk wel moeilijker te deployen, dus vergt iets meer qua server, management, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:31:
ASP is natuurlijk wel moeilijker te deployen, dus vergt iets meer qua server, management, etc.
Oh ja? Ik kan gewoon met één klik een deploy doen hoor, dus wat daar nou moeilijk aan is snap ik niet helemaal en een publish profile aanmaken is nou ook niet echt 'rocket science'.
F.West98 schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:54:
PHP+ HTML parsen e.d. gaat (vziw) makkelijker in PHP. Het is ook vrijer (in C# zit je gegarandeerd weer met models)
Wat? :o
Ik zie het feit dat C# een 'strongly typed' taal is juist als een heel groot voordeel. Dat is voor mij denk ik zelfs dé reden om te kiezen voor C#.

[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 17-12-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Barryvdh schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:26:
Waarom aanpassingen in PHP niet zo snel gaan zou ik niet weten?
Omdat hij iedere keer het wiel zelf uit wil vinden terwijl er genoeg frameworks / libraries zijn die hetzelde probleem als lang opgelost hebben. In plaats van nuttige ervaring op te doen met die frameworks wil hij het zelf bouwen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:12:
[...]

Oh ja? Ik kan gewoon met één klik een deploy doen hoor, dus wat daar nou moeilijk aan is snap ik niet helemaal en een publish profile aanmaken is nou ook niet echt 'rocket science'.

[...]

Ik zie het feit dat C# een 'strongly typed' taal is juist als een heel groot voordeel. Dat is voor mij denk ik zelfs dé reden om te kiezen voor C#.
Je gaat me toch niet vertellen dat een Windows Server makkelijker te deployen en beheren is dan Apache? :)

Ben het wel volledig eens met strong typing. Dat verhoogt de kwaliteit van je code drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:34:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat een Windows Server makkelijker te deployen en beheren is dan Apache? :)
Het ging me meer om het deployen/publishen van projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:37:
[...]

Het ging me meer om het deployen/publishen van projecten.
Pushen van projecten is makkelijk wanneer het project eenmaal deployed is. Ik ken weinig systemen die zo makkelijk te deployen zijn als Apache, daarom dat ik het vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ryur schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:23:
[...]

Dus Floris, je hebt scholen als "klant" of hoe moeten we dat zien?

Is niet bepaald duidelijk.

Als je het hebt over een amateuristisch roostersysteem, tuurlijk kan je dat fixen.
Gaat je alleen heel veel tijd kosten en je krijgt er niks voor.

Maar als een school een roostersysteem wil, dan willen ze er op kunnen vertrouwen.
Bedenk je dan eerst of ze dat kunnen op jou en het programma.

PHP is in dit geval een veel betere keuze in mijn optiek aangezien het een database taal is.
C# is een object en lijkt mij minder geschikt...

[ Voor 11% gewijzigd door w4v3g0d op 17-12-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
IIS deployen is anders ook wel erg makkelijk hoor... met een paar PowerShell-commando's installeer je alles wat je nodig hebt. Sinds Powershell 4 heb je zelfs de beschikking over Desired State Configuration waarmee Windows zelf zorgt dat de vereiste componenten aanwezig zijn. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
*POP*
Daar ging m'n interne zekering :X

Does not computer. StackOverflow.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TecHHeaD schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:54:
PHP is in dit geval een veel betere keuze in mijn optiek aangezien het een database taal is.
De fuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ogen doen pijn wanneer ik dit lees. Please, wat bedoel je met een "database taal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:12:
Mijn ogen doen pijn wanneer ik dit lees. Please, wat bedoel je met een "database taal"?
Afbeeldingslocatie: http://persephonemagazine.com/wp-content/uploads/2013/01/jon-stewart-popcorn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
[...]
Dit is niet serieus.... toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
InZane schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:12:
De site waarvan ik scrape heeft niet alles op een rijtje. Soms is het ineens een integer, dan weer een string. Dan is PHP wel een uitkomst. Je weet nooit waar en wanneer de site het mis doet.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:34:
[...]

Ben het wel volledig eens met strong typing. Dat verhoogt de kwaliteit van je code drastisch.
Dat is ook één van de redenen voor C#.NET bij mij.
[...]

Dus Floris, je hebt scholen als "klant" of hoe moeten we dat zien?

Is niet bepaald duidelijk.

Als je het hebt over een amateuristisch roostersysteem, tuurlijk kan je dat fixen.
Gaat je alleen heel veel tijd kosten en je krijgt er niks voor.

Maar als een school een roostersysteem wil, dan willen ze er op kunnen vertrouwen.
Bedenk je dan eerst of ze dat kunnen op jou en het programma.

[nog wat onzin]
Doet er niet toe, maar ik heb 2 leerlingen van andere scholen die wel zelf die app ( + back-end) willen releasen voor hun school, dus niet scholen zelf.

Het is voor mij een hobbyprojectje, wat is uitgegroeid, en wat ik nu opnieuw wil opbouwen om andere dingen te leren (API e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Kies gewoon waar jeZELF het meeste aan hebt.

Je kunt met PHP net zo'n hippe (en brakke) applicaties bouwen als in C#. De buitenwereld kijkt alleen naar het schilletje. .NET is een heel groot (en goed) framework, je kunt het dus ook alleen vergelijken met een fatsoenlijk (en dan moet je even zoeken) PHP framework imo.

Kijk ook naar je project constraints, zoals deployment, development en onderhoud van de code.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19:38
F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:03:
[...]

De site waarvan ik scrape heeft niet alles op een rijtje. Soms is het ineens een integer, dan weer een string. Dan is PHP wel een uitkomst. Je weet nooit waar en wanneer de site het mis doet.

[...]

Dat is ook één van de redenen voor C#.NET bij mij.

[...]

Doet er niet toe, maar ik heb 2 leerlingen van andere scholen die wel zelf die app ( + back-end) willen releasen voor hun school, dus niet scholen zelf.

Het is voor mij een hobbyprojectje, wat is uitgegroeid, en wat ik nu opnieuw wil opbouwen om andere dingen te leren (API e.d.)
En wat kunnen die andere leerlingen? Als het de bedoeling is dat andere (middelbare school?) leerlingen de app ook moeten kunnen aanpassen, moet je er wel rekening mee houden dat zij misschien minder thuis zijn in 1 van de 2. PHP lijkt me iets toegankelijker dan .NET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
F.West98 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:03:
[...]

Geloof eigenlijk niet dat PHP dat nou per se beter kan dan C#. Er zijn voor beide platformen vast wel libraries te vinden die een DOM kunnen inladen en je die kan uitlezen. Als scrapen iets is wat je heel veel moet doen zou je ook serverside javascript kunnen proberen (node.js). Zo kan je met Sizzle (jQuery) HTML parsen. Erg leuk om te doen. Een andere optie is BeautifulSoup voor Python.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het geen steek uitmaakt wat je kiest, er is voor ieder platform genoeg spul te vinden om te doen wat je wil doen. Vergeet ook niet te kijken naar de PHP frameworks.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1