Hallo allemaal,
Ik ben van plan om mijn grote, welbekende, roosterproject opnieuw op te zetten. Dit gaat enkel om de back-end. Ik zit alleen te twijfelen tussen (alweer) PHP of ASP.NET.
Ik heb dit alvast op een rijtje gezet:
PHP+ Mijn activiteiten met veel pagina's ophalen en parsen en informatie eruit destilleren staan allemaal in PHP en werken allemaal al
PHP+ HTML parsen e.d. gaat (vziw) makkelijker in PHP. Het is ook vrijer (in C# zit je gegarandeerd weer met models)
PHP+ Het is makkelijker/laagdrempeliger/goedkoper voor uitbreiding naar andere scholen
PHP- Het is weer dezelfde slechte PHP
PHP- Aanpassingen gaan niet zo snel
PHP- Databasewerk duurt lang en kost veel code
C#+ Heel makkelijk met models informatie verkrijgen en updaten
C#+ Makkelijker dingen op te zetten als API e.d.
C#+ Veel sneller functionaliteit uit te breiden
C#- Ik heb in de huidige API 2x een .php bestand, ik moet die dus redirecten naar de bijbehorende actie
C#- Ik moet ALLES opnieuw maken
Wat zouden jullie doen? Ik kom er eigenlijk niet meer uit.
Ik ben van plan om mijn grote, welbekende, roosterproject opnieuw op te zetten. Dit gaat enkel om de back-end. Ik zit alleen te twijfelen tussen (alweer) PHP of ASP.NET.
Ik heb dit alvast op een rijtje gezet:
PHP+ Mijn activiteiten met veel pagina's ophalen en parsen en informatie eruit destilleren staan allemaal in PHP en werken allemaal al
PHP+ HTML parsen e.d. gaat (vziw) makkelijker in PHP. Het is ook vrijer (in C# zit je gegarandeerd weer met models)
PHP+ Het is makkelijker/laagdrempeliger/goedkoper voor uitbreiding naar andere scholen
PHP- Het is weer dezelfde slechte PHP
PHP- Aanpassingen gaan niet zo snel
PHP- Databasewerk duurt lang en kost veel code
C#+ Heel makkelijk met models informatie verkrijgen en updaten
C#+ Makkelijker dingen op te zetten als API e.d.
C#+ Veel sneller functionaliteit uit te breiden
C#- Ik heb in de huidige API 2x een .php bestand, ik moet die dus redirecten naar de bijbehorende actie
C#- Ik moet ALLES opnieuw maken
Wat zouden jullie doen? Ik kom er eigenlijk niet meer uit.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI