Toon posts:

Koelen van de VIA KT133A?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverre geeft het een prestatie winst om de VIA chipset goed te koelen? (door midddel van een 25 watt peltier). Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Wel zie ik af en toe postings op het web van mensen die met de KT133A tot boven de 170Mhz! zijn gegaan. Helaas staat er nooit bij of ze de chipset hiervoor hebben moeten koelen...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zal misschien wat stabieler worden, en kan harder. Maar je PCI bus kan het op een gegeven moment toch niet meer aan. Dan moet je weer een andere clockgenerator erop gooien. :) Beetje overbodig dus.

Ik ga hem misschien waterkoelen, maar das puur en alleen voor het geluid :P

Verwijderd

Vind ik ook interressant, dus... 'schop'

Verwijderd

Er waren bij conrad vroeger van de peltier setjes van 50 of 60 watt of iets dergelijks.

Deze kon je via een molex aan je voeding sluiten. Was bedoel voo rhet koelen van een pentium 2 of iets dergelijks. Deze zou je kunnen gebruiken. Je heatsink er af halen en dan dit setje er op zien te krijgen.

Verwijderd

Volgens mij hebben ze bij de Regenboog computers nog wel een 32W peltier. Moet je ff zoeken in de pricewatch.

Verwijderd

Wat kost zo'n andere clockgenerator en waar kan ik em halen ?

Verwijderd

Waarom zou je die chipset gaan koelen? Mijn kt133a wordt helemaal niet warm en dat zonder actieve koeling! :)

• Aikon
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 20:47 schreef real_raichu70 het volgende:
Dat wil je niet. Das volop duur en klein. Dan moet je zelf zo'n chipje op je mobo solderen. Dit is iets voor die wazige japanners met stikstof te veel. :) Dan zetten ze de FSB op 220 en PCI gewoon op 33. Maar daar heb je zelf niet zo veel aan. :)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 20:47 schreef real_raichu70 het volgende:
Ehh OC-Shop, wanneer ze dan weer open zijn. Beetje prijzig alleen maar wel op voorraad.

om precies te zijn ...

Turbo PLL Controler
A RISC controller makes it possible to adjust the FSB infinitely variable and time controlled.

Fl 1249.00 / Euro 566.77

Note: available.

Verwijderd

Misschien moet je deze link eens bekijken.

Die gast bereikt een 170FSB met waterkoeling.

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 12:57 schreef bastard het volgende:
Misschien moet je deze link eens bekijken.

Die gast bereikt een 170FSB met waterkoeling.
Mijn mobo kan sowieso al 166 FSB, dus das niet zo bijzonder hoor. 200+ is pas bijzonder :)

Verwijderd

Of je mainbord het kan is wat anders dan stabiel draaien op die snelheid.

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 16:46 schreef bastard het volgende:
Of je mainbord het kan is wat anders dan stabiel draaien op die snelheid.
Het mainboard ondersteunt t dus het zal wel stabiel draaien. Of me Sound, agp, en HD enzo het trekt is wat anders. :)
Pagina: 1