Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Heeft Firebird een optie tot agenda?

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:25
Ik werk bij een bedrijf, waar men outlook Express gebruikt, vooral vanwege z'n agendamogelijkheden.

De webapp-versie van Outlook op Exchange, ontbeert een aantal essentiële functies. Dus ik wil Outlook Express blijven gebruiken.

Probleem is dat ik Ubuntu veel fijner vind werken, zeker nadat ik het helemaal gemod heb. Ik heb gekeken of ik Outlook Express kon installeren voor Linux, was geen optie. Vervolgens ging ik het emuleren in Wine, bleek dat Outlook Express alleen onder Internet Explorer verkrijgbaar was, en het emuleren ervan lukte niet in Wine. Vervolgens in een poging Windows 7 binnen Ubuntu te emuleren met VM-ware player. Maar hij struikelt telkens over kernelfouten, en meer mensen schijnen wel dezelfde probleem te hebben zonder oplossingen helaas. :')

Dus ik kijk of er überhaupt nog andere e-mailclients verkrijgbaar zijn voor Ubuntu, die exact dezelfde agenda-functie en sync mogelijkheden hebben als Outlook Express. Dus Mozilla Firebird uitgeprobeerd, maar daarin kan ik geen agendafunctie ontwaren :?

Iemand nog suggesties?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

Heb je hier wat aan?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thunderbird+lightning plugin.
Omdat het ook onder Windows werkt, kun je heel gemakkelijk je bestaande mail+kalender migreren, en dan je data overzetten naar de linux installatie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien ben ik gek, maar volgens mij haal je een aantal zaken door de war.

Outlook Express? Bedoel je niet Outlook? En bedoel je niet Thunderbird ipv Firebird?
Dat is net zoiets als Java en JavaScript door elkaar halen, of Minix en Linux :+

Ook: wil je een standalone kalender, een geintegreerd in je mailapplicatie, heb je Exchange-integratie nodig? Voor mail, of "alles" dat Exchange kan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:51

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AlterEgo schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:32:
Thunderbird+lightning plugin.
Omdat het ook onder Windows werkt, kun je heel gemakkelijk je bestaande mail+kalender migreren, en dan je data overzetten naar de linux installatie.
Installeer ook de Exchange-plugin voor Lightning.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Hatsieflatsie
Even getest, en het blijkt geen sync-agenda te zijn dat met Exchange samenwerkt. Je kunt wel je eigen datums invoeren, maar het synchroniseert niet met andermans agenda's in Outlook-format.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:54

Fiber

Beaches are for storming.

Aan je systeembeheerder vragen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hatsieflatsie
Fiber schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:42:
[...]

Aan je systeembeheerder vragen...
Die is pro Windows. Keer hem iets gevraagd over een setup, kreeg het advies dat ik toch maar Windows moet gebruiken. :)
Pagina: 1