Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Beste allen,

Ik ben in het bezit van een Asus KS73SD met een i7 2670QM. Afgelopen weekend heb ik niet goed opgelet met waar ik mijn laptop neer zette. Zette 'm op mijn kussen en dus kon de CPU niet goed gekoeld werden; warme lucht kon immers niet goed weg. Laptop ging vanzelf uit (gelukkig) maar daarna begon het te ruiken naar verbrand plastic.

Heb toen paar keer geluisterd naar de fan maar kon niet met zekerheid zeggen of ie t nu wel of niet deed.

Vanmiddag maar wat voorzichte testjes gedaan. Idle is de temperatuur van de CPU ongeveer 49-52 graden. Met een constante belasting van 75% op de CPU is de maximale gemeten temperatuur 76 graden.

De fan lijkt te werken bij hoge belasting, er komt namelijk wel een warme lucht uit de laptop weg en ik denk dat ik de fan ook hoor. Met het programmatje SpeedFan heb ik een beetje de speed bijgehouden en deze leek (er van uit gaan dat de data goed is) ook wel gewoon om hoog te gaan.

Nu de grote vraag; is de fan nu wel kapot, of half? Als dat uberhaupt mogelijk is. Indien de fan niet kapot is, wat zou dan de verklaring kunnen zijn voor de lucht die rook naar verbrand plastic?

Alvast bedankt! :)