Toon posts:

Advies nieuwe rig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een pc bouwen, maar ik twijfel over nog een paar dingen
1. CPU - Ik wil graag een Intel i5 Hashwell CPU, maar zal ik 30 euro besparen en voor de i5 4440 gaan of zal ik voor de 4670K gaan. (ik ga niet overclocken)

2. SSD/HDD ik wil nog niet teveel uitgeven aan een schijf maar ik wou:
1. Een 120 GB SSD kopen (niet te duur) en dan mijn trage macbook hdd gebruiken van 500 GB
2. Een WD Blue 1TB gewoon kopen
3. Alleen de SSD doen
3. Behuizing: ik wilde of de
1. Sharkoon t9 value red
2. Corsair Carbide 200R
3. Of hebben jullie een betere mid tower atx?

Ik hoop dat jullie goede tips hebben, ik ben net nieuw op tweakers dus als ik iets verkeerd heb gedaan zeg het maar!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

1. CPU:
Als je niet overklokt kan je beter voor de i5 4440 gaan. Neem daarbij ook een B85 moederbord om kozten te besparen, z87 is om mee te overklokken. Welke heb je nu gekozen?

Deze is genoeg voor jouw eisen, en best goedkoop : pricewatch: Gigabyte GA-B85M-HD3
Heeft maar 2x ddr3 RAM, wel wat weinig. Alleen als je in de toekomst niet hoger dan 8GB wilt, wat waarschijnlijk ook niet nodig is. Maakt dit niet echt uit. En anders is dit een leuk moederbord: pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate

2. SSD/HDD
1. Samsung Evo 120GB -> pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
2. Deze is volgens mij goedkoper en beter: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
3. Als je eerst moet kiezen tussen SSD en HDD zou ik voor de SSD gaan, en later eventueel een extra HDD voor de data erbij doen, als je budget genoeg hebt, misschien allebij tegelijk al.

Wellicht kan je met de besparingen zowel voor een SSD als HDD gaan.

3.Behuizing:
Dit zijn wel aardige en goedkope opties:
pricewatch: Cooler Master Force 500
pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)

RAM:
Heb je werkgeheugen al gekozen? Anders kan je het beste deze ram nemen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

GPU: Wil je gaan gamen, heb je een GPU nodig.

我的名字是Mirno

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:03
toevoeging op mirno, als je neit voor de 4440 zou gaan, neem dan de 4670(niet de 4670k) en een B87 moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:03:
1. CPU:
Als je niet overklokt kan je beter voor de i5 4440 gaan. Neem daarbij ook een B85 moederbord om kozten te besparen, z87 is om mee te overklokken. Welke heb je nu gekozen?

Deze is genoeg voor jouw eisen, en best goedkoop : pricewatch: Gigabyte GA-B85M-HD3
Heeft maar 2x ddr3 RAM, wel wat weinig. Alleen als je in de toekomst niet hoger dan 8GB wilt, wat waarschijnlijk ook niet nodig is. Maakt dit niet echt uit. En anders is dit een leuk moederbord: pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate

2. SSD/HDD
1. Samsung Evo 120GB -> pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
2. Deze is volgens mij goedkoper en beter: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
3. Als je eerst moet kiezen tussen SSD en HDD zou ik voor de SSD gaan, en later eventueel een extra HDD voor de data erbij doen, als je budget genoeg hebt, misschien allebij tegelijk al.

Wellicht kan je met de besparingen zowel voor een SSD als HDD gaan.

3.Behuizing:
Dit zijn wel aardige en goedkope opties:
pricewatch: Cooler Master Force 500
pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)

RAM:
Heb je werkgeheugen al gekozen? Anders kan je het beste deze ram nemen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

GPU: Wil je gaan gamen, heb je een GPU nodig.
De Gpu weet ik al bijna zeker, een GTX 770. Mijn budget ligt rond de 830 euro. Het moederbord dat ik wou was idd de MSI Z87-G41 PC Mate, een zeer goede. ik weet nog niet of ik 1 x 8 gb doe of 2 x 4 gb maar dat maakt ook niet erg uit. bedankt nog!

• lordprimoz
  • Laatst online: 17:03
zou je nog even een compleet lijstje kunnen maken met wat je wilt hebben, dat is een stuk makkelijker en overzichtelijker

[ Voor 38% gewijzigd door lordprimoz op 16-12-2013 20:29 ]

• !mark
  • Laatst online: 01:11
2*4 gb is beter. Loopt je geheugen in Dual Channel wat een stuk sneller is.

Verwijderd

Topicstarter
Al mijn componenten :
CPU: Intel i5 4670K/ 4440 (weet ik nog niet zeker, tips plz)
koeler: standaart
GPU: MSI Gtx 770
MoBo: MSI B85-G41 PC Mate - pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate
PSU: Corsair CX600M of 750M (kan het op 600 watt draaien?)
RAM: Waarschijnlijk pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU en anders 1 stickje van 8 gb
Opslag: daar had ik dus een vraag over misschien mijn laptop harde schijf of een samsung evo ssd van 120 GB
KAST: Dat weet ik ook nog niet, maar ik denk die jullie aanraden anders de sharkoon t9 value. tenminste een met goede koeling!

dat denk ik dan kom ik rond de 835 euro uit windows 7 heb ik zelf nog liggen :D. Ik ben nog niet helemaal zeker over de specs dus ik hoop goede tips te ontvangen :D

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 20:45
Qua kast kan ik je de Corsair zeker aanraden, erg fijn ding. Opslag zou ik zeker een SSD voor nemen, ga je gewoon enorm merken in snelheid.

• !mark
Voeding kun je makkelijk rond de 450-500w gaan zitten, 600w is overkill.
Als ik je een cpu mag aanraden, neem de i5-4670. Zonder k, want overklokken gaat toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
!mark schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:59:
Voeding kun je makkelijk rond de 450-500w gaan zitten, 600w is overkill.
Als ik je een cpu mag aanraden, neem de i5-4670. Zonder k, want overklokken gaat toch niet.
als ik zonder de k neem is het maar een paar euro's duurder om de 4670K te nemen en dan denk ik waarom niet? dus ik wil liever een groter prijsverschil anders vind ik het zonde, dan kan je net zo goed wel een paar euro extra uitgeven en later een aftermarket cooler kopen en wel overclocken. Heb je niet eentje die bijna even goed is maar wel wat goedkoper is? Het liefst hashwell i5

• !mark
Als je later nog wilt overklokken moet je wel een z87 moederbord hebben. Je kunt een k cpu met aftermarket koeler hebben, maar zonder z87 kan het niet.
Aftermarket koeler is met haswell sowieso wel aan te raden, ook al overklok je niet.

Je kunt ook een i5-4570 nemen, zit tussen de i5-4670(k) en i5-4440 in.

Verwijderd

Topicstarter
!mark schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:08:
Als je later nog wilt overklokken moet je wel een z87 moederbord hebben. Je kunt een k cpu met aftermarket koeler hebben, maar zonder z87 kan het niet.
Aftermarket koeler is met haswell sowieso wel aan te raden, ook al overklok je niet.

Je kunt ook een i5-4570 nemen, zit tussen de i5-4670(k) en i5-4440 in.
het z87 moederbord wou ik al nemen :D. Een aftermarket cooler gaat wel boven mijn budget. Waar kan ik het beste op bezuinigen dan?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Ga eerst eens goed nadenken wat je allemaal met je 'rig' wilt doen...

Je roept van alles maar concreet kunnen we hier weinig mee.
Overclocken doe je voor de hobby en niet direct voor de noodzaak. Koop een 4670 en het is voorlopig echt niet nodig om over te clocken.

Neem in ieder geval een SSD en als je 8GB ram neemt dan neem je 2 keer 4GB voor DC en niet 1 keer 8GB...

Verwijderd

Topicstarter
Gadgeteer schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:03:
Ga eerst eens goed nadenken wat je allemaal met je 'rig' wilt doen...

Je roept van alles maar concreet kunnen we hier weinig mee.
Overclocken doe je voor de hobby en niet direct voor de noodzaak. Koop een 4670 en het is voorlopig echt niet nodig om over te clocken.

Neem in ieder geval een SSD en als je 8GB ram neemt dan neem je 2 keer 4GB voor DC en niet 1 keer 8GB...
Ik denk al enorm lang wat ik wil gaan doen, gamen en een beetje video editten (niet high end video editten). Ik zit al lang te twijfelen en heb nu besloten voor een intel i5 te gaan, alleen heb ik nu een tip nodig welke i5 hashwell de beste "bang for your buck" prestaties oplevert. Ik ga geen 4670 kopen omdat ik dan later misschien spijt heb dat ik die paar euro's niet erbij heb gelegd en de K versie kocht. Daarom zoek ik advies. En ik wil later upgraden naar meer ram dus daarom leek dual channel mij onnodig aangezien de prestaties niet VEEL beter worden met DC.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Voor video editten is volgens mij het geheugen wel degelijk belangrijk, ik heb me hierin echter nooit verdiept wat het verschill tussen singlechannel en dualchannel is..

Als je echt bang bent dat je later mogelijk later spijt krijgt van de keuze om niet een paar tientjes meer uit te geven (voor de K serie), waarom dan niet nog even door sparen zodat je die situatie kunt voorkomen?

Waarop je zou moeten besparen wordt lastig, zoals je aangeeft kies je al voor het Z87 moederbord (nog een reden om door te sparen voor de 4670K) dus je kiest voor goede hardware, bezuinigen moet je dan wel overwogen doen kan ik je vertellen uit eigen ervaring (ik bespaarde op een goede voeding, heb ik snel afgeleerd toen mijn PC geregeld vastliep ;).....)
Pagina: 1