Toon posts:

VRAAG: Externe HD voor Playstation wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenavond allen,

Het is mij tot op heden nog niet gelukt om mijn WD My Passport 2tb (voeding via usb) werkend te krijgen op mijn playstation 3.
http://www.hardeschijfsto...ort-ultra-2-tb-zwart.html

-De schijf is FAT32 geformateerd met behulp van AOMEI Partition Assistant Standard Edition 5.2.
Dus niet in partities, maar in zijn geheel omgezet naar FAT32 (net zoals mijn oude WD HD welke ik op dit moment gebruik).
-Ik heb mapjes aangemaakt PS3 en daarin de mappen VIDEO, MUSIC, etc. Alles met hoofdletters uiteraard. Wat ik overigens niet begrijp is waarom dat mijn andere HD (met voeding) ik de mappen gewoon onder elkaar kon zetten, video, music, etc staan daar niet in de map ps3, maar er naast en het werkt gewoon goed. Uiteraard heb ik ook dit geprobeerd echter om het onder elkaar te zetten werkt ook al niet.

De PS3 herkend hem gewoon niet.
Ik mis het icoontje van de HD in zijn geheel (waarop ik normaal driehoekje zou drukken om alles te zien) en voor mijn gevoel heb ik deze op dezelfde manier geconfigureerd als mijn oude WD HD welke er nu aan hangt (en aardig vol begint te zitten).

Ik ben aan het eind van mijn latijn en sta op het punt om de HDD terug te sturen naar CoolBlue.
Iemand hier een geniale inval misschien?

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Werk een andere hdd wel ?

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:11
Niet helemaal goed gelezen denk ik. TS geeft aan dat zijn andere harde schijf wel gewoon werkt.

Even een vraagje van mijn kant. Hoe verbind je de "passport" met je ps3 eerst kabel in de ps3 en dan in de passport of? En op welke poort sluit je hem aan de ene aan de buitenkant of die het dichts bij de blu-ray drive zit? Die het dichtst bij de blu-ray drive zit is poort 1 en zou wordt eerst gecontroleerd.

Mijn aanname is dat AOMEI het op de juiste manier geformateerd heeft, WD geeft zelf aan dat je een programma als Partition Magic, EaseUs Partition Tool en SwissKnife kunt gebruiken om dat te doen.

Probeer ook even wanneer je hem verbonden heb naar MUSIC te gaan en dan te kiezen voor driehoekje en dan "alles weergeven". Dat is soms ook nog wel eens het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Jack,

Ik gebruik dezelfde usbpoort als bij de andere HDD (degene welke het dichtste bij de Bluerayspeler zit).
Ik zal hem eens aansluiten op de andere poort.
Het music gedeelte daar herkende de PS3 hem ook niet onder, helaas.

Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk iets te maken kon hebben met het wel of geen externe voeding hebben, echter de experts van Coolblue hebben dat ontkracht.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 18:53

Egocentrix

Parttime zeurkous

Gaat je HDD wel draaien? Anders krijgt hij toch niet voldoende voeding vanaf je PS3.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Verwijderd

Topicstarter
lampje aan de achterkant geeft aan dat hij wel werkt.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:56

TommieW

Numa numa.

Hebben die MyPassports niet twee partities, zoals een Sandisk Cruzer bijvoorbeeld?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien niet, AOMEI gaf aan dat de schijf in zijn geheel om is gezet zonder partities. De 2 schijven zagen er identiek uit in het overzicht en beide zijn van WD.
Anders moet het verborgen partities betreffen, geen idee of dat dit uberhaupt mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
*Update*
De harde schijf draait inderdaad wel, dus het ligt niet aan de voeding.
Via een andere usb ingang heb ik hetzelfde probleem, schijf wordt niet herkend.
Music of photos werkt ook niet, hetzelfde probleem.

Het zit hem echt in de herkenning van de schijf zelf, dit wil maar niet lukken.
Pagina: 1