Geachte mede Tweakers.
Bedankt voor jullie tijd! Ik heb een "uitdaging" waar ik niet zeker van weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Situatieschets:
Ik heb een webshop draaiend op Prestashop, en een bijhorende blog draaiend op wordpress.
Nu wil ik graag mijn webblog en webshop in 1 site hebben. Nu wil ik Woocommerce gaan gebruiken als webshop plugin op mijn weblog.
Beide websites staan nu nog op aparte hosting en hebben unieke domein naam.
Vb:
www.websiteblog.nl = Wordpress site
www.websiteshop.nl = is nu nog prestashop webwinkel
De plugin maakt automatisch de webwinkel nu bereikbaar op: www.websiteblog.nl/shop
Hoe kan ik het maken dat www.websiteblog.nl/shop automatisch veranderd in www.websiteshop.nl zodra ze op het webshop gedeelte zijn. En worden de websites en teksten dan niet dubbel geindexeerd en dus gestarft voor dubelle content?
En kan ik ook een verschillende logo voor beide domein namen instellen?
Een beetje het idee dat coolblue heeft met laptopshop pdashop etc
Wie kan mij hier advies over geven?
Alvast hartelijk bedankt!
Gr Joery
Bedankt voor jullie tijd! Ik heb een "uitdaging" waar ik niet zeker van weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Situatieschets:
Ik heb een webshop draaiend op Prestashop, en een bijhorende blog draaiend op wordpress.
Nu wil ik graag mijn webblog en webshop in 1 site hebben. Nu wil ik Woocommerce gaan gebruiken als webshop plugin op mijn weblog.
Beide websites staan nu nog op aparte hosting en hebben unieke domein naam.
Vb:
www.websiteblog.nl = Wordpress site
www.websiteshop.nl = is nu nog prestashop webwinkel
De plugin maakt automatisch de webwinkel nu bereikbaar op: www.websiteblog.nl/shop
Hoe kan ik het maken dat www.websiteblog.nl/shop automatisch veranderd in www.websiteshop.nl zodra ze op het webshop gedeelte zijn. En worden de websites en teksten dan niet dubbel geindexeerd en dus gestarft voor dubelle content?
En kan ik ook een verschillende logo voor beide domein namen instellen?
Een beetje het idee dat coolblue heeft met laptopshop pdashop etc
Wie kan mij hier advies over geven?
Alvast hartelijk bedankt!
Gr Joery
[ Voor 6% gewijzigd door Berktoppie op 16-12-2013 17:41 ]
www.webshopmasters.nl