Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WordPress] Multidomain vraag en seo vraag

Pagina: 1
Acties:

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Geachte mede Tweakers.

Bedankt voor jullie tijd! Ik heb een "uitdaging" waar ik niet zeker van weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Situatieschets:
Ik heb een webshop draaiend op Prestashop, en een bijhorende blog draaiend op wordpress.
Nu wil ik graag mijn webblog en webshop in 1 site hebben. Nu wil ik Woocommerce gaan gebruiken als webshop plugin op mijn weblog.

Beide websites staan nu nog op aparte hosting en hebben unieke domein naam.

Vb:
www.websiteblog.nl = Wordpress site
www.websiteshop.nl = is nu nog prestashop webwinkel

De plugin maakt automatisch de webwinkel nu bereikbaar op: www.websiteblog.nl/shop

Hoe kan ik het maken dat www.websiteblog.nl/shop automatisch veranderd in www.websiteshop.nl zodra ze op het webshop gedeelte zijn. En worden de websites en teksten dan niet dubbel geindexeerd en dus gestarft voor dubelle content?

En kan ik ook een verschillende logo voor beide domein namen instellen?

Een beetje het idee dat coolblue heeft met laptopshop pdashop etc

Wie kan mij hier advies over geven?

Alvast hartelijk bedankt!

Gr Joery

[ Voor 6% gewijzigd door Berktoppie op 16-12-2013 17:41 ]

www.webshopmasters.nl

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Gewoon een html redirect bestandje in plakken of de link naar die map omzetten naar andere domein.

waarom neem je geen wordpress met ecommerce plugin ?
zie niet in waarom je 2 domainen zou kopen.

of wil je een niche oprichten?

[ Voor 7% gewijzigd door Baazie op 16-12-2013 17:43 ]

• Berktoppie
Bedankt voor je reactie!.
Ik heb nu dus een wordpress met ecommerce plugin, Ik wil alleen de ecomerce plugin onder een eigen domein naam hebben. Ja we willen een soort niche met allemaal sites rond om een specifiek onderwerp.
En de nieuws site moet niet te commercieel over komen dus brengen we de shop onder een eigen site onder. Al zou het fijn zijn als het in de achtergrond dus maar 1 wordpress instalatie is.

Wel wil ik dat producten die we verkopen op www.websiteshop.nl/categorienaam/productnaam komen te staan en niet op www.websiteblog.nl/webshop/categorienaam/productnaam.

www.webshopmasters.nl

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
dan is elke link van je blog toch gewoon redirecten naar je shop.

of zo iets als dit: http://wordpress.org/plugins/wordpress-mu-domain-mapping/

[ Voor 38% gewijzigd door Baazie op 16-12-2013 17:57 ]

• Berktoppie
Oke thanks voor de tip!

[ Voor 81% gewijzigd door Berktoppie op 16-12-2013 18:06 ]

www.webshopmasters.nl

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar... met de plugin die Baazie aanhaalt, ga je wel met multisite aan de slag. Meestal wel een goede oplossing overigens; je installeert één keer Wordpress, zet network aan en voila. Je kunt meerdere websites aanmaken binnen je Wordpress installatie.

• Berktoppie
Ja maar ik heb dus geen multi site, en wil hier niet aan beginnen. Ik wil 1 website, waar bepaalde paginas onder een andere domein vallen. Multi site gaat te lastig worden. Ik heb het nu geprobeerd maar kom daar echt niet uit en is veel te omslachtig voor wat ik nodig heb. Kan iemand mij aub helpen hoe ik dit kan oplossen? Ben nu al 2 dagen kwijt met dit proberen op te lossen. Wat is nu de beste oplossing en als ik het beste kan redirecten, hoe kan ik dan instellen dat bij een andere domein het andere logo zichtbaar is ?

www.webshopmasters.nl

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Berktoppie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 02:46:
Ja maar ik heb dus geen multi site, en wil hier niet aan beginnen. Ik wil 1 website, waar bepaalde paginas onder een andere domein vallen. Multi site gaat te lastig worden. Ik heb het nu geprobeerd maar kom daar echt niet uit en is veel te omslachtig voor wat ik nodig heb. Kan iemand mij aub helpen hoe ik dit kan oplossen? Ben nu al 2 dagen kwijt met dit proberen op te lossen. Wat is nu de beste oplossing en als ik het beste kan redirecten, hoe kan ik dan instellen dat bij een andere domein het andere logo zichtbaar is ?
Als je echt twee domeinen wil op één Wordpress installatie kun je volgens mij niet anders dan aan multisite beginnen. Misschien is er ergens een plugin waar ik niet van weet, waarmee je toch meerdere domeinen hebt, maar ik denk het niet.

Een heel basic probleem; welke pagina hoort bij welk domein? Nog maar niet te spreken over post type archives, categorieën en de plugin die je gebruikt voor je webshop.

Multisite is niet zo ingewikkeld hoor.

• Berktoppie
Ik heb multi site geinstaleerd, maar kom er nog niet echt uit.

Die basic probleem valt wel mee. Ik wil alles onder /shop onder www.websiteshop.nl hebben.

de pagina www.websiteblog.nl/shop/product1 moet dan automatisch in www.websiteshop.nl/product1 veranderen.

www.webshopmasters.nl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor het redirecten kun je het beste je Apache config aanpassen, dan wordt het in het geheugen geladen en wordt niet elke keer je disk aangesproken:

code:
1
Redirect permanent /shop http://websiteshop.nl/

Hiermee stuurt Apache netjes HTTP moved permanently headers, dus ook SEO friendly.

EDIT:
Volgens mij gaat bovenstaand dan ook automatisch goed.

Daarnaast is een plugin voor multi user / multi domain niet meer nodig, WordPress heeft daar zelf support voor tegenwoordig. Pas echter wel op voor duplicate content!

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 18-12-2013 19:11 ]

• Berktoppie
Super! Dit is precies waar ik naar op zoek was!

Een vraagje, Waar kan ik het appache config bestand vinden>?

www.webshopmasters.nl

Pagina: 1