De titel zegt misschien niet zoveel, maar de vraag is zo "groot" dat ik de titel wat heb moeten verkleinen...
Situatie:
Ik heb een contactformulier gemaakt waar middenin enkele checkboxen zitten en wanneer je op die checkbox klikt past er zich in het formulier een prijs van 0€ naar bvb 125€ aan. Hoe meer zaken je aanklikt hoe duurder het natuurlijk wordt...
Javascript code hiervoor:
in mijn HTML pagina krijg ik de verandering van prijs hier te zien:
Ik zou nu heel graag die "totaaltebetalen" op de één of andere manier in een PHP variabele krijgen (ik weet dat dit niet zomaar kan PHP= Serverside). Dit omdat ik die variabele wil wegschrijven in mijn MYSQL database samen met mijn andere variabelen ($NAME, $ADRES,...) die in dezelfde form zitten.
Vraag 1: Hoe ga ik hiermee het best te werk (OPGELET: Ik ken de ballen van Javascript! Deze script hierboven heb ik zelf niet gemaakt...)
Mijn MYSQL database heeft een AUTO INCREMENT ID die start vanaf 100000. Daar komt dus automatisch 1 bij iedere keer mijn form ge-submit wordt.
Ik zou heel graag op de Action pagina (<form action="afronden.php">) van die form de ID oproepen die ik daarnet heb aangemaakt in die MYSQL tabel bij het submitten van mijn form. Ik heb al gelezen dat ik in mijn form pagina een get kan doen van mijn (LAST_INSERTED_ID) NET nadat ik de gegevens heb weggeschreven in mijn MYSQL. Dit zou op deze manier niet mogelijk zijn om de verkeerde ID te hebben als iemand op hetzelfde moment de form invult.
Wie o wie kan mij met voorbeelden helpen met het bereiken van mijn doel. Ik heb er slapelozen nachten van en veel kopzorgen.
Bedankt op voorhand!
Situatie:
Ik heb een contactformulier gemaakt waar middenin enkele checkboxen zitten en wanneer je op die checkbox klikt past er zich in het formulier een prijs van 0€ naar bvb 125€ aan. Hoe meer zaken je aanklikt hoe duurder het natuurlijk wordt...
Javascript code hiervoor:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| function fncCheck() { var subtotaal = 0; var combikorting = 0; var totaal = 0; var toeslagcontant = 0; var totaaltebetalen = 0; if (document.getElementById("ek").checked == true && document.getElementById("epc").checked == false) { subtotaal = subtotaal + 115; toeslagcontant = 5; document.getElementById("elektrischekeuring").style.display = "block"; } else { document.getElementById("elektrischekeuring").style.display = "none"; } if (document.getElementById("ek").checked == true && document.getElementById("epc").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 125; toeslagcontant = 5; document.getElementById("elektrischekeuring").style.display = "block"; } else { document.getElementById("elektrischekeuring").style.display = "none"; } if (document.getElementById("epc").checked == true) { if (document.getElementById("studio").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 115; } else if (document.getElementById("appartement").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 140; } else if (document.getElementById("rijwoning").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 165; } else if (document.getElementById("halfopenwoning").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 165; } else if (document.getElementById("vrijstaandewoning").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 170; } toeslagcontant = 5; } if (document.getElementById("gk").checked == true) { subtotaal = subtotaal + 130; toeslagcontant = 5; } if (document.getElementById("ek").checked == true && document.getElementById("epc").checked == true) { if (document.getElementById("studio").checked == true) { combikorting = 0; } else if (document.getElementById("appartement").checked == true) { combikorting = 10; } else if (document.getElementById("rijwoning").checked == true) { combikorting = 15; } else if (document.getElementById("halfopenwoning").checked == true) { combikorting = 15; } else if (document.getElementById("vrijstaandewoning").checked == true) { combikorting = 10; } } totaal = subtotaal - combikorting document.getElementById("totaal").innerHTML = totaal + " EUR"; if (document.getElementById("terplaatse").checked == true) { totaaltebetalen = totaal + toeslagcontant; } else { totaaltebetalen = totaal; } document.getElementById("totaaltebetalen").innerHTML = totaaltebetalen + " EUR"; } |
in mijn HTML pagina krijg ik de verandering van prijs hier te zien:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <h2>totaal te betalen:</h2><br /> <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="width:270px;"> <tr style="height:25px"> <td> </td> <td><strong class="pricetext"><div id="totaaltebetalen">0 EUR</div></strong></td> </tr> </table> |
Ik zou nu heel graag die "totaaltebetalen" op de één of andere manier in een PHP variabele krijgen (ik weet dat dit niet zomaar kan PHP= Serverside). Dit omdat ik die variabele wil wegschrijven in mijn MYSQL database samen met mijn andere variabelen ($NAME, $ADRES,...) die in dezelfde form zitten.
Vraag 1: Hoe ga ik hiermee het best te werk (OPGELET: Ik ken de ballen van Javascript! Deze script hierboven heb ik zelf niet gemaakt...)
Mijn MYSQL database heeft een AUTO INCREMENT ID die start vanaf 100000. Daar komt dus automatisch 1 bij iedere keer mijn form ge-submit wordt.
Ik zou heel graag op de Action pagina (<form action="afronden.php">) van die form de ID oproepen die ik daarnet heb aangemaakt in die MYSQL tabel bij het submitten van mijn form. Ik heb al gelezen dat ik in mijn form pagina een get kan doen van mijn (LAST_INSERTED_ID) NET nadat ik de gegevens heb weggeschreven in mijn MYSQL. Dit zou op deze manier niet mogelijk zijn om de verkeerde ID te hebben als iemand op hetzelfde moment de form invult.
Wie o wie kan mij met voorbeelden helpen met het bereiken van mijn doel. Ik heb er slapelozen nachten van en veel kopzorgen.
Bedankt op voorhand!