itunes kaart gekocht via ebay

Pagina: 1
Acties:
  • 790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 14:59
Heb net via de kortingsactie een itunes kaart gekocht van 15 euro voor 2,75. Alles ging goed echter ik krijg binnen 10 minuten van de verkoper het volgende mailtje. Is dit vertrouwd?

Hello ,

Thank You for choosing PlaySmarty as your trading partner on eBay!

We have received the payment and your order is being processed.

As it’s stated in the item delivery terms we require additional verification of your order to protect you as our customer and PlaySmarty from potential fraudulent activity.

To help us to complete this eBay transaction successfully and affect delivery at the nearest time, please choose the most convenient way of confirmation by the following link:
http://www.playsmarty.com/idprotection

Why does PlaySmarty require this information? Please use the following Help Section of the site to get more details:

http://www.playsmarty.com/helpdesk#idprotection

Please note. According to the eBay Privacy Policy only the information concerning the Users in Transaction is requested while the process of ID verification. Also, this information about you as the Buyer will not be shared in future with third parties for any purpose other than communication about the item.

More information is available at the following eBay page:
http://pages.ebay.com/help/policies/privacy-appendix.html

For your convenience we have got together the answers for the most frequently asked questions regarding the order processing and they can be found at our eBay HelpDesk:
http://www.playsmarty.com/helpdesk

Thank you for understanding, your order will be further processed right after your details confirmation.

Looking forward to hearing from you soon.

Sincerely,
Kate
PlaySmarty Customer Support

E-mail: info@playsmarty.com

Phone: +49 6933-2961-29

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:34
Geen zekerheid, maar ik zou goed uit kijken. Je hebt bij Ebay toch al allerlei gegevens ingevuld? lijkt me zeer sterk dat je dat nu weer op zou moeten geven (vreemd?).
Verder is een kadobon van 15 voor 2.75 ook wel erg weinig?

En je kunt iets via 2-3 minuten via de telefoon doen of in 15-60 minuten met documenten (willen ze zó graag dat je belt naar ze?).

Heb je gegoogled? Anders mail je Ebay even, of zij ermee bekend zijn..

Dit is 1:
http://answers.yahoo.com/...qid=20090225035148AANnE78

Kan verder niet echt veel over ze vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 16-12-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
daarom vind ik het ook zo vreemd want ze hebben al mijn gegevens al bij Ebay, heb Ebay net een mail gestuurd of de email wel echt zijn en de mail toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De reden hiervoor staat gewoon in hun objectomschrijvingen.
Wir engagieren uns rund um die Uhr für Datenschutz und die Sicherheit Ihrer Identität durch die aufmerksame Überwachung. Jeden Tag bekommen wir die Bezahlungen von den gehackten eBay/ PayPal- Accounts, die gut bewertet und verifiziert wurden.
Ofwel, die kaartjes worden vaak gekocht met gehackte PayPal accounts en daarom willen ze graag wat extra controles uitvoeren. Ze hebben bovendien bijna 17000 eBay feedbacks gekregen in het afgelopen jaar die vrijwel allemaal positief zijn. Zolang ze geen betaalinformatie, vreemde vertrouwelijke informatie en wachtwoorden vragen, lijkt er me weinig mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-10 07:19
Via telefoon lijkt me weinig mis mee, het enige wat ze dan extra van je weten is je telefoonnummer (als ze die niet ook al van Ebay hebben gekregen). Opsturen van documenten lijkt me minder vertrouwd (vind het toch niet fijn om een kopie van je creditcard samen met je id op te sturen...)

Off topic:
Bij insturen formulieren wordt onder andere dit gevraagd:
- your photo ID and credit cards in your hands (you can use a webcam or phone for this)

Ben dan toch wel nieuwsgierig naar wat voor foto's ze allemaal krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Hieronder het antwoord op mijn mail van Ebay, staat alleen niet in of ik wel of de kaart krijg, heb dus wel een kopie van de overeenkomst toegevoegd en gevraagd of deze wel in orde is of dat ik mijn ordergelijk moet cancelen.

Geachte heer/mevrouw ,
Hartelijk dank voor uw vraag over de e-mail die u hebt ontvangen na een transactie.
Goed dat u hierover contact met ons opneemt. eBay heeft namelijk geen borgservice. De e-mail die u hebt ontvangen is dus een spoofbericht.
We raden u aan dit bericht te negeren, dan kan er niks gebeuren. Als u reeds een bijlage hebt geopend, controleer uw computer dan veiligheidshalve op virussen. Als u ondertussen al op het bericht hebt geantwoord en persoonlijke gegevens hebt ingevoerd of doorgestuurd, verander dan uw wachtwoord zo snel mogelijk en/of ga naar uw bank en vraag daar om advies.
Ik geef u ook graag meer informatie over borgservices en spoofberichten.
1) Borgservices
Borgservices, in het Engels escrow services, zijn gereguleerde bedrijven die over de nodige vergunningen beschikken en het geld van een koper ontvangen, bewaren en naar de verkoper sturen volgens de instructies die door de koper en verkoper zijn overeengekomen. Zodra de koper het object van de verkoper heeft ontvangen en goedgekeurd binnen een overeengekomen tijdsbestek, stuurt de dienst voor borg de betaling standaard door naar de verkoper.
eBay is slechts een handelsplatform en geen borgservice. Een door eBay goedgekeurde borgservice is www.docdata.com. Meer informatie over borgservices vindt u op de onderstaande pagina:
http://pages.ebay.nl/help/pay/escrow.html

2) Spoofberichten
Spoofberichten zijn frauduleuze e-mails die worden verstuurd om persoonlijke gegevens en bankgegevens in handen te krijgen. Bij deze e-mails lijkt het alsof ze van een bepaalde firma komen, maar in werkelijkheid zijn ze nep. Deze e-mails bevatten vaak een link die u naar een nepsite brengt.
Echte eBay-berichten kunt u steeds herkennen omdat ze:
- in uw Mijn eBay onder Berichten te vinden zijn onder de afzender 'eBay'.
- nooit om bepaalde gegevens vragen zoals uw wachtwoord of betalingsgegevens.
Gedetailleerde informatie over spoofberichten vindt u op de volgende pagina's:
http://pages.ebay.nl/help/account/recognizing-spoof.html

Ik hoop dat ik u van dienst heb kunnen zijn.
Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.
Mocht u nog vragen hebben of problemen ondervinden neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Ik wens u nog een prettige dag toe.
Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx
eBay Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
normaal voeg ik toe, maar dan wordt het misschien onoverzichtelijk.

Ik heb dat bedrijf gemaild en die stuurde o.a. deze mail terug

Greetings.

Thank you for contacting us.

When you had made the payment we received the message from PayPal where your payment details were stated.

We just ask you to send us your phone number in oder to confirm these details.

We need to be sure that it was you who authorized the payment.

Hope for you understanding.

Sincerely,
Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
ze hebben mij gebeld en wat gevraagd adresgegevens meer niet en heb code ontvangen.

Heb zelf niet goed gelezen B) bij de aankoop betreft een itunes card alleen voor de V.S.die doet het dus niet op een nederlands account. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, veel meer is er dan niet van te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.