Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Ei bakken op toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen plotseling technische problemen met mijn ASUS N56VZ. De laptop is inmiddels net iets ouder dan 1 jaar en is altijd netjes mee omgegaan. De laptop heeft standaard 2 videokaarten, 1 on board en een GT650M. Deze laatste videokaart werd altijd al warm bij intensief gebruik, maar ik vermoed dat er iets mis mee is, en dat daardoor mijn laptop gloeiend heet is (ook bij het surfen en minimaal gebruik van hardware). Drivers en dergelijke zijn allemaal up to date. Inmiddels kan ik ook geen enkel spel spelen, omdat zodra ik ook maar iets opstart loopt de game niet soepel, ook niet in menu.Aangezien ik zelf geen tot (zeer) weinig verstand heb van computers in het algemeen, vraag ik bij deze of mensen mij van wijs advies kunnen voorzien of komen met dezelfde verhalen over de laptop (misschien is het een fabricagefout?).

- Benjamin

EDIT: Weet niet of dit het juiste subforum is om dit te bespreken, zo niet, wordt ik graag hierop gewezen zodat ik dit kan aanpassen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 15:37 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ventilator verstopt? Pak eens een stofzuiger en ga alle openingen van de laptop langs.

Signatures zijn voor boomers.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit er niet gewoon stof in? Maak 'm eens open en haal 't stof eens uit de fans/heatsinks.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:01
Mijn N56 is ook met games niet zo warm aan de bovenkant...

Draait de ventilator überhaupt wel?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
Hoor je ventilator loeien als je CPU druk bezig is? Laptop open schroeven en kijken of de ventilator goed aangesloten zit en/of vol zit met stof. Het wil vaak al veel helpen als je de stofzuiger aan de koelopening van je laptopbehuizing zet. Meeste stof haal je er dan wel uit.
Verder BIOS en/of monitoring programma (zoals Speedfan) draaien om te kijken wat de temperatuurontwikkeling is. Ook in dat soort programma's kan je hier de fanspeeds bekijken.