Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt2303
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10-2024
Goedendag,

Ik heb sinds vorige week een MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC als vervanging voor mijn oude sapphire 4850 die echt op zijn eind was. Als beeldscherm heb ik een LG M2280D. Nu doet het volgende probleem zich voor. Ik heb een aantal dagen terug een hdmi-kabel gekocht om tussen de videokaart en het beeldscherm te plaatsen. Nu zijn de tekst en kleuren van mijn bureaublad, websites enz. erg raar en korrelig. De spellen die ik speel en de series/films die ik kijk zijn echter van betere kwaliteit dan wanneer ik een vga kabel tussen mijn beeldscherm en videokaart heb.
Ik heb op dit forum rond gezocht(misschien niet hard genoeg) en op google oplossingen proberen te vinden. De oplossingen die daar geboden worden werken niet voor mij: zoals een andere hdmi-poort nemen, hdmi1 op mijn beeldscherm een andere naam geven(kan niet), of overscan/underscan uitzetten(staan uit).
Ook heb ik geen geld om een nieuw beeldscherm te kopen. Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn? En kan diegene misschien stap voor stap uitleggen hoe ik het zou kunnen verhelpen?
Met vriendelijke groet,

BT2303.

P.S.: Ik draai windows7 64 bit en zowel scherm als videokaart staan op 1920x1080p. En mijn beeldscherm heeft geen dvi-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met hdmi vanaf het moederboard werkt ie wel? dan kun je in iedergeval uitsluiten dat het niet de hdmi kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt2303
Ik heb een MSI B75MA-P45, s1155 als moederbord. Daar zit helaas geen hdmi aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Heb je een ander beeldscherm of TV (met hdmi ingang) waarop je dit kunt testen?

Welke ingangen heeft je beeldscherm wel?

Kun je misschien een foto maken (met telefoon oid) en die posten?

[ Voor 48% gewijzigd door itsme9x op 16-12-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt2303
Nee daar beschik ik helaas niet over op dit moment. En als ik de vga uitgang gebruik dan zijn de kleuren normaal. Maar games en series zijn duidelijk mooier nu ik de hdmi kabel gebruik.

Beeldscherm heeft 2 vga poorten en 2 hdmi poorten.
Het is niet helemaal goed te zien op de afbeelding.
http://nl.tinypic.com/r/2cxt3sh/5

Deze zal beter zijn:
http://i40.tinypic.com/nqblu8.png

[ Voor 36% gewijzigd door bt2303 op 16-12-2013 16:07 ]