Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computerschade door blikseminslag

Pagina: 1
Acties:

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Een paar dagen terug is bij mijn huis de bliksem ingeslagen en helaas is daardoor mijn desktop PC overleden. Ik heb hem door laten meten, maar de videokaart, het moederbord en de voeding zijn definitief kapot. De rest van de onderdelen lijken het nog wel te doen, maar de reparateur raadde mij aan om alle onderdelen te vervangen, omdat ze niet precies wisten wat het met de levensduur van de onderdelen heeft gedaan.

Heeft iemand hier op Tweakers verstand van wat een blikseminslag doet met de levensduur van de PC onderdelen die de inslag overleefd hebben? Is het echt beter om die onderdelen te vervangen, of is het een verkooppraatje?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Ik zou even bij de verzekering checken of het gedekt is en dan op aanraden van de 'expert' alles laten vervangen?
http://www.allesoververze.../winter/onweer-en-bliksem

• Belecthor
  • Nu online
De expert heeft besloten niet alles direct te vervangen, enkel de onderdelen die echt defect zijn op dit moment. Ik heb er weinig zin in dat mn ssd of cpu er ineens mee ophoudt.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
Weinig goede ervaring met blikseminslag - wel zo prettig natuurlijk - maar die ene keer was enkel de netwerk switch en de LAN poort van een laptop kapot. Vooral dat laatste was niet meteen duidelijk en leverde allerlei vage, onvoorspelbare klachten op. Als het even kan, raad ik aan om alles te (laten) vervangen.

• Belecthor
  • Nu online
Oke thanks, dan zal ik even kijken of ik de verzekeringsexpert kan overtuigen om alles te vergoeden. Bedankt voor de antwoorden!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Belecthor schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:04:
Oke thanks, dan zal ik even kijken of ik de verzekeringsexpert kan overtuigen om alles te vergoeden. Bedankt voor de antwoorden!
Heb je de verzekeringsexpert verteld dat er componenten kapot waren?

Ik had mij gewoon van de domme gehouden en gezegd: pjoeter stuk.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De computerexpert een verklaring laten maken dat de rest niet meer te vertrouwen is en aan vervanging toe is. Dan kan de verzekeringsexpert zijn oordeel overnemen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
Weet niet zeker of iedere 'computerexpert' zo'n verklaring wil maken... tenzij je hem/haar natuurlijk beter kent. Of is hiervoor iedere verklaring goed, als de verzekering maar iets in zijn handen gedrukt krijgt?
Proberen zou ik het sowieso.
Pagina: 1