Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

HP Elitebook 8560w kan geen gigabit verbinding maken op accu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuisnetwerkje is met het vervangen van de switches eindelijk geupgrade naar gigabit. Alles werkt naar behoren, maar tot mijn verbazing ontdekte ik een probleem met mijn HP Elitebook 8560w laptop.

De laptop kan geen netwerkverbinding maken als hij vanaf de accu werkt. Sluit ik hem aan via de adapter, dan lukt het wel. Het rare is dat hij wel 100mbit verbinding kan maken als ik gebruik maak van een cat5 kabel.
In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de switch zou liggen, maar het blijkt op mijn werk dus ook zo te zijn!

In een 1000mbit netwerk had ik dus de volgende cases:
Laptop op stroom, verbonden met cat6 kabel: 1000mbit verbinding.
Laptop vanaf accu, verbonden met cat6 kabel: geen verbinding mogelijk. (ook niet op 100mbit)
Laptop op stroom, verbonden met cat5 kabel: 100mbit verbinding.
Laptop op accu, verbonden met cat5 kabel: 100bit verbinding.

Kortom, de laptop kan geen verbinding maken in een gigabit netwerk als hij niet aan de stroom hangt. Er is dan geen verbinding mogelijk, ook niet op een lagere snelheid. Als de kabel echter vervangen wordt door een cat5 exemplaar, dan lukt het wel om een 100mbit verbinding tot stand te brengen op dat zelfde netwerk.
Dit heb ik ook nog in twee andere omgevingen getest, met hetzelfde resultaat.

Is dit een bekend probleem of is er misschien iets kapot aan mijn laptop?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beetje raar icm het kabel verhaal, maar dit zijn normaal gesproken energie besparende maatregelen op de laptop. Zoek dus even naar een HP tooltje of configuratie scherm voor de NIC oid.