433 Mhz Zender en ontvanger koppelen aan lampje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jens
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04-2021
Dag mensen,

Ik ben bezig met een project waarbij ik een 433 Mhz zender en ontvanger wil koppelen aan een lampje, liefst zo compact mogelijk.
Dus de zender wordt een afstandsbediening, met een simpel aan/uit knopje. De ontvanger moet een lampje aan gekoppeld worden die aangaat als je op het knopje op de zender drukt.

Het gaat om deze zender en ontvanger:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=221272869454

Ik heb echter geen enkel verstand van electronica, maar kan me voorstellen dat dit niet heel moeilijk kan zijn. Elke hulp is daarom van harte welkom.

Wat heb ik verder nodig? En hoe moet dit aangesloten?
Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Jens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hier al een datasheet van gevonden? Daarin kun je vaak wel vinden hoe je het moet aansturen.

Ik vermoed zelf dat je wel wat meer nodig bent dan dit setje. (Een microcontroller om te communiceren met je zender/ontvanger, welke de data interpreteert en een relais aanstuurt / knopje uitleest?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is een rechtoe-rechtaan zender dus een 1 of een 0 op de datalijn van de zender aanbieden en dan moet er ook een 1 of een 0 uit de datalijn van de ontvanger komen. Maar koop dan een iets betere set waarbij het schakelen al op zit en de zender als een complete sleutelhanger komt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Wat je wil is dus eigenlijk een Klik-aan-Klik-uit?