• roc boys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-01 20:31
Hallo,

Sinds gisteren kreeg ik tijdens het browsen op het internet een melding, nadat de PC uit zichzelf herstart: Main BIOS is corrupted. De backup BIOS herstelt dit dan weer. De BIOS versie was F4, deze heb ik daarna via de Q Flash geupdate naar F6. Dit is goed gelukt.

CPU: i5 4670K met Thermalright Macho Koeler
MOBO: Gigabyte Z87-HD3
GPU: MSI R9 270X 2GB
RAM: Corsair XMS3 2x4GB 1600
PSU: Coolermaster Real Power M520

De CPU is nog niet overgeclockt. Echter na de BIOS update, kreeg ik zonet bij een 'koude start' weer een melding dat de BIOS is corrupted. Ik ben een leek in dit soort situaties, dus zijn er misschien tips?

Groeten

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:44
Zou niet moeten kunnen met zo'n nieuw bord, maar is je CMOS/BIOS batterij nog helemaal lekker fris en fruitig? Geen idee of dit er mee te maken kan hebben hoor...

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 17-12-2013 03:01 ]

• roc boys
Dank voor de snelle reactie. De computer is letterlijk een week oud, dus fris en fruitig mag deze toch wel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door roc boys op 16-12-2013 14:20 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
roc boys schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:07:
Sinds gisteren kreeg ik tijdens het browsen op het internet een melding, nadat de PC uit zichzelf herstart:
Tijdens het browsen een melding? Dat lijkt me niet zuiver dat je via je browser daarover een melding krijgt. Dat zou ik niet vertrouwen.

• roc boys
Uhm, lees inderdaad nu dat het niet helemaal duidelijk is geformuleerd. Tijdens het browsen en ander normaal computergebruik, sloot mijn computer uit zichzelf af. Tijdens het opstarten, kwam de melding dat de BIOS Corrupted was en deze werd dan hersteld door de backup BIOS.

Excuses.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:44
Maar je hebt een dual BIOS. Doet het probleem zich ook voor als je boot op de tweede (backup) BIOS?

• Jolke
roc boys schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:15:
Uhm, lees inderdaad nu dat het niet helemaal duidelijk is geformuleerd. Tijdens het browsen en ander normaal computergebruik, sloot mijn computer uit zichzelf af. Tijdens het opstarten, kwam de melding dat de BIOS Corrupted was en deze werd dan hersteld door de backup BIOS.

Excuses.
Ah, begrijpelijk... je text was inderdaad op twee manieren te interpreteren :)
BIOS batterij in orde? Meet de spanning hiervan eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 16-12-2013 16:25 ]

Verwijderd

Probeer eens je geheugen te verwijderen en dan 1 voor 1 terug te plaatsen.
dus niet alle 2 tegelijk.

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01 20:02
En kijk ook even of je bios is geupdate naar de laatste versie, dat zorgde bij mij voor veel problemen.
Ik heb vrijwel dezelfde PC als jij hebt, en ook precies hetzelfde mobo.

• roc boys
Ik heb de CMOS batterij opnieuw erin gedaan om de BIOS te resetten, en gelijk een format erachter aan. Tot nu toe werkt goed en bedankt voor jullie input.

• Jolke
Even voor de goede orde... een format? Dat betekent dat je je OS opnieuw geïnstalleerd hebt?
Pagina: 1