ML-2165W Toner incompatible na firmware update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Hallo,

Een week geleden heb ik bij PrintAbout.nl een nieuwe 'compatible' (huismerk) toner gekocht voor mijn Samsung ML-2165W. Na deze te hebben geinstalleerd werkte hij naar behoren en kon ik gewoon printen.
Gisteren heb ik echter de firmware van de laserprinter geupdate en nu blijkt die nieuwe firmware de toner te blokkeren. In de SyncThru web service (het administratiepaneel van de printer) krijg ik de volgende melding:
The machine has detected either a missing or incompatible Black Toner. User intervention is required to ensure that a compatible type of Black Toner has been properly inserted into The machine. Printing is not available.
Nu ben ik me ervan bewust dat het wellicht niet verstandig is geweest om een firmware update uit te voeren terwijl ik een compatible toner gebruik, maar helaas lijkt het erop dat ik die update niet terug kan draaien.
Inmiddels heb ik al contact opgenomen met PrintAbout en wacht ik nog hun reactie af (tot nu toe hebben ze nog niet inhoudelijk gereageerd). Intussen wilde ik toch vast vragen in hoeverre ik recht heb op een vervangende toner (of geld terug), wellicht helpt me dat in de communicatie met de shop. Op de website van PrintAbout staat immers niet vermeld dat de toner onbruikbaar zou zijn icm. de meest recente firmware (er staat uberhaupt niks vermeld over firmwares). Bovendien staat er wel vermeld dat er levenslange garantie op de huismerk toners wordt gegeven.

Hoe denken jullie hierover?